یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

نماینده مردم دلفان و سلسله گفت: تاکنون پاسخ قانع‌کننده‌ای از جانب مسئولان برای تعطیلی بیش از 70 درصد واحدهای صنعتی و تولیدی لرستان و نیمه‌تمام ماندن پروژه‌های استان در سال جهش تولید نشنیده‌ایم.
به گزارش یافته، یحیی ابراهیمی در نشست علنی امروز (یک‌شنبه، 6 مهرماه) مجلس شورای اسلامی، در نطق میان دستور خود، گفت: سپاس از اعتمادی که مردم نجیب دلفان و سلسله در حق این فرزند کوچک خود روا داشتند تا صدای رسایشان باشم. از همکاران خودم در حوزه سلامت به‌ویژه وزیر بهداشت و درمان نیز تقدیر و تشکر می‌کنم.
نماینده مردم دلفان و سلسله در مجلس یازدهم ادامه داد: ما سوگند خورده‌ایم که همواره به استقلال و اعتلای کشور و حفظ حقوق ملت و خدمت به مردم پایبند باشیم. حدود 40 سال پیش ملت بزرگ ایران علیه قانون‌شکنی و نابرابری، اشرافیت، شکاف طبقاتی، نبود آزادی و حاکمیت دستگاه خودکامه به پا خواسته و مردمی‌ترین انقلاب جهان را به رهبری حضرت امام (ره) به ثبت تاریخی رساند. اکنون حدود نیم‌قرن است که ما انقلابیون سکان‌دار مدیریت کشور شده‌ایم. دستاوردهای بزرگی داشته‌ایم اما شاخص‌هایمان در مقیاس با پتانسیل‌های موجود قانع‌کننده نیست.
سوء مدیریت از موانع اصلی توسعه کشور است
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم سهم کارشکنی و شیطنت‌های برخی از قدرت‌های بزرگ جهانی و در رأس آن‌ها امریکا را در یک‌سو بگذاریم، باید بپذیریم که سوء مدیریت از موانع اصلی توسعه کشور بوده است و برای رفع این نقیصه باید راهکار اصلی را بیابیم و به کار ببندیم، چرا که نسل‌های سوم و چهارم انقلاب دیگر اشتباه و خطای ما را به سادگی نخواهند بخشید.
این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: بنده در آغاز جنگ، نوجوانی 13 ساله بودم، بیش از 40 ماه در جبهه‌ها جنگیدم و با بسیاری از شهدا حشر و نشر داشته و میثاق بسته‌ایم. قرارمان این بود که کشوری داشته باشیم مستقل، آزاد و پیرو عدالت علوی که منافع ملی آن بین ملت به عدالت، برابری و برادری تقسیم می‌شود. قرارمان این نبود که با این همه منابع امروز یک سوم از جمعیتمان زیر خط فقر باشند. فلاکت‌زده باشیم و جوانانمان بی‌کار و بی‌انگیزه ناامید از آینده، مأیوس و سرخورده باشند و پدرانمان در برابر خانواده‌ای خود شرمنده باشند.
 
برخی با لابی‌گری غیر کارشناسانه بودجه‌ کشور را به سمت آبادانی مناطقی خاصی از کشور هدایت می‌کنند
وی ادامه داد: همه جای ایران سرای من است اما قرارمان این نبود که سال‌های سال با بودجه‌بندی ظالمانه و بخشی نگر برخی از مناطق را فراموش کنیم و منابع و ثروت کشور را با لابی‌گری‌های غیر کارشناسی و حتی غیراخلاقی به سمت آبادانی مناطقی خاصی از کشور هدایت کنیم در حالی که مناطق دیگری از کشورمان مردم برای ابتدایی‌ترین نیازهای خود همچون، جاده، مدرسه، آب آشامیدنی در تنگنای قرار داشته باشند.
ابراهیمی افزود: ما بخشی نگر نیستیم و ایران را برای همه ایرانیان می‌خواهیم. به همان اندازه که دلمان برای کومه‌های مردم سیستان و بلوچستان می‌سوزد، دلمان برای استرس‌های ناشی از سیلاب مردم خوزستان می‌تپد و جانمان را فدای مردم شرق، غرب، جنوب و شمال کشور می‌کنیم و به همان اندازه دلمان برای بچه‌های بدون مدرسه و کپرنشین دلفان و سلسله و سایر مناطق لرستان که هنوز از امکانات اولیه زندگی محروم است می‌سوزد.
 
 77 درصد اراضی استان دیم هستند
نماینده مردم دلفان و سلسله در مجلس یازدهم ادامه داد: کجای این قصه عدالت است که استان لرستان سومین استان پرباران کشور با 13 هزار میلیارد مترمکعب خروجی آب و برخورداری از 11 عدد سد از کل منابع آب‌های سطحی کشور متأسفانه بیش از 77 درصد اراضی کشاورزی آن دیم باشد. درحالی‌که متوسط کشور 46 درصد است. چه کسی این حق را از استان لرستان پایمال کرده و کجای این قصه با عدالت برابری می‌کند. وزیر نیرو باید به مردم استان لرستان پاسخگو باشد. امروز آب مطالبه اصلی مردم و مجمع نمایندگان استان لرستان است. تمام کارخانه‌های استان لرستان با اجرای ناموفق طرح خصوصی‌سازی ورشکسته شدند. تاکنون پاسخ قانع‌کننده‌ای از جانب مسئولان برای تعطیلی بیش از 70 درصد واحدهای صنعتی و تولیدی لرستان و نیمه‌تمام ماندن پروژه‌های استان در سال جهش تولید نشنیده‌ایم.
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، با بیان اینکه مهم‌ترین محورهای توسعه راه‌های ارتباطی ریلی، هوایی و زمینی است خطاب به وزیر راه و شهرسازی گفت: شما که می‌دانید قرمزی جاده‌های لرستان از خون‌های ریخته شده از تصادفات هر روز پررنگ‌تر می‌شود. شما که می‌دانید تنها مرکز استان بدون خطر ریلی دیار فقیر من است. شما که می‌دانید دیار من کریدور شمال غرب به جنوب و میزبان راهیان نور است. دیاری که هنوز هم صدای خودروهای رزمی زرهی 8 سال دفاع مقدس در دشت‌ها، کوه‌ها و جاده‌هایش طنین‌انداز است. دیاری که دومین استان خسارت‌دیده از جنگ است پس چرا فکر اساسی نمی‌کنید؟
این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: از دکتر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی درخواست می‌کنم دومین سفر استانی خودشان را به منطقه محروم استان لرستان جهت بازدید میدانی اختصاص دهند.

دیدگاه‌ها  

#1 مهدی 1399-07-06 13:40
درود بر دکتر ابراهیمی امیدوارم موفق باشین
نقل قول کردن
#2 عزیزی 1399-07-06 15:18
با سلام دکتر ابراهیمی عزیز وضع اشتغال استان مناسب نیست وبا هدایت مدیران صنعتی روز به روز بدتر میشه از شما انتضار داریم به عملکرد ایشان رسیدگی کنید
نقل قول کردن
#3 جوانان دلفانی 1399-07-06 16:04
جناب ابراهیمی عزیز شما می بایست در دلفان و سلسله مدیرانی دلسوز و هم پای خود داشته باشید که در مسیر رشد و توسعه این دو شهرستان محروم و مظلوم خصوصا"دلفان حرکت کنند در چهار سال گدشته مردم حرکت مثبتی در راستای محرومیت زادایی و عمران و آبادانی چیزی را ندیند تنها مدیری که واقعا قابل تمجید است و از خود مایه می زاره و شبانه روز در جنب و جوش و تغییر و نحول مبلمان شهری و ابنیه و پلهاست جناب آقای مهندس .... می باشند که باید دست مریزاد به ایشان گفت بنابرین رویکرد شما باید استفاده از نیروهای کاردان مردمی و دست پاک باشد که این روند رو به جلو را ادامه دهند
نقل قول کردن
#4 علی 1399-07-06 17:29
بسیار دقیق ومنطقی می‌فرمایند از نام لرستان
مرکز استانی اش به خرم آباد وفقر ومحرومیت اش
به نورآباد والشتر وبیرانشهر وکوهدشت وصدالبته
به پلدختر ی صدا رسیده است......
نقل قول کردن
#5 صلواتی 1399-07-06 20:59
جناب استاندار جناب دکتر ابراهیمی و نمایندگان محترم سایر شهرستانهای استان مگر مدیر شدن پشت عقد عده ای از مدیران است که با وجود عملکرد بسیار ضعیف چندین چند سال باید فرصت کوشش و تلاش برای نجات استان از این فلاکت به راحتی بر کرسی قدرت تکیه بزنند
نقل قول کردن
#6 آرمین 1399-07-07 21:36
دکتر ابراهیمی به عنوان یک خرم آبادی میگم دمت گرم!
متاسفانه نمایندگان خرم آباد سر یک داروخانه جروبحث دارن!!!
نقل قول کردن
#7 آشنا 1399-07-08 19:15
نماینده خرم آباد فقط مخالفت بلده، آقا بیچاره مون میکنی با این مخالف های آشکار
نقل قول کردن
#8 شهروند 1399-07-14 16:09
نماینده باید جنم داشته باشد از منافع به یغما رفته شهرش دفاع کند نه مثل نمایندگان ادوار گذشته به دفاع از فلان وزیر برایند و انگاه فقط روزمه چهار سال کاری انها گرفتن مجوز چند مرکز درمانی شخصی برای خود و اقوام و دانشگاه علوم پزشکی را در این حوزه درمانی به گروگان بگیرند.
نقل قول کردن
#9 حاتمی 1399-07-14 16:12
واقعا تشکر میکنم از نمایندگان استان خصوصا نمایندگان شهر خرم اباد جناب دکتر ویسکرمی و دکتر محمودوند که انصافا در این مدت کوتا صدای مظلومیت و محرومیت استان بوده اند .مرحبا
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا