یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

رئیس پلیس فتا استان لرستان با اشاره به سوءاستفاده از نیات خیرانه شهروندان در ایام محرم و صفر گفت: مجرمان سایبری با ادعای جمع‌آوری کمک‌های مومنانه شهروندان و نذورات آنها برای افراد نیازمند و فقیر جامعه به دنبال اهداف مجرمانه خود هستند.
به گزارش یافته، سرهنگ آرش ابراهیمی رئیس پلیس فتا استان لرستان با اشاره به استفاده از تصاویر محرومان در فضای مجازی، کانال‌ها و گروه‌های شبکه‌های اجتماعی از سوی مجرمان سایبری تصریح کرد: این افراد با این ترفند به دنبال جمع‌آوری کمک‌های نقدی و جنسی شهروندان هستند در حالی‌که هیچ یک از کمک‌های جمع‌آوری شده به دست نیازمندان و محرمان نمی‌رسد.
وی افزود: شهروندان به این دست تبلیغاتی که در کانال‌ها و گروه‌های شبکه اجتماعی می‌شود اعتماد نکنند و کمک‌های نقدی و جنسی خود را در اختیار این افراد قرار ندهند.
سرهنگ ابراهیمی گفت: بارها شاهد بوده‌ایم که مجرمان سایبری با تبلیغات جمع‌آوری کمک‌های نقدی شهروندان آن‌ها را به درگاه‌های فیشینگ بانکی هدایت کرده و پس از سرقت اطلاعات کارت‌بانکی، حساب آن‌ها را خالی کرده‌اند.
رئیس پلیس فتا استان لرستان یادآور شد: سازمان و نهادها و حتی سازمان‌های مردم‌نهاد (خیریه‌های مردمی) شناخته شده‌ای در جامعه وجود دارد که در این راستا فعالیتی می‌کنند شهروندان می‌توانند هرگونه کمک خود برای نیازمندان و محرومان را از طریق این سازمان‌ها و نهادها به دست افراد نیازمند واقعی برسانند.
سرهنگ ابراهیمی تاکید کرد: شهروندان حتماً برای کمک به نیازمندان با شناسایی افراد نیازمند در پیرامون خود شخصاً اقدام کنند و یا از طریق نهادها و سازمان‌ها مرتبط شناخته شده اقدام کرده تا کمک آن‌ها به دست نیازمندان واقعی برسد.
رئیس پلیس فتا استان لرستان گفت: پلیس فتا به‌ صورت شبانه‌روزی آماده پاسخگویی به شهروندان بوده و کاربران می‌توانند در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش گزارش‌های مردمی با ما در میان بگذارند.

سوء استفاده مجرمان سایبری از نیات خیرخواهانه شهروندان



دیدگاه‌ها  

#1 سهراب 1399-06-27 17:28
گزارش سیتنا، روزنامه اعتماد نوشت: نمایندگان مجلس یازدهم، نیامده دست گذاشتند روی فضای مجازی و ایجاد محدودیت برای این فضا.

۴۰ نفر از نمایندگان اصولگرای مجلس یازدهم، تنها ۲ ماه و ۱۹ روز بعد از حضورشان در «بهارستان» طرحی با عنوان «ساماندهی فضای مجازی» را اعلام وصول کردند تا در صحن علنی مجلس بررسی شود؛ طرحی که حتی هنوز به کمیسیون نرسیده، برخی ناظران و حتی بعضی از نمایندگان به آن عنوان «انسداد پیام‌رسان‌های خارجی» داده‌اند و ظاهرا قرار است قوانین سفت و سختی را پیش‌روی کاربران فضای مجازی بگذارد؛ قوانینی که می‌تواند عملا دست کاربران فضای مجازی را از این جهان امروز و عصر ارتباطات کوتاه کرده یا در صورت استفاده از شبکه‌های اجتماعی خارجی، مشکلاتی حقوقی برای آنها به وجود بیاورد.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا