یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

مدیر کل تعزیرات حکومتی لرستان از ورود 6 هزار و 671 فقره پرونده به تعزیرات حکومتی لرستان خبر دادند.
به گزارش یافته، حمید القاصی مهر در گفتگو با شبکه افلاک با تشریح و تبیین وظایف ذاتی سازمان تعزیرات حکومتی به عنوان یک مرجع شبهه قضایی که وظیفه ذاتی آن رسیدگی و برخورد است، آمار و عملکرد شش‌ماهه از پرونده‌های وارده به این اداره کل در سه حوزه کالا و خدمات، قاچاق کالا و ارز و بهداشت دارو و درمان و میزان محکومیت آراء صادره در خصوص متخلفین را اعلام و از ورود 6 هزار و 671 فقره پرونده به تعزیرات حکومتی لرستان خبر دادند.
وی در خصوص پرونده‌های وارده قاچاق کالا و ارز گفت: از تعداد کل این پرونده‌ها یک هزار و 225 فقره از آن‌ها در حوزه قاچاق کالا و ارز و 5044 فقره آن به حوزه کالا و خدمات اختصاص دارد.
 مدیرکل تعزیرات حکومتی لرستان تصریح کرد: با توجه به گرانی‌های موجود و مشکلات اقتصادی، این اداره کل آمادگی دریافت شکایات و گزارشات مردمی در خصوص احتکار، گران‌فروشی، عدم درج قیمت و...با تلفن گویا و سامانه 135 را دارد که با اخذ شکایات و گزارشات مردمی گشت‌های شعب سیار با همکاری بازرسان و کارشناسان دیگر دستگاه‌های نظارتی به‌صورت آنی و میدانی بررسی و رسیدگی و حتی در محل تخلف رأی صادر خواهد شد.
وی اظهار داشت: با توجه به نوساناتی که در سطح بازار هست اولویت اصلی فعالیت و نظارت و بازرسی با توجه به مایحتاج عمومی و اصلی مردم مثل برنج، شکر، روغن و لوازم‌خانگی به بحث احتکار اختصاص داده شده که رصد بازار توسط گشت‌های شعب سیار تعزیرات در مرکز استان و شهرستان‌های تابعه به‌طور جد و ویژه وجود دارد.
القاصی مهر تصریح کرد: با عنایت به کمبود نیروی انسانی و تجهیزات کمی که وجود دارد دلیل بر این موضوع نخواهد شد که ما به وظیفه ذاتی خود عمل نکنیم و به جهت حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان و برخورد قانونی با متخلفین همکاری و تعامل لازم را با دیگر دستگاه‌های نظارتی را خواهیم داشت.
مدیر کل تعزیرات حکومتی لرستان گفت: با عنایت به فراوانی و تعدد واحدهای صنفی دارای پروانه کسب که بیش از 18 هزار واحد هستند و شناخته شده‌اند، واحدهای دیگری بدون پروانه کسب نیز فعالیت دارند که بازرسی از آن‌ها با اکیپ‌های سازمان صمت، اتاق اصناف و...با این نیرو و تجهیزات اندک سخت و غیرقابل انجام است و می‌طلبد که به لحاظ تامین نیروی انسانی و تجهیزات و امکانات اداری و خودرویی اهتمام ویژه‌ای به این امر شود تا بهتر و با توانایی بیشتری رصد و بازرسی از جمع واحدهای صنفی به عمل آید.

دیدگاه‌ها  

#1 شهروند 1399-06-27 13:31
جناب مدیر کل
انصافا دیگه با این حال و روز اقتصادی که داریم تعزیرات دیگه بود و نبودش تاثیری بر وضع موجود معیشت مردم نداره. اداره بازرسی هم همینطور.بازرگان ی که دیگه هیچ.همین.این آمار شما در این شش ماهه چه تاثیری بر کاهش قاچاق .احتکار .کم فروشی یا گرانفروشی گذاشته. هر کی هر چی دلش میخواد با مردم برخورد میکنه.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا