یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

مدیر کل آموزش و پرورش لرستان گفت: در نواحی یک و دو خرم‌آباد و 7 منطقه استان حضور فیزیکی دانش آموزان در هفته اول بازگشایی مدارس منتفی خواهد بود.
به گزارش یافته، نخعی در تشریح جزییات کامل اعلام وضعیت بازگشایی مدارس گفت: برابر اعلام دانشگاه علوم پزشکی استان شهرستان‌ها و مناطق لرستان از نظر درگیری با ویروس کرونا به سه منطقه سفید، زرد و قرمز تقسیم شده است.
وی شهرستان چگنی و مناطق سپیددشت و ویسیان را در وضعیت سفید اعلام کرد و افزود: مدارس این مناطق از 15 شهریورماه با رعایت کامل پروتکل‌های ابلاغی بازگشایی شده و دانش آموزان بر سر کلاس‌ها حاضر خواهند شد.
نخعی ادامه داد: 11 منطقه آموزشی شامل ازنا، پل‌دختر، معمولان، بروجرد، اشترینان، دورود، سیلاخور، کوهدشت و کوهنانی و طرحان و رومشکان در وضعیت زرد قرار دارند و دانش آموزان این مناطق گروه‌بندی‌شده و هر روز گروهی از دانش آموزان بر سر کلاس‌ها حاضر خواهند شد. در این مناطق کلاس‌ها برای هر گروه سه روز در هفته برقرار بوده و پروتکل‌ها به‌طور کامل انجام خواهد شد.
وی تعامل و ارتباط مستمر والدین این مناطق با مدیران مدارس را ضروری دانست و افزود: والدین حتماً پیام‌های مدرسه را تا قبل از روز شنبه 15 شهریورماه، دریافت نموده تا از چگونگی نوبت‌بندی فرزندانشان اطلاع حاصل کنند.
مدیرکل آموزش‌وپرورش ادامه داد: بخشی از مباحث به شکل حضوری و بخشی دیگر از طریق شبکه شاد تدریس خواهد شد.
 نخعی 9 منطقه آموزشی شامل نواحی یک و دو خرم‌آباد، زاغه، بیرانشهر، الیگودرز، زز و ماهرو، الشتر، نورآباد و منطقه کاکاوند را در وضعیت قرمز اعلام کرد و افزود: کلاس‌ها در این مناطق حضوری برگزار نخواهد شد.
وی در ادامه تدریس حضوری در مناطق دورافتاده و عشایری مناطق قرمز را به تشخیص شورای مدارس و رعایت پروتکل‌ها بلامانع است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان در خصوص نگرانی برخی خانواده‌ها و احتمال ممانعت آن‌ها برای حضور در مدرسه گفت: ما حضور دانش آموزان را الزامی نمی‌کنیم و تشخیص نهایی را به خانواده‌ها واگذار می‌کنیم، اما لازم است این خانواده‌ها مراقب آموزش مجازی فرزندانشان بوده و حتماً با مدرسه تعامل و ارتباط لازم را برقرار کرده و از جزییات آموزش، مدیران مدرسه را آگاه کنند.
نخعی در پایان بر اولویت سلامت بر آموزش تاکید کرد و از دانش آموزانی که احتمال دارد مبتلا به ویروس کرونا شده و یا حتی به یکی از بیماری‌های زمینه‌ای مبتلا باشد نیز خواست که از حضور در مدرسه خودداری کنند.
 
 
 
 

دیدگاه‌ها  

#1 نیایش ترابی 1399-06-13 00:30
کلا مدرسه ها این یک سال تعطیل باشن خیلی بهتره
نقل قول کردن
#2 زهرا 1399-06-13 12:06
چطور شاد بروز کنیم :-|
نقل قول کردن
#3 حبیب حسن زاده 1399-06-13 15:47
باسلام خدمت شما ومدیر کل اموزش و پرورش
معلمان زیادی هستند که در این اوضاع کرونایی به اجبار باید هروز مسافتی را تا مدرسه جهت تدریس طی نمایند مثلا از خرم آباد به بروجرد آیا پروتکلی شامل حال این عزیزان میشود؟
نقل قول کردن
#4 رازانی 1399-06-13 16:08
درسته که بعضی شهرستان ها در وضعیت زرد هستند انما برای بازگشایی مدرسه اصلا زمان مناسبی نیست
نقل قول کردن
#5 نمیدونم کی 1399-06-14 01:12
:-| :-| شاد نمیارع بالا واس من
نقل قول کردن
#6 نمیدونم کی 1399-06-14 16:52
به نظر من مدارس کل ایران تعطیل باشه تا کرونا شیوع کمتری داشته باشه
نقل قول کردن
#7 امین رحمتی 1399-06-15 14:15
با این روش ها جز سردرگمی برای والدین و معلمان چیزی حاصل نخواهد شد
نقل قول کردن
#8 فرشاد 1399-06-15 19:05
کلا مدرسه هارو یا نظری بگیرن یا نگیرن
نقل قول کردن
#9 به تو چه 1399-06-17 00:26
:sigh: کل مدارس باز نباشه :-?
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا