یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

یک گفته معروف قدیمی می‌گوید وقتی بخشی از راه‌حل نیستی خودت مساله ای! این نمود در بارزترین حالت خود و ملموس‌ترین شرایط به مدیریت شهری خرم‌آباد در اکثر ادوار مرتبط می‌شود که عملکردش به مسائل دامنه‌دار دیگری می‌انجامد.
 اولین و یکی از مهم‌ترین وظایف شهرداری مطابق ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها بدین شرح است: «ایجاد خیابان‌ها و کوچه‌ها و میدان‌ها و باغ‌های عمومی و مجاری آب و توسعه معابر در حدود قوانین ».
حال سؤال مهم این است که مدیریت‌های شهری خرم‌آباد تا چه اندازه در این مهم موفق بوده است؟
هر کدام از شهروندان که گذارشان به خیابان‌های خرم‌آباد افتاده باشد با تمام وجودشان این نکته را درک کرده‌اند که این ماده در مدیریت شهری بشدت مغفول مانده است و نسبت به گسترش شهر و جمعیت آن هیچ‌گونه گشایشی در امر ساختن یا توسعه معابر صورت نگرفته است و خیابان‌های به جامانده از ایام دور نیز در چنبره ترافیک و آلودگی و ازدحام گرفتار آمده‌اند و مدیریت شهری نه‌تنها گره‌ای از این کلاف سردرگم باز نمی‌کند بلکه با تصمیمات ترافیکی خلق‌الساعه مانند یک‌طرفه کردن خیابان‌ها، برعکس کردن جهت تردد خودروها و بستن میدان‌ها به آن گره‌های جدیدی نیز اضافه می‌نماید.



اثبات این مدعا مسیر میدان امام حسین (شقایق) به میدان بیست و دوم بهمن (کیو) می‌باشد که به مانند هزارتویی در هم تنیده و پیچاپیچ، وقت و سوخت و اعصاب مردم را به تاراج می‌برد.
یا مسیر خیابان طیب به میدان امام حسین که برای عبور از آن احتیاج به یک نقشه‌خوان ماهر و یک جفت چشم اضافه می‌باشد زیرا از همه طرف‌های ممکن به آن خودرو تردد می‌نماید و یا روگذر بلوار شصت متری که پس از سیل سال گذشته بسته‌شده و همچنان بسته مانده است و بار ترافیکی را به میدان بیسج و کرگانه منتقل کرده است.
البته تا دلتان بخواهد از این مثال‌ها فراوان است که در این مقال نمی‌گنجد.
در این جا نکته‌ای که برای نگارنده سوال است وظیفه شهرداری در قبال شهروندان است.
آقایان مسئول مدیریت شهری، موفقیت در عملکرد شما به چه شاخصی سنجش می‌شود؟

گزارش تصويري: معضلي به نام ترافيك در خرم‌آباد/ فرهنگ‌سازي كنيم

بی‌شک نتیجه کار عملیاتی را در میدان عمل مشاهده می‌کنند. میدانی که تنها کار شما در آن پاک کردن صورت مساله است. نمی‌توان با یک طرفه کردن خیابان‌ها و جهت تردد آن‌ها مساله ترافیک شهری را حل نمود بلکه این کار فقط به مشکل عمق خواهد داد.
خیابان‌ها به‌مانند شریان‌های حیاتی برای زندگی شهروندی هستند و اخلال در کار هر کدام از این شریان‌ها عوارض متعددی را به دنبال خواهد داشت که نتیجه آن امروزه برای شهروندان کاملاً ملموس است و اگر مدیریت شهری در هنگام ترافیک قدم رنجه فرمایند و سری به معابر شهری بزنند برای آنان نیز ملموس خواهد بود.
امید است با استفاده از نظرات کارشناسان و استفاده از تجربیات سایر شهرهای کشور و پرهیز از سیاسی‌کاری، نوشدارویی هر چند دیرهنگام بر تن زخمی این دیار کهن باشید.
 



 بهزاد رنجبر- دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت
 
 


 

خرم‌آباد، هزارتوی سر در گم

توجه: هرگونه استفاده از مطلب با ذکر منبع و نام نویسنده، نشانه‌ی احترام شما به تلاش آن‌ها است.


 
   
 

دیدگاه‌ها  

#1 علیرضا 1399-05-30 09:04
میدان تختی ، چراغ قرمز بعد از پل پیروزی جنب سه راه الشتر ، راه های منتهی به خضر قبل از مسدود شدن کلی بدلیل محدودیتها و انجام پروتکل های ستاد کرونا، خیابانهای مولوی و وصال ف طرح عجیب غریب پل های زیر خضر(ساحلی دریاچه بهشت)
خیلی عجیبه که مرکز یک استان تنها سه چراغ قرمز در تقاطع های چهار راه بان و چهارراه فرهنگ و سر بازارچه دارد!!!
نقل قول کردن
#2 علیرضا 1399-05-30 09:07
همچنین بعد از ریر کذر پل حاجی به سمت پارک ساحلی که یکطرفه شده اما تعدادی از رانندگان قانون شکن و قانون گریز برای میانبر به سمت پل حاجی و دازده برجی خلاف جهت در حرکتند بگذریم از عبور از موانع دو طرف پل حاجی و عبور تعدادی دیگر از بلوار علوی بعنوان دور برگردان
نقل قول کردن
#3 منصوری 1399-05-30 09:38
از قرائن پیداست که فعلا اتفاف نخواهد افتاد تا در اینده مگر معجزه شود که بعید میدانم کلا هیچ موقع
نقل قول کردن
#4 لرستان 1399-05-30 12:08
احسنت.
بسیار عالی
نقل قول کردن
#5 هومشهری 1399-05-30 12:25
جناب رنجبر سپاسگذارم کامل و دقیق به معضل عدم بازسازی معابر خرم آباد و ریشه اون اشاره کردید. ایکاش راه حل های پیشنهادی را هم در پایان مقاله اضافه میکردید .
البته بعضی موقع ها وقتی راه حل هم که میدی انقدر بعضی ها از رو تعصب مقاوت میکنند که اصل مشکل رو هم انکار میکنند.

بهر صورت اگر همه شهروندان مانند شما دغدغه مند باشیم و حقوق شهروندیمون رو از مسئولان مطالبه کنیم شاید مسئولان جوابگو باشند و مانند چند وقت پیش نیان بگن که اصولا توسعه معابر با شهرداری نیست ..!!
نقل قول کردن
#6 شهروند 1399-05-30 12:45
چند روز پیش در یکی از مقالات کامنتی از (راه های جایگزین ورودی های شهر) نوشتم که نمیدونم چرا یافته جان منتشر نکرد . والا محترمانه فقط راهکار داده بودم ..!!

قطعا هر گونه راه حلی باید چند نکته کلیدی را در بر بگیرد :
1-با طرح جامع و تفظیلی بیشترین همخوانی را داشته باشد.
2-وضعیت توپوگرافی دره خرم آباد را در نظر بگیرد.
3-محدودیت بودجه های عمرانی شهرداری و استانداری ( برای ارائه کمک های بودجه ای) برای شهر محروم خرم آباد را در نظر بگیرد.
4-و حتما راه ها و معابر جدید حدالامکان طراجی گردد. و زیاد به عقب نشینی و خریدن املاک تجاری برای پهن کردن معابر به خاطر هزینه سرسام آور آن فکر نکرد (قیمت تجاری خرم آباد با تهران شانه به شانه است)

می گویند برای انجام پیچیده ترین کارها اونها را به بخشهای معین تقسیم و حل کنید. ( و معنیش برای بحث فوق ما یعنی حتما تمام ترافیک شهر یک راهکار واحد برای حلش نیست)
نقل قول کردن
#7 امین 1399-05-30 12:46
متاسفانه بافت شهر و خیابان های شهر به همان صورت چهل پنجاه سال پیش مونده هیچ تغییری نکرده،واقعا من نمیدونم این مسئولین ماتا الان چکار مفیدی برای این شهر کردند؟!
جمعیت و وسعت شهر زیاد شده ماشینها زیاد شدن ولی خیابونا همنطور باریک موندن نه طرح پهن سازی خیابون داشتیم نه خط ویژه اتوبوس یا بی آر تی داریم نه مترو نه هیچ چیز دیگه ، تمام شهرهای بزرگ کشور مترو دارن خرم آباد هنوز اتوبوس سالمی هم نداره چه برسه به مترو!!!!!! واقعا تا کی ...
نقل قول کردن
#8 سالاروند 1399-05-30 13:44
وسط زیرگذر بسیج (شمشیرآباد ) پر از چاله چوله و دست انداز است لطفا لکه گیری و آسفالت شود
نقل قول کردن
#9 بی تعارف 1399-05-30 16:36
این شهر زیباست اما مسئولین این شهر بالاخص شهردار فعلی قوه زیبایی شناسی ضعیفی داره ، ای کاش شورای شهر یه شهردار کار بلد از یه استان دیگه بود ، وقتی شهردار بومی باشه هم و غمش حل وفصل مشکلات خودش و اقوامشه اما یه شهردار غریبه میدونه که توی این شهر بجز خدمت کاری نداره ،واقع چرا توی این شهر اینقدر مطالبه گری مردم کم و ناچیزه! گرونی ، بیکاری ، تورم و کلی چیزای دیگه هست اما بالاخره داریم توی این شهر زندگی میکنیم
، خدایا به داد این شهر و مردم افسردش برس
نقل قول کردن
#10 حمید ت 1399-05-31 09:44
طرح تخریب پادگان ۰۷بکجا رسید .
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا