یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

نماینده مردم بروجرد در مجلس از رعایت نشدن صحیح قانون و منابع طبیعی دانستن برخی زمین‌های کشاورزی در استان لرستان انتقاد کرد.
به گزارش یافته، "فاطمه مقصودی" در نشست علنی امروز (یکشنبه، 12 مردادماه) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خود گفت: اصل 45 قانون اساسی ویژگی‌های مراتع و اماکنی مانند دریاها، رودخانه‌ها، کوه‌ها و اراضی ملی را مشخص کرده است اما متأسفانه امروزه در شمال کشور برخی از اراضی ملی را به عنوان موقوفه اعلام می‌کنند.
نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: طبق قانون یاد شده  و سخنان رهبر انقلاب به هیچ فردی اجازه جنگل‌خواری و کوه‌خواری نخواهیم داد.
وی ادامه داد: بر اساس ماده (1) قانون ملی شدن جنگل‌ها که در سال 1342 مصوب شده تمامی جنگل‌ها و مراتع جزو اموال عمومی محسوب می‌شوند و متعلق به دولت هستند.
به گزارش خانه ملت، مقصودی با اشاره به مشکلات حوزه انتخابیه بروجرد در زمینه منابع طبیعی گفت: متأسفانه به دلیل برخی رفتارهای نادرست در حوزه استان لرستان زمین کشاورزی را به عنوان منابع طبیعی اعلام می‌کنند؛ وقتی از مسئول مربوطه دلیل این موضوع سوال می‌شود صرفاً عزم و خواسته دولت را مطرح می‌کند که امری نادرست و خلاف واقع است.

دیدگاه‌ها  

#1 علی 1399-05-13 00:16
واقعا درست میگید شما لطفا مابقی نمایندگان محترم هم دفاع کنید بهترین زمینها رو میگن منابع ملی هست به داد مردم برسید آگه کشاورزی رو هم ازما بگیرن دیگه شغلی نداریم
نقل قول کردن
#2 بلوط 1399-05-13 08:03
خانم نماینده شما که از ابتدای سخنرانی خوب شروع کردی پایانت هم بگذار خوب باشد حتما با توجه به نقشه منطقه منابع طبیعی اعلام کرده منطقه زراعت نیست
نقل قول کردن
#3 شهروند 1399-05-13 15:02
بهترین حرفی که یک نماینده زد. یک عمر یک کشاورز دارد از زمینی امرار معاش میکند و تولید کننده است آن را منابع طبیعی اعلام کردند. این یعنی مهاجرت روستاییان تبدیل آنها به مصرف کننده و بروز مشکلات بیشتر. منابع طبیعی را باید با جلوگیری از انتقال آب لرستان به کویرها حفظ کرد.
نقل قول کردن
#4 امیر هوشنگ 1399-05-13 18:57
چرا زمینهایی که در آنها کشاورزی میشده الان همه شدند منابع طبیعی فقط در لرستان این معضل هست استانی که هیچ صنعتی ندارد و دلش به همین کشاورزی خوش است بیش از این محروم نکنید از آب که محروم کردید از کشاورزی هم محروم نکنید یک دفعه کل لرستان را پارک ملی اعلام کنید قبل از انقلاب زمین کشت شده الان چندین سال شده منابع ملی ؟!
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا