یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

همه شیفته آقا سید نورخدا شده بودند و دل کندن از فضای معنوی اتاق سید نورخدا را سخت می‌دانستند همسرم ده سال لقب تنها شهید زنده وطن را داشتند که حضرت آقا این لقب را به همسرم دادند.
خلاصه‌ای از رزومه و پیشینه خود خصوصاً در زمینه حضور در جبهه نبرد حق علیه باطل بفرمایید؟
بسم‌الله الرحمن الرحیم. کبری حافظی همسر شهید همیشه زنده وطن شهید شاخص سال 1398 راهیان نور ستاد کل نیروهای مسلح و ناجا هستم و فرهنگی شاغل در آموزش‌وپرورش استان لرستان شهرستان خرم‌آباد. همسرم در 17 اسفند سال 1387 در منطقه لار سیستان و بلوچستان در نقطه صفر مرزی مجروح شدند و به مدت 10 سال در کما بودند و افتخار داشتم که تمام ده سال را در منزل باافتخار از همسرم پرستاری کردم و در حقیقت خادم همسرم بودم. از ایشان دو فرزند به یادگار مانده سیده زهرا 18 ساله و سید محمد 17 ساله در برنامه‌ها و همایش‌های مختلف و فراوان کشوری همیشه حضور فعال داشت. عضو همسران شهدای شاخص کشور هستم در کنار بزرگانی همچون خانم دکتر مجتهد زاده. خانم دکتر نصیری نماینده ریاست جمهوری. خانم شهید همت. خانم شهید طهرانی مقدم. دارای نشان حضرت خدیجه هستم. به‌عنوان چهره ملی انتخاب شدم. عضو ستاد ایثارگران و راوبان بنیاد شهید کشور می‌باشم.
در فضای مجازی و خبرگزاری‌ها فعالیت وسیع و گسترده دارم. افتخار می‌کنم خبرنگار حوزه ایثار و شهادت هستم. در ستاد اجرایی حضرت امام با تشکیل گروه جهادی شهید سید نورخدا موسوی در راستای مجروحیت زدایی و کمک مؤمنانه فعالیت می‌کنم. جز چهارده نفر هیئت‌منصفه مطبوعات قوه قضاییه استان لرستان هستم. دل نوشته‌های بسیار زیادی برای موضوعات مختلف در خبرگزاری‌ها و کانال‌ها و صفحه اینستاگرامی همسرم منتشر کردم. کتاب دل نوشته‌هایی برای بابای زهرا را گردآوری کردم که خودم با دستان خودم تقدیم حضرت آقا کردم که تقدیرنامه موجود است. کمک کردم که کتاب خاطرات سید نورخدا نشر و منتشر بشه. کتاب اصلی زندگی ما به نام او جان من است گردآوری کردم که به‌زودی ویراستاری و منتشر می‌شود. در حقیقت در این ده سال منزل ما به یک دانشگاه کوچک ایثار و شهادت تبدیل شده بود وزرای زیادی برای ملاقات همسرم به منزل ما آمدند؛ که همه شیفته آقا سید نورخدا شده بودند و دل کندن از فضای معنوی اتاق سید نورخدا را سخت می‌دانستند همسرم ده سال لقب تنها شهید زنده وطن را داشتند که حضرت آقا این لقب را به همسرم دادند؛ و...عضو پیام‌آوران ایثار کشور می‌باشم _
 
با توجه به حضور داوطلبانه شما در جبهه چه عامل یا عواملی سبب شد پا به عرصه نویسندگی بگذارید؟ از چگونگی علاقه‌تان به نویسندگی در حوزه دفاع مقدس توضیح بفرمایید. چه آثاری دیگری در زمینه نویسندگی و ادبیات دفاع مقدس دارید؟
من سنم به جبهه نمی‌رسد چون اون زمان کودک بودم بعد هم نوجوان که سن کمی داشتم ولی دوران بمباران را کاملا آزمون الهی می‌بینم. چون در آن زمان من با سن کمم. در پناهگاه‌های که می‌رفتیم برای رزمندگان دعا می‌خواندم. کتاب دعایی داشتم که خیلی دعاها را داشت در هنگام آژیر قرمز من به فکر جان خودم نبودم برای رزمندگان دعا می‌کردم با سن بسیار کمم در تشییع‌جنازه خیلی از شهیدان شرکت می‌کردم حتی یادم هست در تشیع جنازه شهید خلبان جاغروند گم شدم چون فقط کلاس دوم بودم. دلنوشته های بسیار زیادی برای موضوعات مختلف در خبرگزاری‌ها و کانال‌ها و صفحه اینستاگرامی همسرم منتشر کردم. کتاب دلنوشته هایی برای بابای زهرا را گرد آوری کردم که خودم با دستان خودم تقدیم حضرت آقا کردم که تقدیرنامه موجود است. کمک کردم که کتاب خاطرات سید نورخدا نشر ومنتشر بشه. کتاب اصلی زندگی ما به نام او جان من است گردآوری کردم که به‌زودی ویراستاری و منتشر می‌شود.
 
اولین اثر شما در زمینه دفاع مقدس کدام است و کدام اثر شما در این حوزه با استقبال زیادی از سوی مخاطبان مواجه شده است؟
کتاب دلنوشته هایی برای بابای زهرا را گرد آوری کردم که خودم با دستان خودم تقدیم حضرت آقا کردم که تقدیرنامه موجود است.
 
نظر شما در خصوص اهمیت پرداختن به زندگی و خاطرات زنان در دفاع مقدس چیست؟
و نظر خودم این است ما مدیون شهدا هستیم و اگر برای معرفی‌شان کم‌کاری کنیم آن دنیا باید جوابگو باشیم
 
انتظار شما از دستگاه‌های فرهنگی، در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت چیست؟
من فکر می‌کنم روابط عمومی‌ها در ادرات هر کدام می‌توانند یک بنیاد شهید باشن و اگر هر روابط عمومی بکوشد که شهیدی را به همکاران معرفی کند ما توانسته‌ایم گام بزرگی برای معرفی شهدا برداشته‌ایم.
 
امسال مصادف است با بزرگداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس، نظر شما در این خصوص چیست؟
شهدا شمع محفل بشریت هستند با بزرگداشت‌ها. یادواره‌ها. کنگره‌ها می‌توانیم در معرفی این عزیزان موفق باشیم.
 
اگر خاطره یا تصاویر خاصی در این زمینه‌دارید بفرمایید؟
من تصمیم گرفته‌ام تا لحظه‌ای که توان دارم نگذارم سید نور خدا موسوی و دیگر هم‌رزمان شهیدش گمنام بمانند.
 پرستاری من هم‌زمان شد با ورود فضای مجازی و اینترنت و پیام‌رسان‌های مختلف و حضرت آقا هم نام شهید زنده را بر او گذاشتن این بود که شخصیت‌های مهم کشوری و لشگری فراوانی به منزل ما می‌آمدند و از طریق رسانه ملی و خبرگزاری‌ها اطلاع‌رسانی می‌شد این بود که خیلی زود من معرفی شدم و با توجه به اینکه خودم هم کانال و گروه زده بودم وبه معرفی آقا سید نورخدا و شهدا می‌پرداختم وجز پیام‌آوران حوزه ایثار و شهادت کشور بودم و در همایش‌های مهم کشوری و استانی از فرهنگ ایثار و شهادت صحبت می‌کردم و مردم قدردان کشورم روز به روز بیشتر با من و شهید زنده آشنا می‌شدند و بعد همایش‌هایی که در قالب یادواره شهدا برای آقا سید نورخدا گرفته شد بیشتر با تلاش خودم بود. من در کنار همسران شهدای شاخصی چون شهید احمد موسوی از یاران شهید احمد متوسلیان خانم دکتر مجتهد زاده در آثار حفظ و نشر دفاع مقدس و همسر شهید طهرانی مقدم. همسر شهید همت و همسر شهید مغنیه و حاج‌خانم مرحوم دباغ نشان حضرت خدیجه گرفتم و در جلسات این عزیزان شرکت کردم. چندین سال به‌عنوان پرستار نمونه کشوری انتخاب شدم.
 

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا