یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

بالاترین برآورد نرخ بیکاری نقطه‌ای کشور در بهار امسال متعلق به استان لرستان با 21 است.
آمار نرخ بیکاری رشد اقتصادی شغل استخدامی کاریابی لرستان خرم آبادبه گزارش یافته، گزارش آمارهای مرکز آمار ایران نشان می‌دهد که بالاترین برآورد نرخ بیکاری نقطه‌ای کشور در بهار امسال متعلق به استان لرستان با 21 درصد و پایین‌ترین نرخ نیز متعلق به خراسان جنوبی با ۴.۰ درصد بوده است.
این در حالی است که نرخ بیکاری در بهار سال گذشته 16.3 درصد اعلام شده بود.
پس از لرستان نیز استان چهار محال و بختیاری با نرخ ۱۹.۱ درصد و با کرمانشاه ۱۳.۸ درصد بیشترین بیکاری را داشته اند.
 
سایر آمارها:
 بررسی نتایج حاکی از مشهود بودن اثر کووید ١٩ بر بازار کار کشور در فصل بهار نسبت به فصل مشابه سال قبل است. مطابق این نتایج، جمعیت غیر فعال کشور افزایش و جمعیت شاغل و بیکار کشور (جمعیت فعال) با کاهش ملموسی مواجه شده است. بررسي نرخ بيكاري افراد ١٥ ساله و بيش‌تر نشان مي‌دهد كه ٩,٨ درصد از جمعيت فعال (شاغل و بيكار)، بيكار بوده‌اند. بررسي روند تغييرات نرخ بيكاري حاكي از آن است كه اين شاخص، نسبت به فصل مشابه در سال ١٣٩٨، ١.١ درصد كاهش یافته است.
 در بهار ١٣٩٩، به ميزان ٤١,٠ درصد جمعيت ١٥ ساله و بيش‌تر از نظر اقتصادي فعال بوده‌اند، يعني در گروه شاغلان يا بيكاران قرار گرفته‌اند. بررسي تغييرات نرخ مشاركت اقتصادي حاكي از آن است كه اين نرخ نسبت به فصل مشابه در سال قبل (بهار ١٣٩٨) ٣.٧ درصد كاهش يافته است.
 جمعيت شاغلين ١٥ ساله و بيشتر در اين فصل ٢٢ ميليون و ٩٦٣ هزار نفر بوده كه نسبت به فصل مشابه سال قبل تقریباً یک ميليون و پانصد هزار نفر كاهش داشته است. بررسي اشتغال در بخش‌هاي عمده اقتصادي نشان مي‌دهد كه در بهار ١٣٩٩، بخش خدمات با ٤٩,٧ درصد بيش‌ترين سهم اشتغال را به خود اختصاص داده است. در مراتب بعدي بخش‌هاي صنعت با ٣١,٨ درصد و كشاورزي با ١٨.٦ درصد قرار دارند.
نرخ بيكاري جوانان ١٥ تا ٢٤ ساله حاكي از آن است كه ٢٤,٥ درصد از فعالان اين گروه سني در بهار ١٣٩٩ بيكار بوده‌اند. بررسي تغييرات فصلي نرخ بيكاري اين افراد نشان مي‌دهد، اين نرخ نسبت به فصل مشابه در سال قبل (بهار ١٣٩٨) ٢.٠ درصد كاهش يافته است.
 بررسي نرخ بيكاري گروه سني ١٨ تا ٣٥ ساله نیز نشان می‌دهد كه در بهار ١٣٩٩، ١٦,٧ درصد از جمعيت فعال اين گروه سني بيكار بوده‌اند. این در حالی است که تغييرات فصلي نرخ بيكاري این افراد نشان مي‌دهد اين نرخ نسبت به بهار ١٣٩٨، به ميزان ١.٥ درصد كاهش يافته است.
 بررسي سهم اشتغال ناقص جمعيت ١٥ ساله و بيش‌تر نشان مي‌دهد كه در بهار ١٣٩٩، ٧,٩ درصد جمعيت شاغل،‌ به دلايل اقتصادي (فصل غیر کاری، ركود كاري، پيدا نكردن كار با ساعت بيش‌تر و…) كم‌تر از ٤٤ ساعت در هفته كار كرده و آماده براي انجام كار اضافي بوده‌اند. اين در حالي است كه ٣٣.٥ درصد از شاغلين ١٥ ساله و بيش‌تر، ٤٩ ساعت و بيش‌تر در هفته كار كرده‌اند. خاطرنشان مي‌سازد اطلاعات نتايج طرح مذكور به صورت تفصيلي به‌زودی در درگاه ملي آمار به نشاني www.amar.org.ir قابل دسترس خواهد بود.

لرستان در صدر بیکاری کشور



برای مشاهده جزییات آمار کلیک کنید: https://www.amar.org.ir/Portals/0/News/1399/bikari%20bahar99-2.pdf

 

دیدگاه‌ها  

#1 Armin 1399-04-23 19:57
مرسی بابت این رکوردها که داریم می‌زنیم و نتیجه ی تلاش های شبانه روزی و مجاهدت های بی وقفانه برخی است!
نقل قول کردن
#2 حمید ت 1399-04-24 00:02
قابل توجه استانداری محترم لرستان .آمارها مثل نمرات یک دانش آموز نشانگر زرنگ یا تنبل بودن اوست.قضاوت با خودتان .این آمار بعلاوه آمار فلاکت در این استان واقعا نا امید کنندست .از نمایندگان استان و شهرستان عاجزانه میخواهیم به این موضوع رسیدگی کنن .و اجازه ندن این آمار در این استان بازم تکرار شود.
نقل قول کردن
#3 ایران بانو 1399-04-24 15:14
آورین !باز هم رکوردزدیم۰
نقل قول کردن
#4 چگنی 1399-04-24 18:09
چرا استاندار و مدیران ادارات کار و صنعت به مردم پاسخگو نیستند؟
نقل قول کردن
#5 همشهري 1399-04-25 10:50
واقعا تاسف ميخوريم بابت بيكاري بايد هم ركورد بزنيم ولي استاندارمحترم كه اماررو قبول نداره .توهرخانواده اي دوجوان تحصيل كرده بيكارهستش .نمايندگان محترم لطفا به فكر اشتغال جوانان باشيد ما كه حروم شديم .كانون خيلي از خانواده ها از بيكاري متلاشي ميشود.بسياري از جوانان بعلت بيكاري از ازدواج سرباز ميزنند حق دارند ازكجا بايد مخارج خونه وزندگي روپرداخت كنن
نقل قول کردن
#6 شاپورخاست 1399-04-26 09:41
حق مردم لرستان نیست ۴ . ۵ سال یا بیشتر پشت هم رتبه اول بیکاری هستند.و این ظلم به این مردم است.
نقل قول کردن
#7 غم 1399-04-27 07:15
مطمئنم اگر بروجرد مرکز استان بود الان وضع بهتری داشتیم.هم اقتصادی هم سیاسی هم اجتماعی و هم فرهنگی.هم عزت و اعتبار در کشور.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا