یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

از ایجاد روستاهای جدید در کلیه شهرستان‌ها جلوگیری به عمل آید و دستگاه‌های خدمات رسان (آب، برق، گاز و ...) از ارائه خدمات به ساخت‌وسازهای غیرمجاز خودداری نمایند.
به گزارش یافته، جلسه مشکلات و راهکارهای پیشبرد کمیسیون ماده 99 قانون شهرداری‌ها به ریاست امیری معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان با حضور دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان لرستان، فرمانداران، بخش‌داران و مدیران دستگاه‌های اجرایی عضو، برگزار شد.
بر اساس اعلام اداره کل روابط عمومی استانداری لرستان؛ برخی از مصوبات این جلسه به شرح زیر است:
 روستاهای زیر ۲۰ خانوار فاقد طرح تعیین محدوده توسط بخشداری‌ها و بنیاد مسکن ظرف مدت یک ماه تعیین تکلیف شوند.
 ۷۰ درصد درآمدهای حاصله توسط بنیاد مسکن در هر روستا، صرف هزینه‌های عمرانی همان روستا و ۳۰ درصد از درآمدها مذکور بابت هزینه‌های جاری بنیاد در اختیار آن می‌باشد.
چنانچه به ناظرین فنی و دهیاران توسط مالکین یا ذینفعان اجازه ورود به ملک جهت تکمیل پرونده کمیسیون ماده ۹۹ داده نشود بخشداری‌ها و دهیاری‌ها می‌توانند درخواست قلع بنا را به کمیسیون ارائه دهند.
بنیاد مسکن موظف است ظرف مدت یک هفته پاسخ استعلام پرونده‌های ارجاعی به ماده ۹۹ را در قالب فرم الف _۲_۳ به همراه فایل الکترونیکی مربوطه ارائه نماید
از محل ارزش‌افزوده روستاهای فاقد دهیاری و ۲۰ درصد درآمد حاصل از جرائم ماده ۹۹ هزینه اجرای احکام تخریب تأمین و اقدام لازم به عمل آید.
چنانچه در شهرستانی تعداد پرونده‌های کمیسیون ماده ۹۹ از ۵۰ پرونده فراتر بود فرمانداری می‌تواند پیشنهاد تشکیل کمیسیون در آن شهرستان را به معاونت عمرانی ارجاع دهد.
از طریق دادستان‌های محترم در سطح استان و امور اراضی با تفکیک اراضی کشاورزی و خرد نمودن اراضی اطراف شهرها و ساخت‌وسازهای غیرمجاز برخورد قانونی به عمل آید.
از ایجاد روستاهای جدید در کلیه شهرستان‌ها جلوگیری به عمل آید و دستگاه‌های خدمات رسان (آب، برق، گاز و ...) از ارائه خدمات به ساخت و سازهای غیر مجاز خودداری نمایند.
 

دیدگاه‌ها  

#1 شهروند باشیم 1399-04-17 13:02
قانون ناظر میخواد و ناظر هم ناظر و ناظر هم .......تا سیستم نظارتی که هرکس یا ناظر توسط یک یا چندنفر دیگر کنترل نشود و مسئولین بر اساس لیاقت انتخاب نشوند،اوضاع بدتر هم میشود.باتشکر از رسانه یافته
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا