یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس گفت: برای تحقق اهداف مهمی مانند عدالت، منافع ملی، مصالح عمومی، مبارزه و جلوگیری از بروز فساد، حفظ شان مجلس و جایگاه نمایندگی، شفافیت آرا نمایندگان لازم است.
مهرداد ویس کرمی در گفت‌وگو با خانه ملت، در خصوص شفافیت آرای نمایندگان، اظهار داشت: در زمینه شفافیت آرای نمایندگان باید به 2 نکته توجه داشته باشیم، یکی اصل شفافیت و دیگری مطلق یا مقید بودن شفافیت است.
نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اصل شفافیت در مجلس باید وجود داشته باشد، بیان کرد: نمایندگان مجلس، وکلای مردم هستند و طبیعتاً مردم باید از تصمیمات مجلس شورای اسلامی اطلاعات لازم را داشته باشد و علاوه بر نظارت‌هایی که خود مجلس ایجاد می‌کند، نظارت‌های عمومی نیز باید بر نمایندگان وجود داشته باشد.
وی افزود: باید توجه داشت که در برخی موارد عقل و شرع حکم می‌کند وجود شفافیت می‌تواند آسیب‌های دیگری را به دنبال داشته باشد؛ یعنی در بعضی مواقع بین مزایا و معایب شفافیت، معایب آن بیشتر است که در این شرایط خاص و استثنایی می‌توان قیودی را به شفافیت آرا نمایندگان وارد کرد.
ویس‌کرمی با طرح این سوال که آیا شفافیت آرا نمایندگان ارزش ذاتی دارد یا عرضی؟ گفت: طبیعتا شفافیت ارزش ذاتی ندارد بلکه برای تحقق اهداف مهم‌تری مانند عدالت، منافع ملی، مصالح عمومی، مبارزه و جلوگیری از بروز فساد، حفظ شان مجلس و جایگاه نمایندگی، شفافیت لازم است.
این نماینده مردم در دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی ادامه داد: طبیعتا با این قیدها شفافیت مقید می‌شود اما هرچه قیدها بر شفافیت کمتر باشد و عملکرد اطرافیان وکلای ملت و آرا و رفتار نمایندگان از شفافیت بیشتری برخوردار باشد، قطعا شفافیت آرا نمایندگان برای رسیدن به اهداف مجلس اثرگذاری بیشتری خواهد داشت.
 
وی افزود: اگر بخواهیم شعاری صحبت کنیم، می‌گوییم شفافیت در همه امور باید وجود داشته باشد، اما این موضوع نه محقق شده و نه محقق خواهد شد، کسی هم به این موضوع عمل نکرده و نخواهد کرد.
ویس‌کرمی اظهار داشت: معتقدم شفافیت باید حداکثری باشد یعنی تا جایی که به آرمان‌ها آسیب نرسد از شفافیت بهره برد و نمایندگان نیز باید به‌صورت شفاف عمل کنند.


دیدگاه‌ها  

#1 علی 1399-04-01 19:19
شفافیت عملکرد نماینده مهمتر است جناب ویس کرمی
برای تحقق عدالت در حوزه انتخابی تان خرم آباد وچگنی بهتر است سری به ادارات بزنید وگاهی در شهر
خرم آباد بگردید بعضا ناکارآمدی
از درودیوار شهرخرم آباد که هیچ از کوه ودشت
می‌بارد.
هرجا مدیری گفت همه چیز خوبست بیشتر شک
کنید.
حال ما مردم خرم آباد خوبست اما شما باورنکن.
علی از شهر فلاکت زده خرم آباد.
نقل قول کردن
#2 اسی 1399-04-02 07:53
یک لحظه فکر کردم توی کلاس فقه یا کلاس خارج هستم.
ادبیات نماینده باید مانند عامه مردم باشه تا راحت تر تعامل کنیم
نقل قول کردن
#3 چگنی 1399-04-02 08:44
دکتر ویسکرمی جاده خرم‌آباد به پلدختر را هر سال زمستان سیل میبرد و روزی نیست که تصادف نداسته باشد خواهش میکنم از وزیر راه بخواهید این محور ترانزیتی را تعریض و ایمن کند
نقل قول کردن
#4 سلاحورزی 1399-04-02 08:47
دکتر ویسکرمی خرم‌آباد شهر پروژه‌های ناتمام است هتل پارک صخره‌ای از سال 76 تا الان بلاتکلیف است یا پروژه ونک پارک کیو از سال 90 تا الان روند لاکپشتی دارد یا کتابخانه مرکزی خرم‌آباد دو دهه است که تکمیل نشده یا کارخانه سیمان و نیروگاه هم ناتمام رها شدند خواهش میکنم از دولت بخواهید اینها را تعیین تکلیف کنند
نقل قول کردن
#5 رشنو 1399-04-02 08:48
نمایندگان خرم‌آباد لطفا پیگیر باشید که اگر اداره و دستگاه و سازمانی نیرو میخواهد حتما آزمون استخدامی برگزار کند الان ادارات خرم‌آباد پر از افراد غیربومی است بعد جوان تحصیلکرده و بومی خرم‌آباد بیکار است این انصاف نیست
نقل قول کردن
#6 شهروند 1399-04-02 09:12
سعی کنید عملا کاری برای خرم آباد بکنی. اینها دردی از ما رو دوا نمی کنند، شفافیت رای نماینده یا عدم شفافیت
نقل قول کردن
#7 رضا-س 1399-04-02 18:41
لطفاً طرح و برنامه های عملیاتی تان را برای خرم اباد بیان کنید.شفافیت پیش کش
نقل قول کردن
#8 داریوش 1399-04-03 22:48
با سلام جناب ویسکرمی واقای محمودوند اگر این مطلب رو میخونید خوب توجه کنید اگه تونستید کارخانه های ورشکسته خرم اباد مثل چرم وپوست مثل ماشین سازی ویخچال سازی وپارسیلون رو دوباره احیاکنید و بانیان احتمالی که باعث ورشکستگی این صنایع شدند رو به دادگاه بکشونید مطمعن باشید تاابد درقلب این مردم جای دارید وگرنه شماهم امدید باری به هرجهت نسبت به رفع نیازهای شخصی وحزبی که ذره ای برای مردم ارزش نداره ودور بعددرمجلس قطعانخواهبد بود والسلام
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا