یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

منتخب مردم خرم آباد در مجلس یازدهم با انتقاد از پول پاشی در طرح تحول سلامت گفت: مجلس یازدهم پیگیر پرونده الکترونیک سلامت و یکسان سازی تعرفه‌های درمانی خواهد بود.
مهرداد ویس کرمی منتخب مردم خرم آباد در مجلس یازدهم در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس درباره اولویت‌های کمیسیون بهداشت و درمان مجلس آتی گفت: طرح تحول سلامت از جمله موضوعاتی است که کمیسیون بهداشت و درمان مجلس یازدهم باید در صدد رفع ایرادات متعدد آن باشد. این طرح بار مالی بسیار زیادی را متحمل دولت و کشور کرده است. در جریان طرح تحول سلامت تعرفه‌های خدمات درمانی ( ضریب k) به طور غیرطبیعی  افزایش پیدا کرد.
 
** سیستم درمان به واسطه طرح تحول سلامت درمان محور شد
وی ادامه داد: یک طرح خوب و کارآمد طرحی است که در بلندمدت پایدار و بدون اثرات سوء باشد. متاسفانه تزریق پول به طرح تحول سلامت با هدف پیروزی در دور دوم انتخاب ریاست جمهوری بود و ریخت‌وپاش‌های زیادی به واسطه  طرح مذکور انجام شد؛ سیستم درمان کشور هم به واسطه طرح تحول سلامت درمان محور شد.
منتخب مردم خرم آباد در مجلس یازدهم با بیان اینکه پرونده الکترونیک سلامت از دیگر مواردی است که باید به آن پرداخته شود، گفت: پرونده الکترونیک سلامت مزایای فراوانی برای کشور دارد. کاهش خطای پزشکی، افزایش نظارت دارویی، صرفه‌جویی در مصرف دارو و کاهش هزینه‌های درمان از جمله مهم‌ترین آن هستند. پیگیری این موضوع ضرورتی راهبردی است که در مجلس یازدهم پیگیری خواهد شد.
 
**شاهد انحصار شدید پزشکان در برخی شهرها هستیم
وی در ادامه درباره یکسان‌سازی تعرفه‌های درمانی گفت: یکسان‌سازی تعرفه‌های خدمات درمانی بخش خصوصی و دولتی هم ازجمله مواردی است که در مجلس یازدهم باید در مسیر آن حرکت شود. بیمه‌های خدمات درمانی هم نیز در این زمینه تاثیرگذار هستند.
ویس کرمی درباره کمبود پزشک در کشور گفت: افزایش تعداد پزشک و نیروی انسانی هم برای کادر درمان بیمارستان‌ها الزامی و ضروری است. تعداد پزشک در کشور باید در حدی باشد که پزشکان نتوانند به وزارت بهداشت کشور زور بگویند. در حال حاضر شاهد انحصار شدید در این زمینه هستیم.
 
** نباید پزشکان برای وزارت بهداشت ناز کنند
وی در ادامه افزود: باید آنقدر پزشک متخصص در کشور زیاد شود که شبانه روز در دسترس باشند. متاسفانه شاهد تعارض منافع در این بخش هستیم به طوری پزشکان از افزایش ظرفیت رشته‌های پزشکی و تخصص ناراحت می‌شوند. افزایش تعداد پزشک زمینه‌ساز رقابت سالم، افزایش کیفیت درمان، کاهش هزینه‌های مردم و نظام سلامت است.
وی ادامه داد: به عنوان مثال اگر13 فوق تخصص روماتولوژی در یک شهر باشند، دیگر نمی‌توانند برای سیستم درمان کشور ناز کند یا برای کشور خط و نشان کشد یعنی خیلی نازشان خریدار ندارد. ولی وقتی فقط یک متخصص روماتولوژی در یک شهر وجود داشته باشد برای خودش شروط می‌گذارد و زور کسی هم به او نمی‌رسد.
 
** مجلس یازدهم باید چشم طمع از منافع شخصی بردارد
منتخب مردم خرم آباد در مجلس یازدهم درخصوص تعارض منافع در نظام سلامت کشور، گفت: تعارض منافع در نظام سلامت کشور هم از دیگر مواردی است که باید به حال فکری شود. کمیسیون بهداشت درمان مجلس یازدهم حتما باید اعضای غیر پزشک داشته باشد. اینکه پزشکان برای خودشان در مجلس و وزارت بهداشت قانون‌گذاری می‌کنند در هیچ یک از کشور دنیا وجود ندارد. مجلس یازدهم اگر می‌خواهد واقعاً عدالت را به معنای واقعی دنبال کند باید چشم طمع از منافع شخصی و گروهی و جناحی و حزبی و باندی و طایفه‌ای بردارد.
وی ادامه داد: درحال حاضر رشته‌های بسیار خوبی همچون اقتصاد سلامت، جامعه شناسی، مدیریت و .. وجود دارند که کمیسیون بهداشت و درمان مجلس باید از آن‌ها استفاده کند. اینکه یک پزشک صرفا باید در کمیسیون بهداشت باشد پذیرفته نیست.
 
** لزومی ندارد وزیر بهداشت پزشک باشد
ویس کرمی در پایان تصریح کرد: اشکال ما این است که فکر می‌کنیم وزیر بهداشت حتماً باید پزشک باشد در خیلی از جاهای دنیا اینطوری نیست. یعنی لزومی ندارد وزیر بهداشت پزشک باشد. چراکه اگر پزشک باشد، پزشکان را بیشتر می‌بیند. این موضوع رانت‌های نامحسوسی هم دارد. مجلس یازدهم بسیاری از این تابوها را خواهد شکست. اگر مجلس ادعای انقلابی‌گری دارد، خیلی از این بت‌ها را اول باید در مجلس بشکند.

شاهد انحصار شدید پزشکان در برخی شهرها هستیم

دیدگاه‌ها  

#1 گودرز 1399-03-07 12:01
امیدوارم و دعا میکنم عدم حضور بسیاری از نخبگان در رقابت انتخابات، ردصلاحیت‌های گسترده شرکت کنندگان، حضور حداقلی مردم پای صندوق‌های رای و شائبه مجموع آرا جهت یک مرحله‌ای شدن انتخابات حوزه انتخابیه خرم آباد و چگنی باعث از دست رفتن اعتماد به نفس شما برادر ارزشی و دانشمند نشود
نقل قول کردن
#2 ۰۰ 1399-03-07 12:48
احسنت دلاور
شب پزشک متخصص تو بیمارستانها نیست
مریض باید تا صبح بمونه که متخصص بیاد
خب شاید مرد
خدا رو خوش نمیاد
نقل قول کردن
#3 شهروند 1399-03-07 14:04
در خیلی از جاهای دنیا دکترای اقتصاد، حقوق و علوم سیاسی به مجلس می روند و قانون می نویسند و میزان خطاهای قانون پایین است. امیدوارم ما هم به این سمت برویم که خدمت به شهروندان عملی گردد و نه فقط شعار باشد
نقل قول کردن
#4 ایرج 1399-03-07 14:37
حالا وقت تحقق شعارها به عمل است...
نقل قول کردن
#5 احمد 1399-03-07 16:06
آقای ویسکرمی در نطق مجلس اعلام نمایید هتل صخره ای خرم اباد بالغ بر بیست پنج سال است اصلا افتتاح نشده است واعلام نمایید بخش خصوصی در خرم اباد اصلا جواب نمی دهد ونتیجه اش هتل صخره ای خرم اباد است که تبدیل به نماد عدم توسعه نیافتگی خرم اباد واستان لرستان شده است وباید ظرف دو سال افتتاح شود وکلا نمای شهر خرم اباد را خراب کرده است
نقل قول کردن
#6 اکبر-ظ 1399-03-07 16:11
حق با شماست .نا کاستی های زیادی وجود دارد مردم منتظر فعالیت و تلاش شما بزرگواران هستند.
نقل قول کردن
#7 مهدی 1399-03-07 21:24
شما رفتی مشکل مردم رو حل کنی یا بیسواد رو وارد حوزه سلامت مردم بکنی
نقل قول کردن
#8 مهران 1399-03-07 21:25
حرفهای جناب دکتر بسیار بجا و صحیح میباشد متاسفانه هزینه بسیار سنگینی برای طرح تحول انجام شد ولی صرفا جیب یک عده خاص از پزشکان پر شد.امیدوارم اقای دکتر پیگیر این موضوع بشن.
نقل قول کردن
#9 محمد 1399-03-07 22:04
البته ما فارغ التحصیل رشته کشاورزی و ساختمانی هم بیش از حد نیاز داریم چقدر تاثیر در کشاورزی و شهرسازی داشته است.
اقای ویسکرمی اگه ممکنه چند تا بیمارستان بزنید .
نقل قول کردن
#10 D66 1399-03-08 01:44
معلومه هنوز مشکلات جامعه رو درک نکردید.حرف شما درست.اما به نظرتان الان این بزرگترین مشکل ماست و بیشترین مشغولیت ذهنی رو برای ما ایجاد کرده.یا فقر و تورم و .... و ارزوی برگشتن به سه سال قبل
نقل قول کردن
#11 فریاد 1399-03-08 04:04
واقعا فرمایشات ایشون درسته بخدا باید با طلا نوشت در مورد انحصار پزشکان و لزوم اینکه حتما نباید وزیر بهداشت پزشک باشد .وزارت خانه ها مدیر نیاز دارند حتی بیمارستانها هم مدیریتشان لزوما نباید پزشک باشه مدیریت یک امر ذاتیه منظور این نیست که رشته مدریت تحصیل کرده باشه طرف لسانس فلسفه داره ولی واقعا ی مدیر عالیه نو آوری و ریسک پذیری از الزامات مدیریته که در هیچ جا تدریس نمیشه بلکه ی امر ذاتیه
نقل قول کردن
#12 علی 1399-03-08 07:16
اقایون عزیزاینقدر گیربه هزینه شدن زیادبرای نظام سلامت ندهید.یک زمانی هم گفتن کاری کنیم که نخبگان ازکشورخارج نشوندوتصویب کردن واعتبارگذاشتن همان اعتبارصرف بالا رفتن حقوق اعضای محترم هیئت علمی دانشگاههاو...شد و....همچنان نخبگان در حال فرار از مملکت!!!.
نقل قول کردن
#13 جودکی 1399-03-08 08:25
سلام آقای ویس کرمی لطفا فکری به حال مسکن مهر فاز دوم فرهنگیان کمالوند بکنید هیچی ندارد
نقل قول کردن
#14 طبیعت 1399-03-08 08:53
آقای ویسکرمی خواهش میکنم شما مدیر اصفهانی نیارید
نقل قول کردن
#15 طبیعت 1399-03-08 09:06
خواهش میکنم فکری بحال گرانی بکنید مردم توان زنده ماندن ندارند
نقل قول کردن
#16 امین 1399-03-08 10:52
سلام ،اقای ویسکرمی لطفا یه سری به مسکن مهر فازه دوکمالون بزنید مردم بدون هیچ امکاناتی ساکن هستند همه استانها اول امکاناتی مثل فضای سبز بازارچه آمد می کنن بعد مردم ساکن می شن متاسفانه مسکن فازه دو کمالوند مردم ساکن هستند دریغ از هیچ امکاناتی حتی یه نانوای وهیچ سرویس تاکسی رانی خدا وکیلی کلی بگیم هیچ امکاناتی به داد این مردم برسید مثل این فراموش. کردن که چنین جایی وچود دارد لطفا رسیدگی کنید
نقل قول کردن
#17 Armin 1399-03-08 15:01
به نقل از گودرز:
امیدوارم و دعا میکنم عدم حضور بسیاری از نخبگان در رقابت انتخابات، ردصلاحیت‌های گسترده شرکت کنندگان، حضور حداقلی مردم پای صندوق‌های رای و شائبه مجموع آرا جهت یک مرحله‌ای شدن انتخابات حوزه انتخابیه خرم آباد و چگنی باعث از دست رفتن اعتماد به نفس شما برادر ارزشی و دانشمند نشود

دوست عزیز شما مثل ما پای صندوق نبودی تو اکثر حوزه ها رقابت بین ایشون و آقای محمودوند بود! این شایعه پوچ افرادی مثل ...راه انداختن!
نقل قول کردن
#18 م 1399-03-09 04:56
به نقل از گودرز:
امیدوارم و دعا میکنم عدم حضور بسیاری از نخبگان در رقابت انتخابات، ردصلاحیت‌های گسترده شرکت کنندگان، حضور حداقلی مردم پای صندوق‌های رای و شائبه مجموع آرا جهت یک مرحله‌ای شدن انتخابات حوزه انتخابیه خرم آباد و چگنی باعث از دست رفتن اعتماد به نفس شما برادر ارزشی و دانشمند نشود

بله نمونش رییس ستاد انتخاباتی ۹۶ و نماینده طایفه باز مجلس بودند که بعد چهارسال طرفدارانش میگفتن حالا دیگران قبلیا چکار براتون کردن که ازش انتظار دارید ؟!
نقل قول کردن
#19 حزب الله 1399-03-09 21:00
خوبست به جای فرماندهان نظامی هم از فارغ التحصیلان رشته مدیریت استفاده شود و همچنین در وزارت صنایع و شهرسازی و حوزه های علمیه هم و قسمت های دیگر هم فارغ التحصیل مدیریت استفاده کنیم تا به زعم شما تعارض منافع ایجاد نشه!!!
ما به شما رای ندادیم که حرفهای غیراصولی تحویل ملت بدید
پزشک سهمیه ای بیسواد برای مردم ضررش بیشتر از فایده اشه
نقل قول کردن
#20 Siamak 1399-03-10 07:25
پس لزومی نداره معمارها فقط بتونند خونه بسازند
یا وکیلا وکالت کنند، یا چه اشکالی داره پاکبانها بشند شهردار.هر کی به هر کی خیلی کیف داره!!!
نقل قول کردن
#21 دکتر نیائی 1399-03-10 19:32
حداقل بگذارید بحران کرونا تمام شود سرسال شهدای سلامت بگذرد بعد زیرآب پزشکان را بزنید زورتان به اختلاس گران،دزدان جان و مال مردم، سواستفاده کنندگان از بدبختی مردم حتی همین کرونا، آقازاده ها نرسید ولی پزشکان که دم دستند سرآنها خالی کنیم دیگر برای این ملت چه چیزی به جا گذاشته اید زمانی به بچه های خود می گفتیم درس بخوان برای خودت کسی بشی الان بابد بگوییم دزدی یاد بگیر گرسنه نمونی
نقل قول کردن
#22 منصور 1399-03-14 09:57
تجربه‌ی کشورهای پیشرفته در امر بهداشت و سلامت، نشون میده که حاکمیتِ پزشک‌سالاری در یک حکومت و در جای‌جایِ مناصب دولتی، چیزی جز خسران و خرابی، در پی ندارد!
به‌جای اینکه از حرف‌حقِ یک نماینده حمایت شود تا کشور از این شرایط بهداشتی‌درمانی اسف‌بار خارج شود، برخی به دنبالِ حاشیه‌سازی و به بیراهه‌بردن موضوع و مشکل اصلی نظام سلامت در مملکت هستند. جای بسی تاسف و تامل دارد!!!!!
نقل قول کردن
#23 رضا-س 1399-03-17 15:57
جناب آقای ویسکرمی
صحبت های شما متین ، ولی به فکر ایجاد اشتغال برای جوانان هم باشید.
نقل قول کردن
#24 عاطفه 1399-03-19 12:29
شنیدم یکی از #نمایندگان_مجلس گفته است: "باید آنقدر پزشک متخصص در کشور زیاد شود که شبانه روز در دسترس باشند". این گفته در ظاهر خوب و دلسوزانه به نظر می رسد. اما درواقع صحیح نیست.
#پزشکان #متخصص همین الآن هم شبانه روز در بیمارستانها به صورت حضوری یا آنکال در حال کار هستند. آنچه که نیاز سیستم درمانی است، بالا بردن سطح امکانات آن است. وجود پزشک متخصص در بیمارستانی در شهری دورافتاده که حتی دستگاه #سونوگرافی یا #سی_تی_اسکن هم ندارد، چه فایده ای دارد؟
نکته ی دیگر اهمیت نظام #ارجاع است. در یک سیستم سالم تعداد پزشکان عمومی زیاد است و آنها کاملا آموزش دیده هستند و برای انواع بیماریها در خط مقدم درمان، آماده اند. درصورت لزوم این پزشکان، بیمار را به متخصصان ارجاع می دهند. به جای حضور شبانه روزی پزشک #متخصص باید پزشکان عمومی ای تربیت کرد که بتوانند در #اورژانسها یا #کلینیکها، به درستی بیماران را درمان کنند.
نقل قول کردن
#25 عباس 1399-07-20 21:55
نماینده محترم بسیار ممنون که بیان می فرمایید که پزشکان ما یک هفتم اروپا است ، خوب پسچرا قانون در مجلس برای این صحبت های متین وضع نمی شود.
چرا دکتی مکانیک و برق بیکار بودنش طوری نیست ولی درامد پزشکان کم شود طوری است. پزشکان گاه در ایران پول جمع می کنند و در اروپا خرج می کنند ولی مهندسان پول در اروپا جمع می کنند و در ایران خرج می کنند. امیدوارم مجلس اصول گرا انحصار را حذف کند.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا