یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

مراسم اتیان سوگند چند تن از کارشناسان جدید کانون کارشناسان رسمی دادگستری لرستان صبح امروز با حضور معاون دادگستری لرستان و هیأت مدیره کانون در سالن کنفرانس کانون برگزار گردید.
به گزارش یافته به نقل از روابط عمومی کانون؛ در این مراسم رییس کانون کارشناسان رسمی دادگستری لرستان با آرزوی قبولی طاعات و عبادات حاضرین در مراسم اظهار داشت: خوشحالیم که از امروز به صورت رسمی به جرگه‌ی کارشناسان رسمی پیوسته‌اید.
حجت والیزاده با اشاره به اینکه شغل کارشناسی دارای پرستیژ و منزلت اجتماعی است، تصریح کرد: امروزه تکلیف بسیاری از پرونده‌های قضایی بر اساس نظریه کارشناسی روشن می‌شود و همین مؤید اهمیت شغل کارشناس است.
وی افزود: بر اساس قانون، آنجا که قاضی نمی‌تواند قضاوت کند، کارشناس هم از ابراز نظر باز داشته شده است؛ و این نکته هم جایگاه کارشناس و اهمیت کار او را گوشزد می‌نماید.
والیزاده با تاکید بر ضرورت دقت‌نظر کارشناسان بیان داشت: باید مبنای کار به گونه‌ای باشد که کارشناس با تسلط و علم و آگاهی کافی همه‌ی جوانب امر را بررسی نموده و سپس نظریه‌اش را اعلام نماید.
رییس کانون کارشناسان رسمی دادگستری لرستان با اشاره به تبعات حقوقی و کیفری تخلفات کارشناسی گفت: دستگاه قضایی به نظریه کارشناس اعتماد می‌کند و در بسیاری از موراد مبنای صدور رای، نظریه کارشناس است؛ بنابراین ضرورت دارد کارشناسان به این مهم واقف و پاسخگوی این اعتماد باشند.
حجت والیزاده با اشاره به اهمیت آگاهی کارشناسان و به‌روز بودن آن‌ها اظهار داشت: برگزاری دوره‌های عمومی کارشناسی در دستور کار کانون قرار دارد تا در این زمینه کمبودهای احتمالی را جبران نماییم.
وی در بخش دیگری از سخنانش به گزارش آسیب‌شناسی شورای عالی در خصوص عمده تخلفات کارشناسان استناد کرد و افزود: عدم آگاهی از قوانین و به تبع، اختلافات کارشناسی از جمله مواردی هستند که جزو تخلفات پرشمار تلقی شده‌اند.

 
کارشناسان هم به نوعی قاضی هستند
معاون دادگستری لرستان هم در این مراسم اظهار داشت: کارشناسان هم به نوعی قاضی و قضاوت‌کننده هستند.
علی سبزواری با تاکید بر اینکه کارشناسان جدید علاوه بر اینکه به جرگه‌ی کارشناسان وارد می‌شوند در واقع به جرگه‌ی دستگاه قضایی هم می‌پیوندند، بیان داشت: کارشناسان هم به نوعی قاضی و قضاوت‌کننده هستند.
وی افزود: اهمیت جایگاه کارشناس به گونه‌ای است که می‌تواند فردی را به زمین بزند یا از زمین بلند کند و اگر این کار به حق باشد علاوه بر خیر دنیوی، بدون شک از اجر اخروی هم بهره‌مند خواهد شد.
سبزواری با تاکید بر اهمیت ناظر دانستن خداوند بر اعمال و عملکردها گفت: بیاییم همانگونه که انتظار داریم دیگران ما و اطرافیان و بستگان‌مان را تکریم و قضاوت کنند، بر همین مبنا دیگران را تکریم و قضاوت کنیم.
معاون دادگستری لرستان با تاکید بر اینکه کارشناسی یک جور قضاوت عادلانه است، تصریح کرد: شما هم به نوعی قاضی هستید چون بین دو نفر قضاوت می‌کنید و چون قضاوت شما با آبرو، حیثیت و مال مردم ارتباط دارد، اهمیت کار شما را دوچندان می‌کند.
علی سبزواری گفت: امیدوارم سوگندتان را با اعتقاد و یقین ادا کرده باشید؛ چراکه این سوگند در محضر خداوند و بر اساس کلام نورانی اوست.

 
انتظار داریم از تجربه‌ی دیگر کارشناسان استفاده کنید
نایب‌رییس کانون کارشناسان رسمی دادگستری لرستان هم در این مراسم اظهار داشت: انتظار داریم کارشناسان جدید از تجربیات کارشناسان قدیمی و با تجربه استفاده نمایند.
محمد سپهوند با تاکید بر اینکه ضرورت دارد کارشناس، بند بند موارد مطروحه در پرونده کارشناسی را با دقت مطالعه نماید، گفت: این امر به شما کمک می‌کند با اطمینان خاطر نظریه کارشناسی را ارائه نمایید.
وی افزود: بعضا با مواردی مواجه بوده‌ایم که دو کارشناس در مورد دو ملک که در همسایگی هم هستند نظریه‌های متفاوتی ارائه نموده‌اند که حکایت از عدم بررسی دقیق از طرف یکی از آن‌ها داشته و البته این مساله تبعاتی را برای کارشناس متخلف به همراه دارد.
سپهوند، لازمه عملکرد صحیح و دقیق و منصفانه کارشناس را آگاهی از قوانین و دستیابی به اطلاعات درست عنوان و تصریح کرد: توجه به بخش‌نامه‌ها و دستورالعمل‌ها می‌تواند زمینه‌ساز عملکرد درست و دقیق باشد.




مراسم اتیان سوگند کارشناسان جدید کانون برگزار شد

دیدگاه‌ها  

#1 شیرزاده 1399-02-29 18:54
مدیرکل توانمند مالیات‌ها حجت‌خان والیزاده گرامی
نقل قول کردن
#2 امیر حقیقت طلب 1399-02-29 21:04
علی سبزواری گفت: امیدوارم سوگندتان را با اعتقاد و یقین ادا کرده باشید؛ چراکه این سوگند در محضر خداوند و بر اساس کلام نورانی اوست.

ما هم امیدواریم ...
نقل قول کردن
#3 یافته ای 1399-02-30 08:33
مورد داریم بهش گفتن قبول شده توی این آزمون اما هنوز روی هواست!!
و تازه جلسات معارفه و سوگند هم تشکیل شده!
البته این موارد رو که گفتم مال استان لرستان نیست
و شاید هم نمونه های مشابه هم باشه!!
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا