یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

معاون استاندار: اقدامات در زمینه مقابله با بیماری کرونا نباید کم شود.
به گزارش یافته، اولین کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده در سال ۹۹ به صورت ویدئو کنفرانس و به ریاست دکتر ثمینی، با دستور کار بررسی تاثیرات اجتماعی ویروس کرونا (حمایت از آسیب دیدگان ناشی از شرایط کرونا) و ارائه گزارش در این خصوص توسط اعضای کارگروه برگزار شد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان با تبریک روز و هفته کارگر و معلم به زحمت‌کشان عرصه علم و صنعت گفت: در شرایطی که بیماری کرونا فاصله‌گذاری هوشمند اجتماعی را موجب گردیده، فرهنگ غنی مردم استان باعث شد تا وفاق و همدلی کم نشده و در قالب کمک‌های مردمی، خیرین و انجمن‌های مردم‌نهاد خود را نشان دهد که امری خداپسندانه و قابل‌تقدیر است.
 ثمینی با اشاره به نام‌گذاری سال جدید به سال «جهش تولید» اظهار داشت: علیرغم آنکه بیماری کرونا خسارات بسیاری بر اقتصاد دنیا وارد آورد، با همکاری خوب تولیدکنندگان، صنعتگران، کسبه، بازاریان و مردم، تولید در استان مغفول نماند و در قالب تهیه مایحتاج اولیه مردم مانند ماسک، دستکش، الکل و سایر اقلام بهداشتی به فعالیت خود ادامه داد که نشان از اهمیت سلامت جامعه دارد.
وی با تقدیر از اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی خوب در شرایط کنونی تصریح کرد: صداوسیما، اصحاب رسانه، خبرنگاران و فضای مجازی عملکرد خوبی با توجه به شیوع بیماری کرونا انجام دادند و اکنون که به گواه آمارها هنوز خطر این ویروس در جامعه احساس می‌شود، انتظار می‌رود اقدامات مردم و دستگاه‌های اجرایی کم نشده و با قدرت بیشتر تا شکست کرونا ادامه داشته باشد.
معاون استاندار در ادامه خاطرنشان کرد: به همت مردم، خیرین و انجمن‌های مردم‌نهاد اقدامات مهمی در زمینه آگاهی بخشی به جامعه و تأمین مایحتاج اولیه اقشار آسیب‌پذیر صورت گرفته و ستاد مشارکت‌های اجتماعی به‌خوبی حمایت و ساماندهی این کمک‌ها را به انجام رسانده است.
ثمینی با تقدیر از زحمات مسئولین، دست‌اندرکاران و همکاری خوب مردم در رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و مقابله با بیماری کرونا بیان داشت: ضرورت گزارش تحلیلی جامع مبتنی بر مبانی نظری و شواهد میدانی از آثار اجتماعی بیماری کرونا و پیامدهای اجتماعی، فرهنگی و امنیتی آن تهیه شود تا مبنای فکری همه دستگاه‌ها برای طراحی مداخله این پدیده قرار گیرد.
وی با تأکید بر اهمیت اطلاع‌رسانی گفت: کمیته اطلاع‌رسانی کرونا (اداره کل ارشاد اسلامی_ صداوسیما) تمهیدات لازم را جهت انعکاس عملکرد دستگاه‌های اجرایی، خیرین و سازمان‌های مردم‌نهاد در امر مقابله با کرونا را به نحو شایسته در رسانه‌های جمعی به‌ویژه صداوسیما به عمل آورند.
محمود ثمینی با توصیه به دستگاه‌های اجرایی بر استفاده از ظرفیت‌های مردمی اعم از خیرین، سازمان‌های مردم‌نهاد و مانند آن به‌ویژه در زمینه رفع مشکلات معیشتی و نیازهای اقتصادی اقشار آسیب‌پذیر بیان کرد: ضرورت ارائه آموزش و مشاوره‌های لازم به خانواده‌ها برای ارتقاء مهارت‌های ارتباطی و تاب‌آوری در شرایط کرونایی با توجه به پیش‌بینی‌ها مبنی بر احتمال تداوم مشکل بیماری کرونا برای آینده، امری بدیهی است.
معاون استاندار تعیین گروه‌های آسیب‌پذیر تحت پوشش نهادهای حمایتی را خواستار شد و افزود: استفاده از ظرفیت خیرین سلامت جامعه جهت تأمین هزینه‌های درمانی و ظرفیت بسیج جامعه پزشکی جهت پاسخگویی به نیازهای درمانی این افراد و خانواده‌های آنان در دستور کار قرار گیرد.
تهیه بانک اطلاعاتی از اقشار آسیب‌پذیر جامعه توسط دستگاه‌های مرتبط و ارسال به دبیرخانه کارگروه از دیگر نکاتی بود که ثمینی بر آن تأکید کرد و عنوان داشت: سازمان بهزیستی گزارش جامعی از خشونت خانگی در ایام کرونا تهیه و به دبیرخانه کارگروه ارسال کند.
 وی در پایان اظهار کرد: ضرورت بهره‌گیری از ظرفیت دفاتر تسهیل گری در مناطق حاشیه‌نشین مرکز استان و خدمات‌رسانی به نیازمندان مدنظر قرار گیرد.

فرهنگ غنی مردم لرستان موجب وفاق و همدلی بیشتر شده است

دیدگاه‌ها  

#1 کاسیت 1399-02-14 12:58
فرهنگ بالای مردم لرستان باعث افتخار ایران است.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا