یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان در جلسه ساماندهی و انتقال مراکز خرید و جمع‌آوری پسماند و ضایعات گفت: طرح راه‌اندازی سایت مراکز ضایعاتی لرستان نیازمند مطالعه و کارشناسی دقیق است.
به گزارش یافته، محمود ثمینی بیان کرد: در راستای ساماندهی و انتقال مراکز ضایعاتی تهیه و ایجاد طرحی مشخص و با تعریف‌های لازم ضرورت دارد و به همین منظور این طرح باید با مطالعه و کارشناسی دقیق توسط دستگاه‌های اجرایی مربوطه بررسی و پیگیری شود.
وی بابیان اینکه تهدید ضایعات در سطح شهرها باید به فرصت تبدیل و موجب درآمد زایی شود، اظهار داشت: راه‌اندازی تخصصی و کارشناسی این طرح بهره وری در این حوزه را افزایش می‌دهد و همچنین اقدام مناسبی در جهت ساماندهی مراکز ضایعاتی و مانع از نارضایتی همسایگان این صنوف مراکز می‌شود.
ثمینی ادامه داد: مکان‌یابی و توجه به مسایل زیست محیطی در راه‌اندازی این سایت بسیار حائز اهمیت است و از طرفی توجه به برنامه‌های شهرداری در امر مدیریت پسماند نیز باید مورد توجه قرار گیرد.
وی با بیان اینکه اکنون تعدادی از این مراکز دارای پروانه کسب هستند، عنوان کرد: با ایجاد مکان مناسبی برای ساماندهی مراکز ضایعاتی در خرم‌آباد مابقی مراکز نیز جهت کسب مجوز اقدام می‌کنند و تعداد این مراکز افزایش خواهد یافت که در این راستا در نظر گرفتن تمام جوانب و شرایط لازم برای این واحدها لازم است.
وی با تاکید بر ضرورت مطالعه دقیق و تهیه طرح کارشناسی در این راستا ادامه داد: دریافت مجوز کسب برای متقاضیان آزاد است اما این واحدها باید ضوابط و شرایط لازم را رعایت کنند و استانداردسازی‌های لازم در جهت ایجاد انبار و سایر موارد رعایت شود.
ثمینی با توجه به اینکه اکنون برخی مراکز ضایعاتی در سطح شهرها شرایط بهداشت محیط را ندارند اظهار داشت: این صنوف نباید سلامت و زندگی مردم را به مخاطره اندازند به همین منظور ایجاد سایتی با شرایط لازم و استانداردها برای این مراکز اقدام مناسبی است که باید مورد کارشناسی قرار گیرد.
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان تاکید کرد: راه‌اندازی این سایت باید به گونه ای باشد که در آینده مشکلاتی را برای صاحبان مراکز ضایعاتی و دیگر افراد جامعه به دنبال نداشته باشد.
وی اظهار داشت: در این راستا خرد جمعی و کارشناسی‌های لازم توسط اعضا و دستگاه‌های اجرایی مربوطه باید انجام شود و این طرح تضادی با طرح‌های مدیریت پسماند شهرداری و طرح تفکیک زباله نداشته باشد.
در این جلسه مصوب شد، با هماهنگی فرمانداری خرم‌آباد ظرف مدت ۱۰ روز شهرداری آمادگی خود را برای اجرای طرح مدیریت پسماند و دیگر طرح‌های موجود در خصوص تفکیک زباله از مبدا به فرمانداری اعلام کند و همچنین سازمان صمت نیز طرح مطالعاتی انتقال صنوف را تعریف و در کمیته کارشناسی بررسی کند.

دیدگاه‌ها  

#1 چگنی 1399-02-07 20:28
در خرم‌آباد تمام سطلها را خالی میکنند و دنبال ضایعات میگردند و تمام زباله ها را پخش میکنند متأسفانه جان مردم و سلامتشان هیچ اهمیتی برای یک عده زباله گرد ندارد
نقل قول کردن
#2 زیوداری 1399-02-07 20:31
در خوزستان برای جلوگیری از انتشار بیماری کرونا حتی اجازه نمیدهند عشایر دامهایشان را جابجا کنند و باید با کامیون منتقل شوند ولی در خرم‌آباد عشایر و چوپانها حتی حریم شهری را هم رعایت نمیکنند روبرو پمپ بنزین صفاری در زیباکنار و در چمن های پارک کاسیت در ورودی خرم‌آباد و در پارک بهشت ساحلی خرم‌آباد چوپانها به راحتی و بدون مشکل فضای سبز شهرداری را اشغال میکنند! کودکان و بزرگسالان روی چمنها می نشینند درحالیکه گله های گوسفند با فضولاتشان در انتشار آلودگی و بیماری حیوانی دخالت دارند. لطفا پیامم چاپ شود
نقل قول کردن
#3 سید نادر صورتیان 1399-02-08 10:03
پس این مدیر کل محیط زیست چکار میکند ؟؟ چرا سیاست جداسازی زباله های قابل بازیافت در منازل پیگیری و فرهنگ سازی نمیشود با کیسه زباله های الوان به راحتی میتوان خانواده ها را اموزش داد تا پلاستیک بیشتر از این طبیعت و نهرها و دریاها و جانداران و... دنیا را نابود نکرده است ...
نقل قول کردن
#4 دارا 1399-02-10 09:21
درگذشته بزرگان می گفتند اگه اول صبح باتصاویر خوبی برخورد کنی روز موفقی خواهد داشت ولی حالا چی ؟اولین تصویر جوانی یا پیرمرد از کارافتاده ای می بینی تا کمر خم شده در سطل آشغال برای چند تکه پلاستیک حتی مواد خوراکی که با دیدن این تصاویر دگرگون می شوی .به گفته مسولین حدود 400نفر درسطح استان داریم .که هیچ مسولی زیر بار این معضل نمی رود که باعث ایجاد مشکلات زیادی برای جامعه می شوند
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا