یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: مهم‌ترین رسالت و اولویت کنونی وزارت راه و شهرسازی، ایجاد زمینه‌های جذاب سرمایه‌گذاری در بازار مسکن است تا مردم به دلیل کاهش سود سپرده‌های بانکی، سرمایه‌های خود را از بانک‌ها بیرون کشیده و به سمت بازار تولید مسکن ببرند.
به گزارش یافته، مجید کیان پور عضو کمیسیون عمران مجلس در گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت، کاهش سود سپرده‌های بانکی را همانند یک شمشیر دو لبه توصیف کرد و گفت: قطعا نتایج این اقدام بستگی به عملکرد و برنامه‌ریزی دستگاه‌های اقتصادی کشور دارد، از این رو اگر به‌درستی برنامه‌ریزی صورت گیرد، می‌توان از مزایای کاهش سود سپرده‌های بانکی و به‌تبع آن خروج سرمایه‌ها از بانک‌ها به بازارهای اقتصادی استفاده کرد.
نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بر اساس آمارها، حجم سپرده‌های بانکی در سال گذشته از مرز 2500 هزار میلیارد تومان گذشت، این حجم از سرمایه، یک ظرفیت بالقوه برای تقویت بخش‌های اقتصادی و تولیدی کشور است، اما قطعاً اگر به‌درستی هدایت نشود، به همان میزان می تواند تخریب‌کننده اقتصاد کشور باشد، در سال های گذشته شاهد بودیم که عدم مدیریت نقدینگی سرگردان موجب بروز تلاطم و گرانی در بازارهای اقتصادی از جمله ارز، سکه، خودرو و مسکن شد.
وی گفت: اگر ما بتوانیم که سرمایه‌های انباشت شده در بانک ها را به سمت بخش‌های تولیدی به‌ویژه تولید مسکن سوق بدهیم، آن زمان اقتصاد کشور متحول شده و سرمایه‌گذاران از اقدام خود رضایت کامل خواهند داشت.
این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: بازار مسکن اعم از حوزه ساخت‌وساز و خریدوفروش مسکن سهم 30 درصدی از اقتصاد کشور دارد، یعنی اگر موتور اقتصادی بازار مسکن راه بیافتد، آن زمان اقتصاد کشور نیز رونق خواهد گرد.
 
مهم‌ترین رسالت کنونی وزارت راه، ایجاد زمینه‌های جذاب سرمایه‌گذاری در بازار مسکن است
کیان پور افزود: به نظر من مهم‌ترین رسالت و اولویت کنونی وزارت راه و شهرسازی، ایجاد زمینه‌های جذاب سرمایه‌گذاری در بازار مسکن است تا مردم سرمایه‌های خود را از بانک‌ها بیرون کشیده و به سمت بازار تولید مسکن ببرند، در شرایط کنونی بازار ساخت‌وساز مسکن جذابیت ویژه ای برای سرمایه‌گذاران و سازندگان ندارد و این مسئله موجب شده که سیر آماری ساخت‌وساز بسیار کند افزایش یابد.

دیدگاه‌ها  

#1 بی تعارف 1399-02-07 14:28
آقای کیانپور اگر این اتفاق بیفته قیمت مسکن باز هم باید بالا بره و در این صورت حتی مردم نمیتونن توی مسکن مهر هم خونه بخرن! خونه هایی که مثلا توی کوی ارتش ۲۵۰ تا ۳۰۰میلیون بود ۸۰۰ تا ۹۰۰میلیون شدن با این فکر بکر جنابعالی اون خونه ها میشن یک میلیارد و نیم !! در ضمن خیلی از مردم کشور فقط دارن با همین سپرده های بانکی امرار معاش میکنن شما میخواین اون رو هم ازشون بگیرین! لطفا یه مقدار تعمق و تامل و تفکر داشته باشین ، شما بایستی دردی از مردم رو دوا کنین نه اینکه نمک به زخمشون بپاشین ، متاسفم
نقل قول کردن
#2 لرستان 1399-02-07 21:21
کاهش سود بانکی یعنی کاهش رهن گرفتن و افزایش کرایه و فشار به مستاجر.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا