یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: تا پایان هفته گذشته ۹۸ نفر از کادر درمان این استان به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند.
عباس پزشکی روز شنبه در گفت‌وگو با ایرنا افزود: ۵۲ نفر پرستار شامل ۴۰ زن و ۱۲ مرد، یک پزشک زن و چهار پزشک مرد، ۲ رادیولوژیست، ۲ ماما، چهار نیروی مرد و هفت نفر نیروی زن خدماتی تاکنون به کرونا مبتلا شده‌اند.
وی با بیان اینکه یک مورد از این تعداد زیر ۳۰ سال است اظهار داشت: علاوه بر این ۷۷ نفر، ۲۱ نفر از سایر افراد شامل کادر پشتیبانی و نیروهای اداری دانشگاه علوم پزشکی لرستان نیز به کووید ۱۹ مبتلا شدند که بیشتر آن‌ها بین ۴۰ تا ۵۲ سال دارند.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی لرستان همچنین گفت: یک هزار و ۹۸۱ پرستار مراکز آموزشی درمانی و بیمارستان‌های استان در صف مقدم مبارزه با کرونا خدمت می‌کنند.
پزشکی با تایید اینکه هیچ‌کدام از کادر درمان استان بر اثر کرونا فوت نشده افزود: در حال حاضر مشکلی در خصوص تامین کادر درمان برای مقابله با ویروس کرونا نداریم و نیروهای پرستاری و آزمایشگاهی به تعداد موردنیاز در اختیار کادر درمانی قرار گرفته است.
وی با اشاره به حضور نیروهای داوطلب پزشکی و پرستاری در شرایط شیوع کرونا ادامه داد: حضور این نیروها از سیاست های کلی است و مادامی که مورد نیاز باشد به صورت خودجوش با مراکز درمانی و بیمارستانی همکاری خواهند داشت.
وی در خصوص به‌کارگیری نیروهای بازنشسته کادر درمانی برای مقابله با شیوع کرونا افزود: با توجه به حضور مستمر کادر استان و ۳۳ نیروی داوطلب پرستار، تاکنون ضرورتی برای بکارگیری بازنشستگان ایجاد نشده اما کادر درمانی از بیمارستان‌های غیر مرتبط به مراکز نگهداری و درمان بیماران کرونایی منتقل شده‌اند.
پزشکی ادامه داد: عامل اصلی در کنترل شیوع این بیماری مردم هستند که باید با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری‌ها مسوولان، مراکز درمان و فعالان عرصه سلامت را برای شکست آن یاری دهند.

ابتلای ۹۸ نفر از کادر درمان لرستان به کرونا


دیدگاه‌ها  

#1 علی موحدی صدر 1399-02-06 15:17
با عرض سلام و ادب و احترام و خسته نباشید خدمت آقای پزشکی بنده علی موحدی صدر از پرسنل ازمایشگاه بیمارستان شهید رحیمی میباشم که در مورخه ۱۵م اسفند ۹۸ حین انجام خدمت به کرونا مبتلا شدم که متعاقبا خانواده بنده از جمله مادرم نیز مبتلا گردید و تا تاریخ اول اردیبهشت در استعلاجی بسر میبردم و چند روزیست که دوباره شروع بکار نموده ام. خدمت به مردم شریف وظیفه همه ماست ولی چرا اسم ازمایشگاه در لیست جنابعالی ذکر نشده.با تشکر
نقل قول کردن
#2 شهروند 1399-02-07 07:15
سلام
دوست عزیز من به شما خسته نباشید
میگم آرزوی سلامتی برای شما و مادر محترمتان و خانواده ارجمندتان دارم
نگران نباش ، پیش خدا محفوظه
زحمات شماها ، حالا یه مسئول بگه یا نه زیاد برای عموم مردم مهم نیست ، مهم مردم هستند که قدردان زحمات بخش درمان هستند
موفق و موید باشید
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا