یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان


آن‌قدر بر سکوهای نخست آمار منفی ایستاده‌ایم که عادتمان شده نسبت به این‌همه رکود، بیکاری، تعطیلی و غیرفعال شدن‌ها، بی‌تفاوت باشیم و تصورمان این شود که ما را آب برده حالا یک‌ وجب بالا و پایین تفاوتی ندارد.



چند روز پیش بود که خبر تثبیت انتشار کرونا در لرستان از سوی منابع رسمی تائید و خبر آن منتشر گردید.
خبری که باورش سخت بود، اما نویدبخش کنترل کرونا در استان بود و انتظار می‌رفت با این حجم از تبلیغات حول محور سخت‌گیری‌ها و قانون‌گذاری‌های ستاد مدیریت کرونا در استان به‌زودی شاهد شیب نزولی کرونا باشیم؛ هر چند انتقادات زیادی از گوشه و کنار استان به گوش می‌رسید که به‌رغم مصوبات ستاد مدیریت کرونا خیلی خبری از اجرا نیست و تصویب‌کنندگان خودشان چندان اعتقادی به اجرای سفت و سخت این مصوبات ندارند، به طور مثال بازارها کاملاً تعطیل نبود، ورودی‌ها کاملاً کنترل نشد، خروجی‌ها در اختیار در نیامد، گردشگری متوقف نگردید و ... .
اما انکار این اعتراضات از سوی متولیان و مسوولان ذی‌ربط و نسبت دادن منتشرکنندگان آن به سیاه نمایی و تشویش اذهان و جو روانی ایجاد کردن؛ سبب شد تا برخی منتقدان و حتی اهالی رسانه هم‌ زبان در کام بگیرند و منتظر آش پخته‌شده از سوی مدیریت کرونا برای مردم غیور و سلحشوری باشند که حالا یکی‌یکی پرپر می‌شوند و می‌روند در قالب آمارهای فوتی و عادی شده‌ای که حتی ما رسانه‌ای‌ها هم منتظر افزایش آنان هستیم و گوش‌به‌زنگ تا جزء اولین منتشرکنندگان این آمارها باشیم و مسرور از اطلاع‌رسانی فتح مدیران ستاد مدیریت کرونا.
اما واقعیت پیرامون مصوبات ستاد مدیریت کرونا یا بهتر بگوییم ستاد هدایت کرونا چیست؟
چند روز پیش طی تماس‌های مکرر با چند تن از اعضای مدیریت بحران و شورای تأمین استان از عدم نظارت‌ها و شل کردن امور در بحث اجرایی شدن مصوبات کرونا گله‌مند شدیم و ادامه این روند را فاجعه‌آمیز عنوان کردیم اما هنوز چند روز از این ‌تماس‌ها نگذشته که حالا آمارها دیگر ده تا و بیست‌تا نیست و با جهشی خیره‌کننده ۶۰ تایی شدیم تا آفرین بگوییم بر این‌همه عزم مسوولان و تدابیر شدید بهداشتی اندیشیده شده‌شان و خسته نباشید به ملتی که انگار دیگر چیزی برای از دست دادن ندارند و انتحاری به پیشواز مرگ می‌روند و در این پیش تاختن‌ها هم عده‌ای را به‌اجبار با خود می‌برند.

آقای دادستان درست چند روز پیش بود که پیش‌بینی چنین آماری را به سمعتان رساندیم و گفتیم به‌عنوان مدعی‌العموم جلوی فاجعه را قبل از وقوع بگیرید، و علی‌رغم اینکه تمام دنیا درگیر مدیریت کردن کرونا هستند جواب تعجب‌برانگیز شما مبنی بر اینکه دو خط درخواست را در این خصوص تحویل دفتر شما بدهم که فراموشتان نشود را هم ندید گرفتم اما شما را به خدا اهمیت بدهید و محکم پای‌کار باشید، آنجا که ما و شما از آن به بلاد کفر یاد می‌کنیم مسئولی دارد که می‌گوید این‌ها اعداد و ارقام نیستند و پدربزرگ و مادربزرگ ما هستند ما که داعیه مسلمان بودن داریم که نباید نسبت به افزایش آمارهای فوتی بی‌تفاوت باشیم و شادمان از این باشیم که فوتی‌ها بالای ۶۰ سال هستند و عمر خودشان را کرده‌اند و ...

آقای مهدیان نسب فرماندهی محترم انتظامی لرستان لطفاً رئیس اصناف را پای‌کار بکشید، کرکره مغازه‌ها تا نیمه پایین است و کلاه سر خلق‌الله نگذاریم.
مغازه‌داران با حاشیه امنی که برایشان ایجاد شده مغازه‌هایشان را نیمه‌باز گذاشته هرکدام ده‌ها مشتری را وارد مغازه کرده کرکره را پایین می‌دهند و کسب‌وکار همچنان رونق دارد.
اندکی قانون‌ها را محکم کنید و جلوی فاجعه انسانی را بگیرید.
ورودی شهرها خودروهای باری همچنان محل تجمع خریدارانی هستند که در سایه شل کردن‌های شما با خیالی آسوده زحمت پر کردن تخت‌های بیمارستانی را به دوش می‌کشند.

آقای استاندار رئیس محترم ستاد مدیریت کرونا استان؛ اگر بی‌تفاوت از عدم جذب اعتبار برای پروژه‌های مهم استان به دلیل عدم پیگیری شما در میان اخبار جذب میلیاردی دیگر استان‌ها در شرایط بحرانی یکسان نشسته و مطلبی نگاشته نمی‌شود، اگر بی‌خیال تخصیص‌های نگرفته هستیم و شاگرداولی لرستان را سازمان برنامه‌وبودجه‌ای‌ها به دلیل عدم مزاحمت جشن گرفته‌اند و ما سکوت کرده‌ایم به این دلیل است که خیالمان می‌رود که این نشستن‌های دوماهه شما و معاونین محترمتان پشت میز ویدئو کنفرانس برای مدیریت و کنترل بحرانی است که هر روز با جان، روح و روان ملت بازی می‌کند اگر قرار بر این است که ۶۰ تا ۶۰ بالا برویم و بودونبود مدیریت در ابتلای استان به کرونا یکسان باشد این میز ویدئو کنفرانس را که نزدیک به دو ماه است چسبیده‌اید رها کنید و برای رضای خدا دنبال تخصیص‌ها و اعتبارات پروژه‌ها باشید که حداقل از یک طرف بام بیفتیم و سقوطمان دوسویه نشود

مدیران محترم بهداشت و درمان استان! هرچند وظیفه شما در این روزهای بحرانی؛ خطیرتر و پر مسوولیت تر از هر زمان دیگر است و همگی قدردان زحمات شما هستند، اما انتظار می‌رود در طرح مسائل و مشکلات بهداشتی و درمانی استان با مدیران ارشد کشوری، تعارف و ملاحظه را کنار گذاشته و مطالبات به‌حق این دیار همیشه مظلوم را مطرح کنید! اکنون وقت انجام کار تبلیغاتی و خوش‌خدمتی به مافوق نیست... در شرایط فعلی عملکرد شما بیش از هر مقام و مسوول دگری در نوک پیکان قضاوت مردم است مراقبت کنید واقعیات پیرامون استان منعکس شود...

و اما سخن آخر ...
قریب به دو ماه است که روی آسایش ندیده‌اند، در لباس‌هایی شب و روز می‌گذرانند که تحمل چند دقیقه‌اش برای من و شما خواننده زجرآور و طاقت فرساست.
دوری از خانواده‌هایشان علاوه بر خستگی جسمی تاب روحی‌شان را هم گرفته است؛ مردم برای خاطر خدا هم که شده به خودمان رحم کنیم به هم نوعمان رحم کنیم و هوای کادر درمان را داشته باشیم باور کنید دیگر کم آورده‌اند ...

 صدای-رسا

دیدگاه‌ها  

#1 ایرج 1399-01-20 22:13
باید دولت به فکر تامین مالی مشاغل باشه تا بتوان پیشگیری کرد....
کرایه خانه ،کرایه مغازه، مایحتاج اولیه زندگی.
باید تامین شوند تا جلوگیری شود.....
شکم خالی این چیزها متاسفانه حالیش نیست....
مسئولین مردم را دریابید....
نقل قول کردن
#2 اکبر-ظ 1399-01-21 07:38
مشکل اینجاست که دولت ما توانمند نیست که بتواند هزینه زیان دو هفته قرنطینه را برای مردم و کسب و کارهای تعطیل شده جبران کند .اگر واقعا دو یا سه هفته اجرای قرنطینه عمومی اجرا میشد بحران کرونا در کشور ما کنترل میشد.اما نشد چون مردم به دلیل مشکلات معیشتی همکاری کامل نکردند.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا