یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

فرماندار خرم‌آباد از پرداخت بیمه بیکاری سه‌ماهه به کارگرانی خبر داد که با رعایت ضوابط مربوطه در اثر شیوع بیماری کرونا بیکار شده‌اند.
به گزارش یافته، جعفر طولابی عصر دوشنبه 18 فروردین‌ماه اظهار داشت: کارگران رسته‌های مختلف شاغل در بنگاه‌ها و اماکن خدماتی مانند رستوران‌ها، هتل‌ها و ... که دارای سابقه بیمه کارفرمایی هستند و مشمول قانون بیمه بیکاری می‌باشند و در اثر شیوع بیماری کرونا بیکار شده‌اند، با تسهیلاتی که دولت پیش‌بینی کرده است می‌توانند با ثبت‌نام در سایت و سامانه وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی از سه ماه بیمه بیکاری مربوط به اسفند، فروردین و اردیبهشت استفاده نمایند.
 طولابی افزود: به استناد دستورالعمل وزارت کشور و ستاد مدیریت مقابله با ویروس کرونا، مشارکت‌های مردم و تشکل‌ها و سازمان‌های مردم‌نهاد، مؤسسات خیریه، مجامع خیرین، گروهای جهادی و سایر اقشار و گروه‌های مردمی در بعد مادی و غیرمادی در راستای کاهش آثار بیماری. کرونا سازمان‌دهی می‌شود پر اساس این طرح کلیه دستگاه‌های ذی‌ربط و نمایندگان تشکل‌ها بایستی فهرست تشکل‌ها و گروه‌های وابسته را با ذکر نوع فعالیت و توانمندی در امر مشارکت و حمایت از اقشار آسیب‌پذیر را به فرمانداری اعلام نمایند تا نحوه مشارکت و فعالیت آن‌ها ساماندهی و سازمان‌دهی شود.
وی با اعلام این که در قالب این طرح مناطق شهری به‌صورت محله‌ای پلاک بندی می‌شود، اظهار داشت: به‌کارگیری این مشارکت‌ها و حمایت‌ها با اولویت مناطق حاشیه‌نشینی، کمتر برخوردار و مناطق آسیب‌پذیر روستایی اجرا خواهد شد و خانواده‌ها و افراد نیازمند و مبتلایان به بیماری کرونا شناسایی و در اولویت قرار خواهند گرفت.
طولابی خاطرنشان کرد: بخشداران نیز با کمک دهیاران و هماهنگی بسیج و مراکز بهداشت، بایستی روستاها و خانواده‌های آسیب‌پذیر را شناسایی کنند. فرماندار مرکز استان لرستان افزود: چنان چه یک تشکل یا انجمن مردم‌نهاد قصد جمع‌آوری کمک‌های مالی برای مقابله به ویروس کرونا را داشته باشد، برای افتتاح حساب باید درخواست کتبی خود را به فرمانداری ارسال بعد از بررسی توسط وزارت کشور و با مجوز و موافقت وزارت کشور حساب بانکی افتتاح خواهد شد، در غیر این صورت بانک‌ها بایستی از افتتاح حساب خودداری نمایند.
فرماندار مرکز استان همچنین اظهار داشت: با هماهنگی هلال‌احمر اواخر هفته‌ی جاری ۵۰۰ بسته حمایتی (برنج، روغن، ماکارونی، مواد ضدعفونی‌کننده، ماسک، صابون، کفش بچه‌گانه) بین خانواده‌های بی‌بضاعت و آسیب‌پذیر شهر خرم‌آباد توزیع خواهد شد.
 

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا