یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در استان لرستان را ۳۶۳ نفر اعلام کرد.
به گزارش یافته، محمدرضا نیکبخت ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اعلام این که آمار مبتلایان به ویروس کرونا تاکنون در استان به 363 نفر رسیده است، افزود: تاکنون هزار و 110 نمونه از بیماران مشکوک به کرونا انجام و به آزمایشگاه مرجع ارسال شده که پاسخ هزار و 18 آزمایش داده شده که از این تعداد 363 مورد مثبت و 655 مورد منفی بود و متأسفانه تاکنون 29 نفر بر اثر کرونا در استان فوت کرده‌اند.
وی بیان کرد: در حال حاضر 99 بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان بستری، 44 نفر ترخیص شده و 191 نفر نیز در منزل قرنطینه و تحت مراقبت هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان آمار مبتلایان لرستان به تفکیک شهرستان‌ها را به شرح زیر اعلام کرد:
الشتر 109
 خرم‌آباد 95
بروجرد 43
 ازنا 20
دورود 25
 دلفان 50
کوهدشت 8
چگنی 3 نفر
 الیگودرز 5 نفر
 سپیددشت یک نفر
 پل‌دختر 2
 رومشکان یک نفر
 
تعداد جانباختگان «کرونا» در ایران به ۱۱۳۵ نفر رسید
رئیسی معاون بهداشت وزیر بهداشت وزارت بهداشت از شناسایی ۱۱۹۲ مبتلای جدید به کرونا ظرف بیست و چهار ساعت گذشته خبر داد.
وی افزود: شمار مبتلایان به این بیماری در کشور به ۱۷۳۶۱ نفر رسید.
رئیسی گفت: خوشبختانه ۵۷۱۰ نفر از بیماران کووید ۱۹ در کشور بهبود یافته و ترخیص شده اند و این آمار روز به روز در حال افزایش است.
معاون بهداشت وزارت بهداشت ادامه داد: متاسفانه با جان باختن ۱۴۷ نفر از بیماران، مجموع درگذشتگان بر اثر این بیماری در کشور به ۱۱۳۵ نفر رسید.
معاون بهداشت وزارت بهداشت، گفت: اگر مردم در دو هفته آینده به توصیه‌های بهداشتی توجه کنند و در خانه بمانند، می‌توان امیدوار بود که زنجیره انتقال این ویروس خطرناک قطع شود و بیماری را کنترل کنیم.
وی با اشاره به سامانه وزارت بهداشت برای همکاری در طرح بسیج ملی مبارزه با کرونا، افزود: تاکنون بالغ بر ۱۸ میلیون نفر از طریق این سامانه و مراکز بهداشتی، مورد ارزیابی قرار گرفته‌اند.
موارد جدید بیماران کووید ۱۹ در کشور به تفکیک استان:
تهران: ۲۱۳ مورد، قم: ۲۲ مورد، گیلان: ۲۱ مورد، اصفهان: ۱۶۲ مورد، البرز: ۷۶ مورد، مازندران: ۶۱ مورد، مرکزی: ۲۳ مورد، قزوین: ۵۳ مورد، سمنان: ۶۰ مورد، گلستان: ۲۰ مورد، خراسان رضوی: ۳۰ مورد، فارس: ۶۰ مورد، لرستان: ۳۹، آذربایجان شرقی: ۸۴ مورد، خوزستان: ۲۸ مورد، یزد: ۴۵ مورد، زنجان: ۲۰ مورد، کردستان: ۲۲ مورد، اردبیل: ۱۰ مورد، کرمانشاه: ۷ مورد، کرمان: ۱۱ مورد، همدان: ۱۳ مورد، سیستان و بلوچستان: ۶ مورد، هرمزگان: ۱۲ مورد، خراسان جنوبی: ۲۱ مورد، چهارمحال و بختیاری: ۴ مورد، ایلام: ۱۰، آذربایجان غربی: ۴۲ مورد، کهگیلویه و بویراحمد: ۱۳ مورد، بوشهر: ۴ مورد.
استان‌هایی که نام آن‌ها در لیست نیست، در طول ۲۴ ساعت گذشته، موارد جدید ابتلا به بیماری کووید۱۹ در آن‌ها شناسایی و گزارش نشده است.

دیدگاه‌ها  

#1 آرمین 1398-12-28 18:07
هر کس بگیره اگر هم نمیره ریه ای براش باقی نخواهد ماند!!!!! پس بتپید ده حونه
نقل قول کردن
#2 بیرانوند 1398-12-28 18:32
دیروز و پریروز بخاطر خرید مواد غذایی رفتم بیرون متوجه حضور یه سری از جوانان و نوجوانان شدم که فقط بخاطر اینکه یه دوری بزنن بیرون بودن. بعضی مناطق مثل جنوب شهر و مرکز شهر خوب رعایت میکنن اما شمال شهر زیاد رعایت نمیکنن با وجود اینکه منطقه شمال شهر بیشتر در معرض خطر قرار دارن. چون بیشتر کرونا مثبت اعلام شده ها ساکن دره گرم کوی گترارسیلون و کارخانه شیر جنب پل 9دی هستن. خواهشن رعایت کنید
نقل قول کردن
#3 محیا 1398-12-29 01:38
بیماری ناشی از کرونا ویروس جدید هنوز به نقطه اوج ابتلا به بیماری(پیک) نرسیده‌ و اگر مردم توصیه‌ها را رعایت نکنند با وضعیت خطرناکی روبرو خواهیم شد.
نقل قول کردن
#4 محیا 1398-12-29 01:44
پپیش‌بینی این است که تا آخر هفته اول فروردین پیک بیماری اتفاق بیفتد. اما اگر رعایت نشود و با شیوه فعلی مسیر را ادامه بدهیم و کنترل و خودکنترلی و ایزوله کردن‌ها بهبود پیدا نکند امکان دارد این بیماری حتی تا آخر اردیبهشت و بیشتر از آن هم ادامه پیدا کند. براساس فرمول‌های اپیدمیولوژی اگر بتوانیم میزان ایزوله کردن و در خانه ماندن را حدود ۱۵ تا ۲۰ درصد افزایش بدهیم خیلی سریع‌تر می‌توانیم از مرحله پیک عبور کنیم.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا