یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

استاندار لرستان از ایجاد ایستگاه‌های غربالگری در مبادی شهرهای استان خبر داد.
به گزارش یافته، صبح امروز موسی خادمی استاندار لرستان به همراه استانداران در سایر نقاط کشور به صورت ویدئو کنفرانس با وزیر بهداشت و درمان و رئیس ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا تشکیل جلسه داد.
طی این جلسه استاندار لرستان گزارشی از مجموعه اقدامات استان در راستای پشتیبانی و حمایت از دانشگاه علوم پزشکی به منظور پیشگیری و مقابله با شیوع کرونا ویروس ارائه داد.
 وی با بیان اینکه تمام معابر محلات و فضاهای شهری و روستایی استان با همکاری نیروهای دولتی، سپاه و بسیج ارتش و نیروی انتظامی ضدعفونی و گندزدایی شده است، گفت: ایستگاه‌های تست غربالگری برای کنترل و ورودی‌ شهر‌های استان ایجاد کرده‌ایم.
 خادمی با اشاره به استفاده از تمام ظرفیت‌های تولیدی الکل و ژل ضدعفونی در استان، بیان کرد: با همکاری و استفاده از امکانات سپاه و ارتش آمادگی ایجاد مکان‌هایی برای قرنطینه بیماران مبتلا به ویروس کرونا را داریم، همچنین اردوگاه دوره نقاهت سپاه برای این منظور نیز آماده بهره‌برداری است.
وی ادامه داد: از ظرفیت روحانیون و پزشکان برای هشدار و اطلاع رسانی به مردم در خصوص خطرات مبتلا و شیوع کروناویروس استفاده شده و همچنین از برگزاری همایش‌ها، جلسات، تجمعات و مراسم پنجشنبه آخر سال در استان ممانعت به عمل آمده است.
 استاندار لرستان سرعت دهی در بحث تشخیص آزمایش کرونا را موثر در کنترل و مدیریت هرچه بهتر این ویروس برشمرد و عنوان کرد: اگر استان‌ها تقویت شوند و بتوانند این آزمایشگاه‌ها را در مراکز خود راه‌اندازی کنند در ارزیابی سریع‌تر و دقیق‌تر این ویروس می‌توان برنامه‌ریزی بهتری کرد.
 وی با بیان اینکه در بحث امکانات قرنطینه لازم است به استان‌ها کمک شود، گفت: بحث ماسک در استان‌ها جدی است، بنابراین با بسیج همگانی و استفاده از ظرفیت تولیدی‌ها و صدور مجوز بهداشتی از طرف دانشگاه علوم پزشکی و معاون غذا و داروی استان‌ها این مشکل تا حدودی حل خواهد شد.
 وی افزود: همچنین بعضی از واحدها خط تولید خود را تغییر داده و می‌توانند الکل و ژل ضدعفونی تولید کنند که نیاز به مجوز از طرف دانشگاه علوم پزشکی دارند.
خادمی بر لزوم اصلاح منابع برای استفاده از اعتبارات بخش‌های دیگر در مبارزه با این بحران تاکید کرد و گفت: اعتبارات و امکانات بهتر است که معیار توزیع داشته باشند.
 وی با بیان اینکه یکی از شهرستان‌های استان به دلیل شیوع ویروس کرونا روند افزایشی داشته است، افزود: انتظار می‌رود برای ایجاد بیمارستان صحرایی در این منطقه وزارت بهداشت مساعدت لازم را داشته باشد.
استاندار لرستان اظهار کرد: ترتیبی اتخاذ شود تا بتوان از نیروهای بازنشسته و دیگر پرستاران که بیکار هستند برای مبارزه با این بیماری استفاده شود.
 
در ادامه دکتر نمکی، رئیس ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا با بیان اینکه تعداد آزمایشگاه‌های تشخیص این بیماری در کشور از سه به ۵۰ مرکز رسیده است، گفت: در چند روز آینده آزمایشگاه‌های تشخیص ویروس کرونا به ۷۰ مرکز خواهد رسید که در لرستان نیز بنا به درخواست دانشگاه علوم پزشکی راه‌اندازی خواهد شد.
 وی بیان کرد: در خصوص جابجایی منابع و تصمیم‌گیری خارج از شمول با تایید مقام معظم رهبری مجوزهای لازم داده شده است.
 وزیر بهداشت و درمان با بیان اینکه به پیشنهادات استانداران و روسای دانشگاه علوم پزشکی مجوز داده می‌شود، اظهار کرد: استفاده از نیروهای بازنشسته در این مقطع مشکلی ندارد، همچنین مجوز بکارگیری دائم سه هزار نیروی پرستار و جدید داده می‌شود که این افراد برحسب ضرورت به استان‌ها تزریق خواهد شد.
 وی ادامه داد: در خصوص تولید ماسک‌های پارچه‌ای روسای دانشگاه‌ها و معاون غذا و دارو حق صدور مجوز یک روزه به شرط رعایت استانداردهای بهداشتی را دارند.

آزمایشگاه تشخیص کرونا در لرستان راه‌اندازی می‌شود‌

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا