یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

شهردار خرم‌آباد ضمن تشریح جزئیات تدفین فوت شدگان کرونا در لرستان گفت: ورودی آرامستان‌های خرم‌آباد  مسدود خواهد شد.
محمد شریفی مقدم در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در خرم‌آباد با اشاره به اقدامات  شهرداری خرم‌آباد جهت پیشگیری از شیوع ویروس کرونا اظهارداشت: با توجه به شیوع ویروس کرونا در استان لرستان، شهرداری خرم‌آباد هر روز  اقدام به گندزدایی و ضدعفونی معابر پر ازدحام شهر، فضاهای عمومی، پایانه‌ها،  ناوگان حمل و نقل  عمومی، ترمینال‌های درون استانی و برون استانی و همچنین سازمان‌های وابسته به شهرداری، شهرداری‌های مناطق سه گانه و برخی از دستگاه‌های اجرایی به وسیله محلولی که با نظارت مرکز بهداشت شهرستان خرم‌آباد تهیه می‌شود، می‌کند.
وی افزود: ضد عفونی و گندزدایی  مراکز درمانی، آسایشگاه‌های سالمندان و خیریه، پاساژها و مراکز خرید از دیگر اقدامات شهرداری خرم‌آباد جهت مقابله علیه ویروس کروناست.
شهردار خرم‌آباد با بیان اینکه  وظیفه  تدفین فوتی‌های ناشی از بیماری کرونا بر عهده شهرداری  است عنوان کرد: جهت تدفین فوتی‌های ناشی از بیماری کرونا سازمان آرامستان شهرداری یک دستگاه آمبولانس جهت حمل اجساد این بیماران  اختصاص داده شده و همچنین جهت غسل این اجساد سکوی جداگانه‌ای در نظر گرفته شده است. 
وی بیان کرد:  اجساد بیماران کرونایی توسط غسال‌ها با لباس مخصوص و ایزوله که توسط مرکز بهداشت  تهیه شده انجام می‌شود که پس از شستشو و ضدعفونی یک میت معمولی است که جهت دفن به خانواده‌‌هایشان تحویل داده می‌شود  و همچنین  غسالخانه شهر خرم‌آباد هر روز گندزدایی و ضد عفونی می‌شود.
شریفی مقدم گفت: با توجه به هشدارهای  وزارت بهداشت و اعلام دانشگاه علوم پزشکی مبنی بر جلوگیری از تجمعات از پنجشنبه مسیر ورودی آرامستان‌های صالحین، خضر،گلزار شهدا، سراب یاس، فلک الدین  مسدود خواهد شد و از شهروندان تقاضا داریم تا عادی شدن شرایط به آرامستان‌ها و ایجاد تجمع خودداری کنند.
وی تصریح کرد: با توجه به فرارسیدن پایان سال و برنامه چهارشنبه سوری و خطرناک بودن این برنامه و جهت جلوگیری از تجمع کلیه مسیرهای شهر بسته است و شهروندان از برگزاری این مراسم و تجمع خودداری کنند.
شهردار خرم آباد خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه شهرداری خرم‌آباد از ماه‌های گذشته جلساتی جهت استقبال از مهمانان نوروزی  برگزار کرده بود ولی با شیوع ویروس کرونا و اهمیت سلامتی مردم  کلیه برنامه‌های شهرداری همچون برگزاری بهار مالگه، برنامه‌های موسیقی که منجر به تجمع می شود لغو شده است و هیچ گونه محل اسکان و ارائه خدمات برای مسافران در نظر گرفته نشده است.

جزئیات تدفین فوت شدگان کرونا در خرم‌آباد

دیدگاه‌ها  

#1 علی 1398-12-22 12:33
انشاله هیچکس گرفتار کرونا نشود
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا