یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

دادستان پل‌دختر گفت: برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا و حفظ سلامت مردم مبادی ورودی شهرهای پل‌دختر و معمولان تا اطلاع ثانوی بسته شد.


مرید شیخی روز یکشنبه در گفت‌وگو با ما اظهار داشت: اکیپ‌هایی امروز از نیروی انتظامی و پلیس‌راه در ورودی‌های این شهرها مستقر خواهند شد تا از ورود خودروهای غیر بومی و افراد مشکوک به کرونا به درون شهرها جلوگیری کنند.
وی افزود: متأسفانه خبرهایی در روزهای اخیر از شهروندان در فضای مجازی انتشار یافته مبنی بر این که افراد غیربومی در شهر پل‌دختر خانه اجاره و در آن سکونت پیدا کرده‌اند که با بررسی‌های صورت گرفته از سوی دستگاه‌های متولی این اخبار تائید نشد.
دادستان پلدختر گفت: از باب حفظ حقوق عامه در روزهای اخیر به مشاوران املاک شهرستان اخطار داده شد که بنگاه‌های معاملاتی حق ندارند خانه به مسافران و افراد غیر بومی اجاره دهند.
وی افزود: خوشبختانه با بررسی و کنترل اداره صمت از مشاوران املاک شهرستان هیچ مورد غیر بومی که در چند روز اخیر در شهر پلدختر ساکن شده باشد مشاهده نشده است.
شیخی یادآور شد: با توجه به هشدارهای بهداشتی، تمام مسوولان به ویژه شورای تامین شهرستان جهت پیشگیری از شیوع ویروس کرونا پای کار هستند و تدابیری در این رابطه اندیشیده و از هیچ تلاشی فروگذار نخواهند کرد.
وی افزود: ۲ ایستگاه سلامت جهت تست افراد مشکوک به کرونا امروز در شهرستان برپا شده چنانچه موردی مشاهده شود جهت سلامت و نگرانی مردم پل‌دختر به‌طور قطع به شهرهای خود بازگشت داده خواهند شد.
دادستان پل‌دختر گفت: پلیس‌راه و راهور موظف شدند از توقف خودروهای سنگین در درون شهر جلوگیری و چنانچه افراد از این امر سرپیچی کنند بلافاصله با راننده برخورد و جریمه سنگینی برای این‌گونه خودروها در نظر گرفته و به پارکینگ دلالت داده می‌شوند.
وی افزود: برای پیشگیری از ویروس کرونا، مقرر شد رستوران‌های شهر پل‌دختر با نصب بنر از پذیرش مهمانان غیربومی به‌ویژه شهرهای آلوده به کرونا خودداری و این اماکن به هیچ وجه حق ندارند از این افراد پذیرایی کنند.
شیخی یادآور شد: با توجه به نگرانی‌های پیش‌آمده برای مردم خوشبختانه امور عشایر شهرستان پلدختر موظف شد از ورود و عبور احشام عشایر کوچ رو به داخل شهر تا پایان فروردین‌ماه سال آینده جلوگیری کند.
وی افزود: شایعاتی مبنی بر این که افرادی غیر بومی از استان‌های درگیر با ویروس کرونا به نزد عشایر شهرستان پل‌دختر آمده و ساکن شدند، در سطح شهر پخش‌شده که با بررسی موضوع مشخص شد این مورد صحت ندارد و مردم بدانند تمام گزارش‌های مربوط به ویروس کرونا به دقت رصد می‌شود و چنانچه موارد خاصی مشاهده شود از آن‌ها آزمایش به عمل خواهد آمد.
دادستان پل‌دختر از رسانه‌های شهرستان خواست نسبت به اطلاع‌رسانی از اقدامات پیشگیرانه جهت جلوگیری از ابتلا به ویروس کرونا تلاش کنند، هشدارهای بهداشتی صحیح و علمی را به مردم آموزش دهند و مردم نیز این موارد را رعایت کنند تا همچنان شهرستان پل‌دختر در وضعیت سفید باقی بماند.
وی افزود: شایعه شده که میوه‌فروشان از شمال کشور به مقصد پل‌دختر بارگیری کرده و نان برنجی فروشان با خودروهای سیار خود در سطح شهر اقدام به عرضه کالا می‌کنند که این موارد از طریق اداره صمت شهرستان رصد و به آن‌ها تذکر داده ام.



رد شایعات کرونایی در پلدختر/ مبادی ورودی بسته شد

دیدگاه‌ها  

#1 68 1398-12-18 18:11
افرین افرین.
خداقوت . ورودی کلیه شهرها باید کنترل و محدود بشه. بخدا من راضی به قرنطینه شدن شهر خرم آباد و کل استان هستم.
نقل قول کردن
#2 الف 1398-12-18 20:59
داخل شهر خرم آباد دوری بزنید پلاک شهر های کانون کرونا علی برکت الله فراوان است
نقل قول کردن
#3 چگنی 1398-12-20 14:50
تمام ورودی شهرهای لرستان باید پلیس حضور داشته باشد و ممانعت کند قرنطینه یعنی مراقبت بیشتر و شیوع کمتر
نقل قول کردن
#4 بارانی 1398-12-20 14:51
به نقل از الف:
داخل شهر خرم آباد دوری بزنید پلاک شهر های کانون کرونا علی برکت الله فراوان است

بله متاسفانه دولت هشدار میده میگه خونه بمونید و تردد نکنید ولی مردم استان ما کارشون برعکسه!
نقل قول کردن
#5 جودکی 1398-12-20 14:52
مردم پلدختر تازه از خطر سیل رهایی یافتند بخدا دیگه تحمل درد کرونا رو نداریم ما از عشایر شهرهای شمالی که رعایت نمیکنند میترسیم
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا