یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

رئیس دادگستری و رئیس شورای حل اختلاف شهرستان بروجرد از صلح و سازش پرونده‌ی قتل عمد، با تلاش و همت شعبه ۱۲ این شهرستان خبر داد.
به گزارش یافته، حمیدرضا بوالحسنی، رئیس دادگستری و رئیس شورای حل اختلاف شهرستان بروجرد، در جمع خبرنگاران از شانزدهمین صلح و سازش قتل عمد در شهرستان بروجرد خبر داد و گفت: سومین سازش قتل عمد، در سال جاری در شهرستان بروجرد استان لرستان اتفاق افتاد.
وی اظهار داشت: در تاریخ ۲۷ مرداد ۹۳ برابر اطلاع از مرگی مشکوک به پلیس ۱۱۰، ماموران انتظامی شهرستان بروجرد در محل حاضر شده و مشخص شد که فردی به قتل رسیده است و خانواده وی نیز در زمان ارتکاب قتل در منزل حضور نداشته‌اند که در تحقیقات مقدماتی مشخص شد فرزند مقتول با یکی از دوستانش درگیری لفظی داشته و به این دلیل نامبرده در مظان اتهام قتل قرار گرفت.
رئیس شورای حل اختلاف شهرستان بروجرد افزود: پرونده از طریق شعبه دوم بازپرسی دادسرای بروجرد پس از انجام تحقیقات و صدور کیفرخواست به شعبه چهارم دادگاه کیفری یک استان لرستان مستقر در شهرستان بروجرد ارجاع شد که شعبه مذکور پس از بررسی و رسیدگی‌های لازم حکم بر محکومیت قاتل به قصاص صادر کرد. پس از اعتراض از جانب وکیل متهم پرونده به شعبه بیستم دیوان عالی کشور ارسال و در نهایت در مورخ 19 دی‌ماه 98 دادنامه عیناً ابرام گردید و برای اجرا به دادسرای بروجرد ارجاع شد.
بوالحسنی ادامه داد: مجموعه دستگاه قضایی، جهت مصالحه، اقدامات لازم را در پیش گرفت و هیئت سازش شورای حل اختلاف شهرستان با پادرمیانی خیرین و ریش‌سفیدان و روحانیون، بالاخص حجت‌الاسلام ملکوتی و گودرزی امام جماعت دادگستری، در جلسات متعدد که در منزل مادر مقتول برگزار گردید حاضر شده و تلاش خود را جهت صلح و سازش انجام دادند.

رهایی محکوم به قتل از قصاص نفس در شهرستان بروجرد

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا