یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان از بهبود ۲ بیمار مبتلا به کرونا شامل یک کودک چهارساله و یک مرد ۷۲ ساله در استان خبر داد.
به گزارش یافته، محمدرضا نیکبخت عصر دوشنبه 12 اسفندماه با اعلام این خبر گفت: طی روز جاری از بین نمونه‌های ارسالی به تهران ۱۰ مورد مثبت اعلام شد که با احتساب هشت مورد قبلی، تعداد مبتلایان به کرونا در این استان به ۱۸ نفر رسیده است.
نیکبخت بیان داشت: تا امروز پاسخ ۸۰ نمونه ارسالی به تهران را دریافت کرده‌ایم که ۶۲ مورد آن‌ها منفی بوده است.
شایان ذکر است تاکنون در لرستان، یک بیمار مبتلا به کرونا جان خود را از دست داده است. این بیمار 80 ساله به بیماری سرطان مبتلا بود.
 
 
523 مورد جدید قطعی مبتلا به کووید 19 در کشور/ شمار بهبودیافتگان به 291 نفر رسید
معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: با فعالیت 22 آزمایشگاه در کشور، آمارهای ما به روز شده است، به‌طوری‌که آزمایشگاه انستیتو پاستور این قابلیت را دارد که روزانه، 1200 تست انجام دهد.
دکتر علیرضا رییسی، عصر امروز در جمع خبرنگاران در خصوص آمار جدید مبتلایان به کووید 19، گفت: از ظهر دیروز تا امروز، بر اساس نتایج قطعی آزمایشگاهی، تعداد 523 مورد جدید ابتلا به کووید 19 در کشور به ثبت رسیده که از این تعداد، متأسفانه، 12 نفر فوت کرده‌اند.
وی با بیان اینکه در مجموع 1501 مورد قطعی مبتلا به کووید 19 و 66 فوتی به ثبت رسیده است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر، شمار بهبودیافتگان به 291 رسیده است.
دکتر رییسی با بیان اینکه بیشترین استان‌های درگیر در این زمینه، تهران، گیلان و قم به شمارد می‌روند، ادامه داد: در قم و گیلان، میزان بهبودیافتگان و مبتلایان تقریباً یکسان شده است.
وی گفت: از ابتدای همه‌گیری تاکنون، حدود 7280 نفر به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی مراجعه کرده‌اند که از این تعداد، از حدود 4312 نفر تست گرفته شده و 1501 نفر مورد مثبت کرونا اعلام شده‌اند.
معاون بهداشت وزارت بهداشت با بیان اینکه در این زمینه 22 آزمایشگاه در سطح کشور فعال است، عنوان کرد: با فعالیت 22 آزمایشگاه در کشور، آمارهای ما به روز شده است، به طوری که آزمایشگاه انستیتو پاستور این قابلیت را دارد که روزانه، 1200 تست انجام دهد. خوشبختانه در زمینه به روز رسانی انجام تست‌ها، موفق بوده‌ایم.
وی افزود: در این آزمایشگاه‌ها تست غربالگری انجام می‌شود و چنانچه مثبت اعلام شود، به عنوان موارد مثبت تلقی شده و درمان آن‌ها انجام می‌شود، اما برای قطعی شدن این آزمایشات، نمونه‌ها به تهران ارسال می‌شود و ما تست‌های قطعی را اعلام می‌کنیم. لذا این آمارهایی که اعلام می‌شود، آمارهای قطعی بوده و نباید آمار استان‌ها را موارد قطعی بیماری تلقی کرد.
وی با تاکید بر اینکه مردم باید از تردد غیرضروری پرهیز کنند، بیان کرد: 70 درصد مراجعین به بیمارستان‌ها، نیازی به مراجعه ندارند و فقط ترس از کرونا باعث می‌شود که مراجعه کنند. بر فرض اینکه فردی مبتلا باشد، در بیش از 80 درصد موارد، بروز بیماری خفیف بوده و فرد در منزل مداوا می‌شود. آنچه باعث نگرانی است، تردد غیرضروری بین‌شهری و سرپیچی از مقررات بهداشتی است.
 

فوت دومین بیمار کرونایی در لرستان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان از فوت یک بیمار کرونایی دیگر در استان به دلیل بیماری زمینه‌ای خبر داد و گفت: متأسفانه یک بیمار مبتلا به کرونا به دلیل بیماری زمینه‌ای و کهولت سن امروز در این استان درگذشت.



دیدگاه‌ها  

#1 Armin 1398-12-12 20:12
خدا رو شکر
نقل قول کردن
#2 مهدی 1398-12-12 22:58
راستی آقای رئیس از 50درصد اضافه حقوق پرسنل علوم پزشکی که در خط اول مبارزه با این ویروس هستند چه خبر؟ کی اضافه میشه؟ شنیده شده اضافه نمیشه؟!!....... ........ لطفا پیگیری نمایید.
نقل قول کردن
#3 میشه لوع 1398-12-12 23:28
پس باز هم نمونه به تهران ارسال می شود خوب این 22 ازمایشگاه چه نقشی دارند وقتی که جواب قطعی باید از پاستور تهران بیاید و آن هم بعد از 72 ساعت که گفته میشود به دلیل زمان طولانی تست نمی توان پاسخ صحیح داد و برای همین است که تعداد فوتی که باید تقریبا 2 درصد باشد بیش از بیست درصد است
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا