یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

نه مصوبه چهارمین جلسه ستاد ملی مبارزه با بیماری کووید ١٩ که شب گذشته با حضور اعضای این ستاد برگزار شد، مورد تایید دکتر روحانی، رییس جمهوری اسلامی ایران قرار گرفت و برای اجرا، ابلاغ شد.
به گزارش یافته، این مصوبات شامل موارد زیر است:
1- کمیته های اطلاع‌رسانی و مدیریت جو روانی جامعه، بهداشت و درمان، اجتماعی، امنیتی و اماکن عمومی، تدارکات و پشتیبانی، دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی، آموزش‌وپرورش و آموزش عمومی، راه و حمل‌ونقل عمومی، گردشگری و فضاهای ورزشی با مدیریت وزرای محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی، بهداشت و درمان، کشور، صمت، علوم، تحقیقات و فناوری، آموزش و پرورش، راه و شهرسازی، میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تشکیل و با مشارکت دیگر دستگاه‌های ذی‌ربط موارد بررسی و به ستاد اعلام گردد. شرح وظایف و حیطه فعالیت کمیته ها متعاقبا ارسال گردد.

2- ستاد استانی مبارزه با بیماری کرونا با ریاست استانداران و دبیری روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی تشکیل گردد.

3- کلیه مدارس در استان ها و شهرستان‌هایی که موارد مثبت آلوده به ویروس کرونا COVID 19 گزارش‌شده و به تایید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی رسیده، از روز شنبه 10/12/1398 به مدت 3 روز تعطیل اعلام گردد و وزارت آموزش و پرورش به کمک سازمان صدا و سیما و شبکه مجازی آموزش از راه دور را جهت جلوگیری از وقفه آموزشی را راه‌اندازی و پیگیری نماید.

4- به دلیل امکان نقل‌وانتقال آلودگی توسط دانشجویانی که در هفته‌های گذشته به مناطق مختلف سفر کرده اند و کاهش ریسک بیماری، مقرر شد، از شنبه 10/12/1398 به مدت یک هفته کلیه کلاس های دانشگاه‌های دولتی و غیردولتی به مدت یک هفته تعطیل و ضمن استمرار سایر فعالیت‌های دانشگاه‌ها و حضور اساتید و کارمندان و باز بودن دانشگاه کلیه موارد آموزشی از طریق آموزش از راه دور استمرار یابد.

5- برگزاری نماز جمعه در شهرهایی که توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام می‌گردد، در جمعه این هفته موقتا متوقف و در دیگر نقاط کشور با رعایت دستورالعمل مراقبتی و حفاظتی ابلاغی برگزار گردد.

6- به مدت یک هفته به دلیل کاهش ریسک آلودگی، حرم مطهر امام رضا (ع)، حضرت معصومه (س)، حضرت شاه‌چراغ (ع)، حضرت عبدالعظیم حسنی (ع)، امامزاده صالح (ع) غیر قابل‌دسترسی و زیارت و ادای سلام و احترام با عبور از صحن متبرکه این بزرگواران با زدن ماسک و شست و شوی دست قبل از ورود و با هدایت خدام بدون توقف امکان‌پذیر باشد. در زیارتگاه‌های دیگر استان ها که به تشخیص رییس دانشگاه علوم پزشکی و ستاد استانی دارای شرایط خاص می‌باشد طبق روال فوق عمل می‌شود. در دیگر نقاط کشور نیز سازمان حج و زیارت کلیه دستورالعمل‌های بهداشتی و آموزشی جهت ورود زائرین محترم را اعمال نماید.

7- در مسیرهای ورودی شهرهای پذیرای گردشگر و خروجی مناطق آلوده ایستگاه‌های قرنطینه و بازرسی، مستقر و کلیه موارد مشکوک تا 14 روز در قرنطینه نگهداری شوند و قرنطینه خانگی افراد مرتبط با موارد آلوده کماکان تا حصول اطمینان کادر بهداشتی از سلامت آنان ادامه یابد.

8- تعطیلی کلیه مراکز تجمع فرهنگی از قبیل سینماها، کنسرت ها و برگزاری مسابقات ورزشی بدون تماشاگر تا تاریخ 1398/12/26 تمدید گردد.

9- کلیه مکشوفات تجهیزات پزشکی و مواد مصرفی از قبیل ماسک، دستکش، مواد ضدعفونی‌کننده کلا در اختیار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی قرار گیرد تا به نحو مقتضی توزیع گردد.

دیدگاه‌ها  

#1 نیازمند 1398-12-08 23:39
قابل توجه مسئولین استان:
لطفا در خصوص توزیع ماسک ومواد ضدعفونی والکل نظارت اجازه ندهید درحق نیازمندان کوتاهی وقصور شود.افراد سودجو ودلال همه جا حضور وسوء استفاده میکنند.بهتر است از یک راه حل بهتر برای توزیع استفاده شود واشد مجازات را برا دلالان وسودجویان در نظر بگیرید.تشکر
نقل قول کردن
#2 رشنو 1398-12-09 17:18
دولت گفت از بهداشت مواد ضدعفونی بگیرید ولی اونا میگن خبر نداریم! دولت شهرها را ضدعفونی کند
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا