یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی سامانه بارشی که از دوشنبه‌شب در لرستان فعال است، دارای ۲ هسته بارشی است، هسته اول از صبح امروز سه‌شنبه تا اواسط روز با متوسط بارش ۲۰ تا ۴۰ میلی‌متر و هسته دوم از غروب امروز تا صبح فردا چهارشنبه با متوسط بارش ۴۰ تا ۶۰ میلی‌متر تخمین زده می‌شود.
بارش‌های سامانه اول که از عصر دوشنبه وارد لرستان شد، در ساعاتی از شب گذشته به اوج رسید و باعث آب‌گرفتگی معابر و جاده‌ها شد.

آخرین گزارش و اخبار بارش‌های 6 اسفند در لرستان

در خرم‌آباد و تا ساعت میانی روز سه‌شنبه، سطح آب رودخانه گِلال در پی بارش‌ها بالا آمده و در مرز طغیان قرار گرفته است.

همچنین این بارش‌ها موجب آب‌گرفتگی برخی معابر شهری و بالا آمدن سطح رودخانه گِلال شده است.

تا ظهر امروز، اخبار رسیده از حومه خرم‌آباد حاکی است که برخی روستاهای سپیددست، تنگ هفت، تنگ پنج، بیشه، چم سنگر و مناطق جنوبی شهر در مسیر سیلاب و خطر طغیان رودخانه‌ها قرار دارند و لذا باید نسبت به تخلیه منازل خود اقدام کنند.

 

 

حوزه کشکان و تیره دورود در خطر

"رضا میرزایی" مدیرعامل شرکت آب منطقه لرستان صبح امروز اظهار داشت: پیش‌بینی می‌شود که دبی سیلابی رودخانه کشکان بین ۲ هزار و ۸۰۰ تا چهارهزار و ۷۵۰ مترمکعب در ثانیه، دبی سیلابی رودخانه تیره بین ۵۸۶ تا ۸۶۳ مترمکعب در ثانیه، ماربره بین ۵۰۴ تا ۷۴۴ مترمکعب در ثانیه باشد. همچنین پیش‌بینی می‌شود دبی رودخانه مادیان رود بین ۳۸۰ تا ۵۰۴ مترمکعب در ثانیه، چولهول بین ۳۷۰ تا ۶۰۰ مترمکعب در ثانیه و رودخانه خرم‌آباد در محدوده خیابان علوی بین ۳۰۰ تا ۵۴۰ متر مکعب در ثانیه افزایش یابد.

میرزایی نیز از کسانی که در کنار رودخانه‌ها واقع شده‌اند به ویژه در حوزه کشکان و سرشاخه‌های آن و همچنین تیره قرار دارند خواست که منازل خود را تخلیه و در این چند روز به مناطق امن پناه ببرند.

وی پیش‌بینی کرد در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه سیلاب رخ دهد.

 


برخی محدودیت‌های ترافیکی در جاده‌های استان

برابر اطلاع اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای لرستان تردد اتوبوس و تریلر در محور الیگودرز-داران - اصفهان تا اطلاع ثانوی (پایان بارش‌ها) و در محور خرم‌آباد - پل‌دختر تا اطلاع ثانوی ممنوع است. همچنین گردنه پای آستان در محور کوهدشت- گراب نیز به علت عملیات ریزش برداری ناشی از عملیات انفجار پیمانکار پروژه راه و شهرسازی تا اطلاع ثانوی مسدود و محور جایگزین کت کن - خسروآباد- کوهنانی است.

 

پل‌دختر در خطر است
«رضا میرزایی» مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان ظهر امروز گفت: با توجه به بارش‌های سیل‌آسا در استان و با توجه به اینکه بخشی از دیواره ساحلی شرقی و غربی شهرستان پل‌دختر هنوز تکمیل‌نشده و همچنین دیواره ساحلی غربی در پایین‌تر از پل اول ساخته نشده، سیلاب به‌راحتی می‌تواند از این ۲ نقطه سرریز کرده و وارد خیابان‌های ساحلی و منازل مسکونی شود.
میرزایی افزود: شهروندان پل‌دختر، معمولان و روستاهای مسیر هشدارهای مدیریت بحران در خصوص سیلاب را جدی بگیرند و منازل خود را ترک و به مناطق امن پناه ببرند.

 

اعزام تجهیزات و امکانات پنج استان معین به لرستان

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر لرستان گفت: با توجه به هشدار هواشناسی مبنی بر وقوع سیل در لرستان، نیروها و امکانات پنج استان معین اصفهان، همدان، کردستان، هرمزگان و مرکزی به لرستان اعزام شد.

صارم رضایی روز سه‌شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تمامی امدادگران و داوطلبان به همراه تیم‌های واکنش سریع لرستان در حالت آماده‌باش قرار دارند و تجهیزات برای مقابله با سیلاب نیز فراهم شده است.

وی ادامه داد: بیش از یک هزار نیروی داوطلب آمادگی دارند تا در صورت نیاز به یاری آسیب‌دیدگان بشتابند.

رضایی بیان کرد: انبارهای امدادی نیز به اقلام موردنیاز تجهیز شده و در صورت نیاز از سایر استان‌ها نیز وارد خواهیم کرد.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر لرستان گفت: ۲ فروند بالگرد جمعیت هلال‌احمر، یک بالگرد ارتش و یک بالگرد اورژانس در استان مستقر شده‌اند.

 

اطلاعیه اداره ورزش و جوانان شهرستان خرم‌آباد

در پی اعلام وضعیت وقوع سیل در استان اداره ورزش و جوانان شهرستان خرم‌آباد ضمن اعلام آمادگی کامل هیات های ورزشی در خصوص همکاری با امدادرسانی، سالن‌های ورزشی مذکور را به‌عنوان اماکن امن و مراکز خدمات‌رسانی به ستاد بحران شهرستان اعلام می‌دارد

۱. سالن ورزشی سرپوشیده کوثر واقع در ۶۰ متری به شماره تماس ۰۹۳۵۵۲۸۰۵۱۰

۲. سالن سرپوشیده ورزشی کوی ارتش واقع در خیابان کوی ارتش به شماره تماس ۰۹۰۱۲۴۲۷۳۷۶

 

آب‌گرفتگی معابر شهری و روستایی بروجرد

معاون عمرانی فرمانداری بروجرد گفت: بارش شدید باران که از شب گذشته در این شهرستان آغاز شده موجب آبگرفتگی معابر شهری و روستایی شد.

 مسعود فلاح روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: به علت بارندگی شدید باران در روستاهای شمس‌آباد، همت‌آباد، والاشان آب‌گرفتگی در معابر و برخی خانه‌ها مشکلاتی را ایجاد کرده که با تلاش عوامل امدادی کمک‌های لازم به این روستاها انجام‌شده است.

وی اظهار داشت: در روستای همت‌آباد به دلیل وجود سه واحد مسکونی در مسیر رودخانه این واحدها شب گذشته تخلیه شدند.

معاون عمرانی فرمانداری بروجرد اضافه کرد: در برخی از خیابان‌ها و چهارراه‌های شهر بروجرد مانند خیابان سعدی، چهارراه فاطمی، تختی نیز آب‌گرفتگی وجود دارد که عوامل شهرداری در حال رفع مشکل هستند.

فلاح ادامه داد: در جاده بروجرد به خرم‌آباد محدوده دانشگاه آیت‌الله بروجردی، بلوار امام خمینی و پادگان مهندسی آب‌گرفتگی شدید تردد خودروها را با مشکل روبرو کرده است که عوامل شهرداری و راهداری در حال تلاش برای منحرف کردن مسیر آب و بازگشایی جاده هستند.

وی افزود: از شب گذشته همه عوامل امداد و نجات و راهداری و پلیس‌راه به حالت آماده‌باش درآمدند و در سطح شهر شهرداری و در جاده و روستاها عوامل راهداری، راه و شهرسازی و هلال‌احمر در حال خدمت‌رسانی هستند.

 فلاح اظهار داشت: در روستاها با توجه به هشدارهایی که از قبل صورت گرفت و لایروبی‌های انجام‌شده خوشبختانه مشکلی ایجاد نشده است.

معاون عمرانی فرمانداری بروجرد گفت: هم‌اکنون تردد در همه جاده‌های شهرستان بروجرد در جریان است و از رانندگان تقاضا می‌شود از سفرهای غیرضروری خودداری کنند.

 

آماده‌باش ۱۲۰ اکیپ شرکت توزیع نیروی برق لرستان
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق لرستان هم از آماده‌باش ۱۲۰ اکیپ برای سیل احتمالی در استان خبر داد و گفت: تمام کارکنان شرکت برق استان برای سیل احتمالی آماده‌باش هستند.
فریدون خودنیا افزود: اجناس موردنیاز را در انبارهایمان در پل‌دختر، دورود، ویسیان، معمولان و… دپو شده است و در صورت وقوع سیل و به شرط راه دسترسی اقدامات لازم را انجام خواهیم داد.

 

میانگین بارش‌ها در 24 ساعت گذشته
میانگین بارش‌ها در لرستان به 46.4 میلی‌متر رسید.
بر اساس بارندگی های ثبت شده در ایستگاه های هواشناسی لرستان میزان بارش‌های ۲۴ ساعت گذشته تا (12:30) در استان به شرح ذیل است.
خرم آباد 49.1
بروجرد 48.6
الیگودرز 21
کوهدشت 54
پلدختر 35.2
دورود 52.9
الشتر 63.9
نورآباد 63.4
ازنا 22.3
رومشکان 49
چگنی 47.6 میلی متر

 

شهردار خرم‌آباد: با تمام توان و بضاعتمان به میدان آمده‌ایم
شهردار مرکز استان گفت: شهرداری از هیچ اقدامی برای پیشگیری از سیلاب فروگذار نکرده است.
به گزارش یافته، محمد شریفی مقدم شهردار خرم‌آباد ظهر امروز سه‌شنبه ۶ اسفندماه در جریان بازدید و نظارت مستقیم بر عملیات اجرایی ایمن‌سازی ساحلی‌های جهادگران، پل حاج عمران و پل حاجی گفت: شهرداری در دو سه روز گذشته از هیچ اقدامی فروگذار نکرده است و هر اقدامی را که برای پیشگیری از سیلاب شهری لازم است انجام داده‌ایم.
وی با اشاره به حساسیت و حادثه‌خیز بودن ساحلی پل حاجی تا پل افلاک گفت: ساحلی پل حاجی تا افلاک یکی از نقاطی بود که در سیل گذشته به‌طور کامل تخریب گردید و پروژه بازسازی آن‌هم با شتاب قابل‌توجه تا ۸۰٪ پیشرفت فیزیکی داشته است ولی به علت عدم تکمیل، لازم بود اقدامات احتیاطی و ایمن‌سازی را در این منطقه انجام دهیم.
شهردار خرم‌آباد خاطرنشان کرد: تمام اقدامات احتیاطی از قبیل استقرار نیوجرسی، کارگذاری کیسه‌های شن و دیواره‌های بتنی را در کناره رودخانه انجام داده‌ایم، همچنین جهت جلوگیری از ورود آب به کوچه‌های اطراف ساحلی و منازل مردم، تمامی کوچه‌ها با نیوجرسی مسدود گردیده‌اند.
شریفی مقدم ادامه داد: از روز گذشته کلیه نیروهای شهرداری و ماشین‌آلات عمرانی در حالت آماده‌باش کامل قرار داشته و در سطح شهر حضور دارند و مدیران نیز موظف شده‌اند در مناطق حادثه‌خیز حضور داشته و از نزدیک بر اقدامات انجام‌شده نظارت داشته باشند.
وی در تشریح دیگر اقدامات شهرداری اظهار داشت: در دو روز گذشته از هر طریق ممکن ازجمله نصب بنرهای هشدار، هشدار دهی با بلندگو، مراجعه حضوری به منازل و صحبت با مردم و همچنین توصیه به ترک منازل در نقاط پرخطر، سعی نموده‌ایم شهروندان را از خطرات احتمالی دور نگه داریم.
شریفی مقدم در پایان گفت: شهرداری برای دفاع از مردم با تمام توان و بضاعت به میدان آمده‌است، امیدواریم بتوانیم بدون هیچ حادثه عمده‌ای این موج بارندگی را پشت سر بگذاریم./ خبر: روزبه سردارنژاد

 قطع راه ارتباطی ۶۰ روستای کوهدشت
ماشاءالله نعمتی فرماندار کوهدشت از قطع راه ارتباطی ۶۰ روستای این منطقه خبر داد و گفت: رفع مشکلات وقوع سیل نیاز به همکاری معاونت عمرانی دارد، اقداماتی شهرداری انجام داده است اما مؤثر نیست، باید اقدام اساسی و چاره‌ای اندیشی برای نقاطی که باعث نفوذ آب به شهر می‌شود کنیم.
وی ادامه داد: مردم هشدارها را جدی بگیرند و باید هرچه سریع‌تر منازل خود را تخلیه کنند.

خبرهای عصر سه‌شنبه

 قطع گاز معمولان

عصر امروز با بارش‌های سیل‌آسا در شهرستان پل‌دختر لوله گاز شهر معمولان به طول چهار متر دچار آسیب شد و در حال حاضر گاز شهر «معمولان» قطع‌شده که تا فروکش کردن آب رودخانه کشکان امکان وصل گاز شهر وجود ندارد.

 

مسدود شدن محور رومشکان به پل‌دختر

عصر امروز محور ارتباطی رومشکان به سمت پل‌دختر به دلیل ریزش کوه در محور طولکش و احتمال تخریب پل بابازید در پی وقوع سیل به دستور پلیس‌راه و اداره راهداری تا اطلاع ثانوی مسدود شد.

 

 سقوط بهمن گردنه «گله بادوش» الیگودرز

عصر امروز حادثه سقوط بهمن در گردنه «گله بادوش» شهرستان الیگودرز منجر به انسداد مسیر در گردنه «گله بادوش» شده است.


لغو پرواز تهران - خرم‌آباد

پرواز شماره ۱۰۰۷/۱۰۰۸ امروز سه‌شنبه ۶ اسفند ۹۸ شرکت هواپیمایی ماهان در مسیر تهران - خرم‌آباد - تهران به علت شرایط آب و هوایی باطل گردید.

 yaftenews

تاریخ

ساعت خروج از مبدأ

ساعت خروج از خرم‌آباد

شرکت هواپیمایی

سه‌شنبه

6 اسفند

15:00

17:00

ماهان

 

خبرهای شامگاه سه‌شنبه



قطعی آب معمولان تکذیب شد

🔹روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب لرستان در پاسخ مطلب منتشر شده در  برخی کانال‌ها  مبنی بر قطعی اب در معمولان ضمن تکذیب آن اعلام کرد هیچ گونه قطعی آب در معمولان وجود ندارد و تمام تلاش همکاران ما در این است که آب همه مردم شهرهای لرستان وصل باشد.


قطع ارتباط 13 راه ارتباطی روستایی در معمولان

در اثر بارش شدید باران در معمولان پل فلزی جنب پل تاریخی کلهر (ورودی شهر معمولان) زیر آب رفت و راه ارتباطی ۱۳ روستای این بخش قطع شد.

 

 سیل وارد نورآباد شد/ سیل فروردین‌ماه یک‌چهارم امروز هم نبود
فرماندار دلفان با اشاره به طغیان رودخانه بادآور و ورود سیل به شهر، گفت: اوضاع شهر بحرانی بوده و خوب نیست.
حشمت بهمنی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بارش‌ها از روز گذشته و آغازشده و تاکنون ۱۳۰ میلی‌متر بارندگی داشتیم.
وی با اشاره به طغیان رودخانه بادآور و ورود آب به شهر، عنوان کرد: اوضاع شهر بحرانی بوده و خوب نیست.
بهمنی ادامه داد: تمام امکانات در شهر وجود دارد و دستگاه‌های امدادی و خدماتی در شهر مستقر هستند اما حجم آب خیلی زیاد است به طوری که سیل فروردین‌ماه یک‌چهارم امروز هم نیست.
فرماندار دلفان با اشاره به تخلیه مردم در مناطق خطرناک، بیان کرد: تعدادی از پل‌ها قطع شده‌اند و در حال حاضر مشکل ما بارندگی شدید است./ایسنا

 

دیدگاه‌ها  

#1 علیمراد 1398-12-07 14:08
از قدیم کفتند ملا به مکتب نمیره ،اگه میره...؟
زمانیکه استاندار وقت بستر رودخانه را با بتن پر میکرد و آن را تبدیل به پارکینگ نمود ؟تمامی مراجع ذی ربط از جمله مقامات قضایی ،امنیتی ...در خواب تشریف داشتند؟جالب اینجاست مقامات قضایی استاندار وقت را هم یکبار برای این کار غیر کارشناسی احضار نکردند.؟این همه خسارات مالی و جانی به مردم زده شد کسی پیگیر وضع موجود نبود.اگر هم مردم اعتراض کنند فورا بر چسب خار و خاشاک می زنند؟چرا حداقل بستر روخانه را دو متر خاک برداری نکردند.مقامات کجای کار هستند این همه فرصت داشتند نزدیک به 11 ماه که سیل خانه و اموال مردم را با خودش نبره؟
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا