یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

از ساعت 8 بامداد امروز جمعه دوم اسفندماه انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی رسماً  آغاز شد.

خبرنگاران پایگاه خبری یافته با حضور در ستاد انتخابات استان لرستان و همچنین شعب سطح شهر اخبار لحظه‌به‌لحظه برگزاری یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی را پوشش می‌دهند.
 
اطلاعات آماری برگزاری انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در لرستان:
تعداد حوزه انتخابیه در لرستان 7 حوزه است
سهم لرستان از کرسی‌های مجلس: 9 نفر
در صبح امروز، تعداد افراد باقی‌مانده در میدان رقابت در لرستان به 171 نفر رسید.
داوطلبان مرد 161نفر
داوطلبان زن ۱۰ نفر زن
 
آخرین آمار اعلام‌شده به تفکیک حوزه‌ها:
خرم‌آباد و چگنی ۴۹ نفر
بروجرد ۳۱ نفر
الیگودرز ۱۶ نفر
دورود وازنا ۲۰ نفر
کوهدشت و رومشکان ۳۶ نفر
دلفان و سلسله ۱۰ نفر
پل‌دختر ۲۱ نفر
 

طبق آمار اعلام شده، آمار رأی اولی‌های استان لرستان ۶۸ هزار و ۴۳۸ نفر هستند که از این تعداد ۳۵ هزار و ۷۸ نفر مرد و ۳۳ هزار و ۳۵۱ نفر زن هستند.

تعداد شعب اخذ رأی در استان: یک هزار و ۴۸۹ شامل (تعداد ۷۲۵ شعبه شهری و ۷۶۴ مورد روستایی)-(تعداد شعب اخذ رأی ثابت ۸۹۴ و سیار ۵۹۵ مورد)
 آمار واجدین شرایط رأی دادن: یک‌میلیون و ۴۸۰ هزار و ۶۴۴ نفر (۷۴۱ هزار و ۹۸۶ نفر مرد و ۷۳۸ هزار و ۶۵۸ نفر زن)


ساعت 9: اثر انگشت با استامپ الزامی نیست
استاندار لرستان گفت: طبق توافق ستاد انتخابات کشور و شورای نگهبان به منظور پیشگیری از شیوع کرونا اخذ اثر انگشت با استامپ در انتخابات دوم اسفند الزامی نیست.

 

ساعت 9: نماینده ولی فقیه و استاندار رأی خود را به صندوق انداخت
خادمی استاندار لرستان و حجت الاسلام سیداحمدرضا شاهرخی، نماینده ولی‌فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد، صبح امروز با حضور در شعبه اخذ رأی رأی خود را به صندوق انداخت.



ساعت 11: عکسدار بودن شناسنامه الزامی نیست

اطلاعيه شماره (۲۵) ستاد انتخابات کشور:
🔹 هموطنان عزيز و اعضای محترم شعب اخذ رأی توجه داشته باشند كه به استناد استفساریه مصوب ۹-۳-۱۳۸۰  قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی، عکس دار بودن شناسنامه الزامی نیست. دارندگان شناسنامه بدون عكس نيز می توانند در انتخابات شركت نموده و رأی دهند.
 



ساعت 12:
استاندار لرستان: هرکس بخواهد اختلالی ایجاد کند برخورد جدی خواهد شد

 استاندار لرستان گفت: در حال حاضر ارتباط مستقیم و آنلاین با ۹۷ درصد شعب اخذ رأی استان برقرار است.

سید موسی خادمی در محل ستاد انتخابات استان اظهار داشت: در برخی روستاها به دلیل بارش باران و برف، ارتباط با شبکه متصل نیست. این روستاها چند نقطه خاص هستند که با کمک بالگرد اخذی رأی صورت می‌گیرد، اغلب این روستاها در الیگودرز هستند و شامل ۱۰ تا ۱۲ تا روستا هستند.

وی ادامه داد: در شبکه راه‌اندازی شده تعرفه‌های مصرف‌شده و مانده و اتصال شعب نمایش داده می‌شود و به‌صورت آنلاین وضعیت را رصد می‌کنیم، همه مقدمات لازم برای رأی‌گیری مردم فراهم شده است و برخلاف اینکه معمولاً صبح تعداد رأی‌دهندگان کمتر مراجعه می‌کنند مشارکت مردم خوب است.

خادمی اظهار داشت: نیروهای انتظامی در همه شعب حضور دارند و مردم اطمینان خاطر داشته باشند که با توجه به  گشت‌های مستمری در اطراف شعب داریم و برای امنیت انتخابات همه امکانات را فراهم کرده‌ایم و هرکس بخواهد اختلالی ایجاد کند برخورد جدی خواهد شد.
استاندار لرستان همچنین از مصرف ۲۰۲ هزار تعرفه رای در شعب اخذ رای سراسر استان خبر داد و بیان داشت: لازم است داوطلبان و لیدرهای آنها از پیشگویی و پیش بینی نتیجه انتخابات خودداری کنند.


ساعت 14:برگزاری انتخابات در استان لرستان در امنیت کامل

سردار "حاجی محمد مهدیان نسب" فرمانده انتظامی استان گفت: بحمدالله تاکنون انتخابات در امنیت کامل در حال برگزاری و هیچ‌گونه مورد ناامنی در سطح استان گزارش نشده است.

وی افزود: تمهیدات لازم برای محافظت از تعداد 1489 شعبه اخذ رأی در استان لرستان اندیشیده شده که مهم‌ترین مأموریت پلیس، تأمین نظم و امنیت انتخابات می‌باشد که پیش‌بینی‌های لازم در این رابطه اتخاذ شده است.

وی افزود: بر اساس قانون، حفاظت از صندوق‌های اخذ آرا و شعب اخذ رأی بر عهده نیروی انتظامی می‌باشد که این امر با مشارکت و استفاده از ظرفیت نیروهای سپاه و بسیج در استان انجام شده است.


ساعت 15: بازداشت چند قانون‌شکن بیرون از شعب اخذ رأی

رئیس ستاد انتخابات لرستان گفت: تاکنون هیچ مشکل خاصی در روند برگزاری انتخابات در شعب اخذ رأی استان وجود نداشته است.

محمود ثمینی در جمع خبرنگاران حاضر در ستاد انتخابات استان اظهار داشت: مردم پس از ریختن رأی خود به صندوق از تجمع در بیرون از شعبه اخذ خودداری کنند و با کسانی که به هر قصد و نیتی بخواهند در برگزاری سالم و سلامت انتخابات حرکات غیرقانونی انجام دهند، برخورد می‌شود.

وی به بازداشت چند نفر در بیرون از محوطه شعب اشاره کرد، افزود: تاکنون گزارش موثقی از خریدوفروش رأی نشده است.

وی تأکید کرد: بر اساس توافق شورای نگهبان و ستاد انتخابات کشور ممهور کردن شناسنامه توسط عوامل شعب لازم ولی استامپ و اثرانگشت اختیاری است.

ثمینی افزود: شناسنامه به‌علاوه کد ملی و یا کارت ملی برای رأی دادن الزامی است.


ساعت 17: تاکنون هیچ مورد اثبات‌شده کرونا در لرستان گزارش نشده است

رئیس ستاد انتخابات استان لرستان اظهار داشت: تاکنون مورد مثبتی از ابتلاء به بیماری کرونا در استان لرستان گزارش نشده است.

به گزارش یافته، محمود ثمینی در جمع خبرنگاران حاضر در ستاد انتخابات با اعلام این که تاکنون هیچ مورد اثبات شده کرونا در لرستان گزارش نشده است، افزود: دو و سه بیمار مشکوک به کرونا بستری هستند که تا کنون ابتلا آن‌ها ثابت نشده است.

وی ادامه داد: آنچه مهم است این‌که تمام افراد لازم است نکات اولیه بهداشتی رعایت کنند.

ثمینی در خصوص تعطیلی مدارس هم گفت: کار شمارش آرا در لرستان به پیان می‌رسد، ضمن این‌که تاکنون خبری مبنی بر تعطیلی مدارس لرستان به خاطر انتخابات به تائید نرسیده است.

رئیس ستاد انتخاباتی لرستان با اعلام این که اجازه نمی‌دهیم خلالی در روند برگزاری درست و سالم انتخابات ایجاد شود، گفت: با توجه به ایجاد مشکل برای نمایندگان بخشدار کوهنانی کوهدشت و فرمانداری دلفان در حین برگزاری انتخابات، این افراد برکنار و افراد جایگزین آن‌ها معرفی شدند.

ریس ستاد انتخابات لرستان ادامه داد: با توجه به اینکه به ساعات پایانی انتخابات نزدیک می‌شویم از داوطلبان، اعضای ستاد و طرفدارانشان می‌خواهیم که آمادگی پذیرش نتیجه قانونی انتخابات را داشته باشند، زیر ما ۱۷۱ داوطلب، ولی تنها ۹ کرسی در مجلس داریم.

وی ادامه داد: کسانی که به نتیجه انتخابات اعتراض دارند تنها و حتماً از طریق مراجع قانونی اعتراض خود را به مرکز حوزه انتخابی تحویل دهند.

ثمینی بیان داشت: حدود ۵ یا ۶ روستا در الیگودرز با مشکل برف گرفتگی مواجه هستند که به‌رغم تلاش برای برف‌روبی صندوق‌های رأی  توسط بالگرد به مناطق فرستاده شد و در سایر نقاط راه باز است و تاکنون هیچ روستایی نداریم که اخذ رأی نشده باشد.

ساعت 18: تکلیفی به نام مشارکت

نماینده ولی‌فقیه و امام‌جمعه خرم‌آباد گفت: مجلس شورای اسلامی یکی از سه ضلع اداره کشور است.
حجت‌الاسلام شاهرخیبا حضور در ستاد انتخابات لرستان گفت: ۲۵۰ سال نظام سلطه تلاش کرد که دین زدایی و اسلام زدایی کند، این برنامه نظام سلطه در ۲۲ بهمن سال ۵۷ با رهبری امام راحل و جان‌فشانی ملت مبارز ایران از جمله مردم جهادگر لرستان به تباهی منتهی شد و آنچه برای ما رقم خورد این حضور مردم در صحنه انتخابات بود.
وی افزود: می‌توانیم بگوییم از ۱۵ خرداد سال ۴۲ ملت مسلمان و مجاهد ایران در تقابل با استکبار و استبداد بودند برای رقم زدن چنین روزی که ما خودمان در تعیین سرنوشت نقش داشته باشیم، مردم متعهد لرستان با حضور در انتخابات سهم خود در قانون‌گذاری را به منتخبین واگذار کرده‌اید.
شاهرخی اظهار داشت: با این جایگاه مهمی که مجلس در قانون‌گذاری دارد؛ مردم با شعور و نشاط وظیفه خود را انجام دهیم و رأی دهیم.

تمدید مهلت رأی‌گیری تا ساعت 22 در لرستان

استاندار لرستان گفت: با توجه به ازدحام جمعیت و درخواست فرمانداری‌ها، مهلت رأی‌گیری یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی تا ساعت 22امشب جمعه تمدید شد.



 ساعت 23: رد نتایج اعلامی انتخابات توسط منابع غیررسمی
🔻فرماندار خرم‌آباد هر گونه آمار و اطلاعات و گمانه‌زنی مربوط به نتایج اخذ آرا انتخابات از طریق منابع غیررسمی را رد کرد.
🔻جعفر طولابی گفت: در پی انتشار غیررسمی اعلام نتایج شمارش آرا انتخابات یازدهمین دوره‌ی مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه خرم‌آباد و چگنی به اطلاع مردم عزیز می‌رساند که اخبار منتشر شده کذب و خلاف واقعیت است.
🔻وی افزود: مردم به اخباری که از طریق فضای مجازی و یا منابع غیررسمی منتشر می‌شود، اعتماد و اتکا نکنند.
🔻طولابی فرماندار مرکز استان تصریح کرد: به محض تجمیع آرا و شمارش، از طریق صدا و سیمای مرکز استان لرستان و سایت فرمانداری خرم‌آباد نتایج قطعی و نهایی اطلاع رسانی خواهد شد.


 
 
خبر: آقایی چگنی/ یافته- مستقر در ستاد انتخابات

دیدگاه‌ها  

#1 مهران 1398-12-02 13:03
انتظار میرفت یافته قبل زودتر ازین شروع به اطلاع رسانی کنه!!متاسفانه تا ساعت ۱۱ امروز کماکان خبر دیروز غروبش تو صدر خبراش بود!!؟؟
نقل قول کردن
#2 علیرضا خرم‌آبادی 1398-12-04 12:12
در خیابان ترمینال خرم‌آباد بجای هتل، رستوران و غذاخوری تمام دوطرف خیابان مکانیکی، پنچرگیری و ضایعاتی است! حتی این خیابان فاقد پیاده ‌رو و روشنایی است!!! از سایت مردمی یافته خواهش میکنم پیگیری کند تا انشاءالله با کمک شهرداری حداقل خیابان ورودی این ترمینال تعریض و بهسازی شود
نقل قول کردن
#3 سجاد کشوری 1398-12-04 12:50
نام کاندیداها در ورودی خرم‌آباد روی دیوارها بصورت برجسته و رنگی حک شده که با توجه به نزدیک شده به نوروز اصلاً صورت خوبی برای شهر ندارد لذا شهرداری آنها را پاک کند
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا