یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

سازمان هواشناسی لرستان از پیش‌بینی بارش 40 تا 60 میلی‌متر در سطح استان خبر داد.
به گزارش یافته، سازمان هواشناسی لرستان در خصوص شروع بارش‌ها در استان اطلاعیه‌ای منتشر کرد.
در این اطلاعیه آمده است:
بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های هواشناسی، با توجه به ورود امواج اولیه سامانه بارشی به نیمه غربی کشور علاوه بر ابرناکی در اکثر نقاط استان شاهد بارش پراکنده باران و گاهی رعدوبرق خواهیم بود.
همچنین با توجه به جهت جریانات در اغلب نقاط استان وزش باد شدید بین 30 تا 50 کیلومتر بر ساعت را خواهیم داشت که سبب بروز پدیده غبار به همراه کاهش میدان دید افقی می‌گردد.
از بامداد پنجشنبه لغایت پنجشنبه‌شب با ورود هسته اصلی این سامانه بارشی قوی بر مقدار و شدت بارش‌ها افزوده می‌شود، بطوریکه برای همه نقاط استان بارش باران، گاهی رعدوبرق، در نواحی سردسیر (شمالی و شرقی) ارتفاعات و گردنه‌ها بارش برف، احتمال رخداد صاعقه و تگرگ و مه‌آلود شدن هوا پیش‌بینی می‌شود.
 با توجه به مقدار بارش‌ها، رواناب‌های سطحی، سیلابی شدن مسیل‌ها، وقوع سیلاب‌های محلی، اختلال در تردد جاده‌ای و نیز لغزندگی سطح جاده‌ها در نقاط مختلف استان رخ خواهد داد. از روز جمعه تا روز یکشنبه بارش قابل‌توجهی مشاهده نمی‌شود.
رواناب‌های سطحی، سیلابی شدن مسیل‌ها، وقوع سیلاب‌های محلی، احتمال رخداد صاعقه و تگرگ، اختلال در تردد جاده‌ای و لغزندگی سطح جاده‌ها، مه آلودگی و کاهش میدان دید افقی. متوسط بارش (مایع) در سطح استان بین 20 تا 40 میلی‌متر و در برخی نقاط استان بین 40 تا 60 میلی‌متر تخمین زده می‌شود.

اجتناب از سفرهای غیرضروری، رعایت نکات ایمنی لازم و تجهیز خودروها به وسایل گرمایشی، عدم صعود به ارتفاعات، پرهیز از توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، پرهیز از قرار گرفتن در فضای باز و مکان‌های مستعد برخورد صاعقه، رعایت سرعت مطمئنه و فاصله طولی با توجه به کاهش میدان دید به سبب مه گرفتگی در گردنه‌ها، افزایش سرعت باد و احتمال آسیب به تأسیسات سبک شهری و روستایی و سایر اقدامات پیشگیرانه لازم توصیه می‌شود.



ورود سامانه بارشی قوی به جو لرستان/ پیش‌بینی بارش 40 تا 60 میلی‌متر در سطح استان

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا