یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

سعید سرشار/ خبرگزاری فارس: عصر امروز (چهارشنبه) با حضور جمعی از مسوولان استان نمایشگاه عکس سیل مهربانی به‌منظور بیان خدمات دستگاه‌های مختلف به مناطقی که فروردین امسال درگیر سیل شدند، آغاز بکار کرد.
در این نمایشگاه که اکثر دستگاه‌های استان به خواسته استانداری لرستان در آن غرفه ایجاد کرده‌اند، چند نکته قابل‌توجه وجود دارد که بسیاری از حاضرین و اجبار شدگان حاضر در نمایشگاه نیز از آن گلایه دارند.
در این نمایشگاه شاهد آن هستیم که به‌جز چند غرفه خاص، در اکثر غرفه‌ها که با صرف هزینه بیت‌المال ایجاد شده‌اند تنها چند عکس از مناطق سیل‌زده و البته تصاویر حضور مدیران و مسوولان در این مناطق دیده می‌شود.
فضای کاملاً بی‌روح و به دور از خلاقیت و جذابیت حاکم بر نمایشگاه به خوبی نمایان گر آن است که بسیاری از ادارات فقط از سر رفع تکلیف در این نمایشگاه حاضر شده‌اند و اگر تصمیم‌گیرنده اصلی بودند، در نمایشگاه حضور نمی‌یافتند.
اما با وجود این نکات، ضعف بسیار مهم این نمایشگاه در عدم حضور ناجیان اصلی سیل لرستان در آن است؛ چنانکه همگان می‌دانند در سیل فروردین امسال آنچه بیش از هر چیزی به چشم آمد و در رفع مشکلات سیل‌زدگان به‌ویژه در روزهای آغازین مؤثر بود، حضور پرشور و پر مهر اقشار مختلف مردم، گروه‌های جهادی و بسیج، انجمن‌های مردم‌نهاد و گروه‌های از این دست بود که باعث شد پل‌دختر سیل‌زده به صحنه مهربانی و وحدت و همبستگی ملت ایران تبدیل شود.
متأسفانه در این نمایشگاه به‌جز چند غرفه، دیگر هیچ اثری از تلاش ناجیان واقعی لرستان و به‌ویژه پل‌دختر که همان مردم بودند دیده نمی‌شود.
برگزاری نمایشگاه سیل مهربانی در حالی با بی‌توجهی به سیل مهربانی مردم در حادثه سیل امسال برگزار شده است که استقبال مردمی نیز آن بسیار ضعیف است و اگر متولیان امر اندکی خلاقیت به خرج داده و به جای اینکه نمایشگاه را به عرصه رقابت عکس دستگاه‌ها تبدیل کنند، از گروه‌های مردمی، بسیجیان و جهادگران و انجمن‌ها دعوت می‌کردند که در این نمایشگاه حضور یابند، بی‌شک شاهد نمایشگاهی بهتر از این بودیم.
در همین راستا بسیاری از غرفه‌داران که مایل به افشا نام خود نبودند نیز برپایی این نمایشگاه با این شکل را کاری بیهوده و برای رفع تکلیف داشته و معتقد هستند که بهتر بود به جای صرف این هزینه‌های بیهوده و چاپ عکس‌های یک شکل از مدیران و بعضاً مناطق سیل‌زده، برگزاری نمایشگاه به دست گروه‌های مردمی سپرده می‌شد. ضمن اینکه بهتر بود که نمایشگاه در محلی مانند مصلی و یا پارک‌های بزرگ وسط شهر برگزار شود تا حداقل مردم بیشتر از آن بازدید کنند، نه اینکه به دلیل دوری مسیر فقط شاهد حضور معدود کارکنان ادارات باشیم.
در پایان ذکر این نکته نیز بسیار مهم بوده که شکی نداریم دستگاه‌های مختلف در جریان سیل اخیر زحمات فراوانی برای کمک به سیل‌زدگان و رفع مشکلات مناطق سیل زده کشیدند و قطعاً رسانه‌ها نیز همانند مردم قدردان آن‌ها هستند، اما نکته مهم این بوده که هر یک از این دستگاه‌ها فقط وظیفه قانونی خود را انجام داده‌اند، درحالی‌که این گروه‌های مردمی و جهادی بودند که بدون هیچ وظیفه قانونی و یا هیچ چشمداشتی به صورت آتش به اختیار به یاری هم نوعان خود شتافتند.
امید است مسوولان استان لرستان به جای برگزاری چنین نمایشگاه‌های بی روح و بی جاذبه‌ای، با استفاده از ظرفیت‌های مردمی و بهره‌گیری از مشورت افراد خلاق و توانمند و نیروهای جوان، ضمن جلوگیری از هدر رفت بیت‌المال، اقدامات تأثیرگذارتری در عرصه اطلاع‌رسانی انجام دهند.

بی‌توجهی به «سیل مهربانی مردم» در نمایشگاه سیل مهربانی





بخوانید:

افتتاح نمایشگاه عکس سیل مهربانی در خرم‌آباد + تصاویر

دیدگاه‌ها  

#1 منصوری 1398-11-17 07:39
افسوس که بسیاری از مدیران با تبلیغات سعی در حفظ موقعیت شغلی خود دارند و عجیب تر اینکه موفق هم میشوند،اما نتیجه ان سبب تخریب و بد بینی در بین جامعه می شود ، که ظاهرا مهم نیست!
نقل قول کردن
#2 مادر 1398-11-17 15:02
روح خمودی وفشلی ادارات استان را به راحتی میتونید از این نمایشگاه حس کنید۰
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا