یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

مراسم ترحیم و یادبود فرمانده اسبق لشکر ۸۴ لرستان در خرم‌آباد برگزار می‌شود.



به گزارش پایگاه خبری یافته، بنا بر اعلام خانواده امیر سرتیپ‌دوم بازنشسته مرحوم «بهمن صفایی‌راد» فرمانده اسبق لشکر ۸۴ پیاده لرستان در سال‌های ۱۳۷۲ و ۱۳۷۳، روز شنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۸ مجلس ترحیم و یادبود مردانه و زنانه از ساعت ۱۰ تا ۱۲ صبح در حسینیه حبیب ابن مظاهر واقع در چهارراه بانک برگزار می‌شود.

این فرمانده دلیر دوران دفاع مقدس، طی سال‌های پس از جنگ تحمیلی و زمانی که فرمانده لشکر لرستان بود، خدمات عمرانی بی‌بدیل در دیارش به یادگار نهاد و علاوه بر آن از نظر مردم‌داری و فعالیت‌های اجتماعی نیز از سرآمد انسان‌های زمان بود به نحوی که خبر درگذشت ایشان در روز جمعه ۱۱ بهمن ۱۳۹۸ موجی از اندوه و ناراحتی را میان اهالی شریف خرم‌آباد بخصوص هم‌رزمان سابقش و پیشکسوتان ورزش بر جای نهاد زیرا مرحوم صفایی در دهه ۳۰ همراه با برادرانش جزو فوتبالیست‌های تیم منتخب خرم‌آباد بودند.

مرحوم تیمسار صفایی، عشق و علاقه وصف‌ناپذیری به خرم‌آباد داشت. با وجودی که دوران کودکی همراه خانواده از اصفهان به خرم‌آباد مهاجرت کردند و تا سال‌ها این‌جا ساکن بودند، اما همیشه خود را یک خرم‌آبادی و متعصب به این شهر می‌دانست و تا حد توان نیز برای عمران و آبادانی آن تلاش کرد.

پدرش مرحوم سرهنگ «حشمت‌الله صفایی‌راد» از امرای ارتش در خرم‌آباد طی دهه‌های ۳۰ و ۴۰ بود و ذوق و قریحه‌ای خوش در سرودن شعر داشت.

مادر امیر سرتیپ‌دوم بهمن صفایی‌راد، بی‌بی‌کتایون فرزند محمدجوادخان سالار شجاع و بی‌بی خدیجه ظفر دورکی دختر خسروخان سردار ظفر که او نیز فرزند حسین‌قلی‌خان ایلخانی و برادر علی‌قلی‌خان سردار اسعد بختیاری بود.

همسر مرحوم تیمسار صفایی نیز فرزند مرحوم حاج صنعتگر از افراد سرشناس خرم‌آباد و مالک اسبق بیشه صنعتگر (پارک صخره‌ای کنونی و اطراف آن) می‌باشد و ثمره این ازدواج دو فرزند دختر است.

از آن‌جا که مردم قدرشناس لرستان مدیران خدمتگزار و مردمی را هرگز فراموش نمی‌کنند، روز شنبه نمایش قدرشناسی خود را برای ثبت ماندگاری نام این فرمانده دلیر لرستانی در تاریخ شهرشان با شرکت در مراسم یادبودش به نمایش می‌گذارند تا علاوه بر گرامی‌داشت نام و یاد او، از زحمات و خدمات امیر سرتیپ «بهمن صفایی‌راد» قدردانی کرده باشند.

روحش شاد و یادش گرامی باد


برگزاری مجلس ترحیم فرمانده دلیر لرستانی در خرم‌آباد+ تصاویر قدیمی






تیم خرم‌آباد سال ۱۳۳۶ در مسابقات فوتبال انتخابی کشور به میزبانی مسجدسلیمان

مرحوم تیمسار بهمن صفایی و برادرش داریوش صفایی عضو تیم بودند




عکس از آرشیو: سید جمال بحرالعلوم

مطلب مرتبط:
فرمانده دلیر لرستانی در بستر خاک آرمید+ تصاویر

دیدگاه‌ها  

#1 بختیاری 1398-11-18 11:56
روحش شاد
نقل قول کردن
#2 یار طبیعت 1398-11-19 07:48
روحت شاد فرمانده جای پایت در میمک و سومار گلباران باد (سرباز شما)
نقل قول کردن
#3 طاهری 1403-01-05 01:29
روح امیر تیمسار صفایی راد در ارامش.حیف از این مرد که از بین ارتشیان پرکشید.مردی وطن پرست و میهن دوست از نوادگان و بزرگان ایل بختیاری بود .در طول دوسال خدمتم هیچ افسر یا فرماندهی را ندیدم مثل ایشان پر جدبه و با صلابت باشند.هنوز چهره اورا در خاطر دارم وقتی که در صبحگاه لشگر حضور داشت و با صدای بلند به لشگر درود میداد ویا هنگام رزه با صلابت در جایگاه سان می ایستاد و خیلی خوب به گردانهای ی که رژه خوبی داشتند میداد.یادش بخیر
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا