یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

بابک دین‌پرست معاون هماهنگی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور در ادامه دومین روز از سفر به استان لرستان از چند پروژه صنعتی بازدید و چند طرح را افتتاح کرد.
به گزارش یافته، عصر سه‌شنبه 15 بهمن‌ماه با حضور دین پرست معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور، مزرعه پرورش ماهی دلفان افتتاح شد.
این واحد تولیدی با سرمایه‌گذاری چهار میلیارد تومان و با ظرفیت تولید ۲۰ تن، زمینه اشتغال ۳ نفر را به‌طور مستقیم فراهم آورده است.
دین‌پرست در ادامه از روند احداث پروژه گاوداری ۶ هزار راسی دلفان بازدید کرد. این گاوداری به مساحت ۵۰ هکتار در دو واحد، شیری سه هزار رأسی و گوشتی سه هزار رأسی به بهره‌برداری می‌رسد.
این واحد تولیدی با سرمایه‌گذاری یک‌صد و ۴۶ میلیارد تومان به‌صورت مشارکت تأمین اجتماعی و شرکت صنایع عمرانی، زمینه اشتغال ۱۵۰ نفر را به طور مستقیم فراهم آورده است
همچنین با حضور معاون اقتصادی وزیر کشور کارخانه تولید و فرآوری و بسته‌بندی ماهی‌دودی شهرستان سلسله افتتاح شد.
این واحد تولیدی با سرمایه‌گذاری سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان با مشارکت پست‌بانک، زمینه اشتغال ۲۰ نفر را به‌طور مستقیم فراهم آورده است.

بازدید معاون وزیر کشور از روند احداث پل کاکا رضا
دین‌پرست همچنین در پایان دومین روز به استان لرستان از روند ساخت پل کاکا رضا الشتر بازدید به عمل آورد.
این پل به طول ۶۰ متر و اعتبار ساخت آن با سرمایه‌گذاری نه میلیارد تومان از محل اعتبارات جبران خسارت‌های سیل استان در نظر گرفته شده است و در حال حاضر ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است. این پروژه تا شهریور ۹۹ به بهره‌برداری خواهد رسید.
گفتنی است، عباسی مدیر کل دفتر هماهنگی امور سرمایه‌گذاری و اشتغال وزارت کشور دین‌پرست را در سفر استان لرستان همراهی می‌کند.

kakareza-bridge1

بازدید دین‌پرست از کارخانجات و واحدهای صنعتی الیگودرز و ازنا

لرستان از کارخانه‌ شیشه لرستان (لومینا) شهرستان الیگودرز بازدید کرد.

این واحد تولیدی با ظرفیت تولید روزانه ۴ تن با وسعت ۵۰ هزار مترمربع در زمینه تولید ظروف شیشه‌ای از سال ۷۱ فعالیت دارد و زمینه اشتغال ۱۸۲ نفر را به طور مستقیم فراهم آورده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور در ادامه از کارخانه‌ تولید کاغذ از سنگ (کربنات کلسیم) شهرستان الیگودرز بازدید به عمل آورد.

این واحد تولیدی با وسعت ۴۰ هزار مترمربع تا پایان سال ۹۹ به بهره‌برداری می‌رسد و زمینه اشتغال ۶۰۰ نفر را به‌طور مستقیم فراهم می‌کند.

سرمایه این طرح ۵/۴ میلیون یورو سرمایه ارزی و ۱۷ میلیارد تومان سرمایه داخلی پیش‌بینی‌شده است.

دین‌پرست همچنین از کارخانه فولاد و ذوب‌آهن ازنا بازدید کرد که این کارخانه با ظرفیت تولید هزار و ۲۰۰ تن انواع ورق فولادی و ...، با وسعت ۱۰۱ هکتار و سی‌وشش هزار مترمربع سوله، زمینه اشتغال هزار و ۲۰۰ نفر را به‌طور مستقیم فراهم می‌کند.

سرمایه این طرح دو میلیارد و نیم پیش‌بینی‌شده که تا کنون یک میلیارد و نیم آن هزینه شده است.

بازدید از کارخانه داروسازی بایر افلاک ازنا از دیگر برنامه‌های روز دوم سفر معاون اقتصادی وزیر کشور به لرستان بود که این کارخانه با ظرفیت تولید ۲۰ تن داروی دامی و، با وسعت ۱۲ هزار مترمربع در فاز دامی فعالیت دارد و زمینه اشتغال ۲۰۰ نفر را به‌طور مستقیم فراهم می‌کند.

فاز انسانی آن در دست احداث است که تا شهریور ۹۹ افتتاح می‌شود و در صورت تکمیل ۷ مجموعه موردنظر هزار و دویست نفر شغل ایجاد خواهد شد.

سرمایه این طرح ۶۰۰ میلیارد تومان پیش‌بینی ‌شده است که توسط بخش خصوصی تامین شده است.

در ادامه دین پرست از کارخانه‌ همارشتن تولید پروفیل پنجره upvc شهرستان الیگودرز بازدید کرد. این کارخانه با ظرفیت تولید ۳۵۰۰ تن در خط پروفیل و پنج هزار تن در خط ورق در سال، با وسعت ۵۴ هزار مترمربع زمینه اشتغال ۳۰۰ نفر را به طور مستقیم فراهم کرده است

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور از کارخانه سیمان‌سفید ازنا نیز بازدید کرد.

این کارخانه با ظرفیت تولید ۶۰۰ تن سیمان‌سفید با وسعت ۳۰ هکتار احداث می‌شود و زمینه اشتغال ۱۵۰ نفر را به‌طور مستقیم و ۷۰۰ نفر را غیرمستقیم فراهم می‌کند.

سرمایه این طرح ۴۵۰ میلیارد تومان پیش‌بینی‌شده است که ۱۵۰ میلیارد تومان آن توسط بخش خصوصی تأمین شده است و پروژه در انتظار تسهیلات دولتی است.

بازدید معاون وزیر کشور از روند احداث پل کاکا رضا

 

دیدگاه‌ها  

#1 شهرام 1398-11-16 11:31
سرمایه طرح فولاد ازنا کاملا اشتباه دو نیم میلیارد هزینه خاکبرداری طرح هستش . این واحد ۱۲۰ میلیون یورو وام داره فقط
نقل قول کردن
#2 چگنی 1398-11-18 12:09
یکسال از سیل بهار 98 میگذرد اما پلهای کمالوند و بهداری و اناری و افلاک همچنان مسدود و بلاتکلیف هستند سایت یافته باتوجه به نزدیک شدن به نوروز لطفاً پیگیر باشید
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا