یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

دانشگاه لرستان - يافتههیات بازرسی وزارت علوم که در طی چند ماه اخیر به عنوان بازبینی عملکرد و ارزیابی سیستم کلی دانشگاه‌ها به استان‌ها و دانشگاه‌های مختلف می‌رود به ایستگاه لرستان رسید.

به گزارش خبرگزاری دانشجو، هیأت 3 نفره در حالی در روز شنبه ۵ بهمن‌ماه در دانشگاه لرستان مستقر شد که شایعاتی مبنی بر برکناری رئیس دانشگاه توسط این هیأت به گوش می‌رسد.

اما عده‌ای عنوان می‌کنند که بازرسی در حقيقت یک بهانه است و این هیأت بنا بر تعصب‌هاي جناحي، دنبال برکنار کردن مسوولان دانشگاه است.

شایعه برکناری مسوولان دانشگاه لرستان باعث واکنش برخي تشکل‌ها و دانشجویان دانشگاه لرستان شده است. به طوری که اين تشکل‌های دانشجویی به این هیأت بازرسی و مسوولان وزارت علوم مراجعه كرده و هشدار داده‌اند در صورتی که قصد جابه‌جایی يا بركناري در دانشگاه لرستان را داشته باشند، با عكس‌العمل اين دانشجويان مواجه خواهند شد.

تشکل‌های دانشجویی دانشگاه لرستان با صدور بیانیه‌ای اعلام کرده‌اند: هیأت بازرسی وزارت علوم در دانشگاه لرستان از عواقب تصمیمات به دور از تدبیر غافل نشود.

به گزارش يافته، در بیانیه 5 تشکل دانشجویی، هیأت مذهبی و کانون دانشجویی وابسته به نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه لرستان که همزمان با حضور هیأت بازرسی وزارت علوم در دانشگاه لرستان صادر شده آمده است: مطالبه تشکل‌های دانشجویی دانشگاه لرستان از هیات محترم ارزیاب، در نظر گرفتن هزینه تصمیم‌گیری‌های عجولانه و به دور از تدبیر است؛ چرا که رصد فضای استان واقعیات تلخی را نشان می‌دهد که به سبب تصمیمات غلط و متکی بر روابط قومیتی رخ داده است تا آن‌جا که شاهد شهادت «شهید اردشیر کرمی‌» در غائله سال 79 خرم‌آباد بوده‌ایم.

در این بیانیه تصریح شده است: مدتی است وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در اقدامی نوین، هیات 3 نفره ای را جهت ارزیابی دانشگاه‌ها و مسئولان آنها به نقاط مختلف کشور گسیل داشته است. این اقدام در وهله اول بسیار پسندیده به نظر می‌رسد و اگر فارغ از سوابق حدود 45 هیات اعزام شده به موضوع بنگریم، موجبات تحسین وزارتخانه فراهم می‌آید لیکن نگاهی گذرا به رخدادهای دانشگاه‌هایی که این هیات با آنها سفر کرده است نشان می‌دهد کار ویژه این تیم‌ها به هیچ عنوان رعایت نشده است و بعضاً شاهد اغتشاشات به دور از مشی اعتدال بوده‌ایم.

در پایان این بیانیه آمده است: هر نوع عمل و تصمیم که باعث بر هم زدن آرامش موجود در دانشگاه باشد، علاوه بر متوقف کردن سیر صعودی دانشگاه، خیانتی عظیم به جامعه دانشگاهیان و فرهیختگان استان است.

از طرف: بسیج دانشجویی دانشگاه لرستان- جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه لرستان- هیات رأیة العباس(ع)- کانون قرآن و عترت- کانون هنر و رسانه

 

هيآت 3 نفره يك‌شنبه نيز در لرستان هستند

اما مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل دانشگاه لرستان، جهت شفاف‌سازي در اين زمينه، برنامه‌های هیأت بازرسی وزارت علوم در این دانشگاه را تشریح کرد.

"پروانه تاری" با بیان این که هیأت بازرسی وزارت علوم با سرپرستی "محمد حق‌پناهی" و با عضویت "محمدرضا عامریان" و "شکرالله شکری‌کجوری" در این دانشگاه مستقر شده‌اند، گفت: جلسات این هیأت صبح روز شنبه 5 بهمن با حضور اعضای هیأت علمی، مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری، هیأت رئیسه و اعضای شورای دانشگاه لرستان برگزار ‌شد.

وی افزود: دیدار عمومی هیأت بازرسی وزارت علوم با دانشجویان و بازدید از دانشکده‌های دانشگاه لرستان نیز بعدازظهر شنبه صورت گرفت.

مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل دانشگاه لرستان گفت: این هیأت که با هدف بازدید جامع و تخصصی از بخش‌های کالبدی دانشگاه لرستان در این دانشگاه مستقر شد، روز يك‌شنبه نيز به ديدارهاي انفرادي مشغول خواهد بود.

 

هیات بازرسی دنبال تصویری روشن از وضعیت دانشگاه لرستان است

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه لرستان گفت: هیات بازرسی وزارت علوم به دنبال کسب تصویری روشن از وضعیت دانشگاه لرستان است.

سيداسماعيل حسيني - يافتهحجت الاسلام "سيد اسماعيل حسینی" با اشاره به ملاقات صورت گرفته با هیات بازرسی وزارت علوم در محل دانشگاه لرستان که شنبه صورت گرفت، بیان داشت: بنا بر تاکید اعضای 3 نفره هیات بازرسی وزارت علوم حضور این هیات تنها با هدف کسب تصویری روشن از وضعیت علمی، سیاسی، فرهنگی و آموزشی دانشگاه لرستان از طریق اعضای هیات علمی، مسئولان، کارکنان و دانشجویان است.

وی افزود: این هیات تاکید داشتند که به هیچ‌وجه به دنبال تغییر رئیس دانشگاه لرستان نیستند و تنها می‌خواهند به اطلاعات لازم در خصوص آخرین وضعیت دانشگاه لرستان جهت ارائه گزارش به وزارت علوم دست پیدا کنند.

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه لرستان گفت: به اعضای هیات بازرسی وزارت علوم توصیه شد که در تدوین گزارشات خود به وزارت علوم شرایط حساس استان لرستان و این دانشگاه را نیز مد نظر قرار دهند.

لازم به ذکر است، هیات بازرسی وزارت علوم از امروز به مدت 2 روز علاوه بر دیدار با اعضای هیات علمی، کارکنان، دانشجویان و هیات رئیسه و شورای دانشگاه لرستان از بخش ها و حوزه های مختلف در این دانشگاه بازرسی های لازم را به عمل می‌آورند.

 

 

دیدگاه‌ها  

#1 هیات علمی دانشگاه 1392-11-06 12:31
یاس و ناامیدی سراسر دانشگاه را فرا گرفته پس از اعلام تغییر رییس دانشگاه.با امید سر بلندی برای دکتر زمانیان
نقل قول کردن
#2 ناشناس 1392-11-06 15:12
خوب است هیات بازرسی ازاسناد فروش منازل سازمانی در کوچه اراسته خرم اباد که در زمان اين مدير به طور صوری فروش رفته مثلا همین خانه ریس دانشگاه که چندصد متر است و به سیصد میلیون ان هم قسطی فروخته شده و سایر منازل و همچنین سایر استخدامها تحت عنوان نگهبان در خوابگاها وغیره به طور دقیق رسیدگی کنند.
نقل قول کردن
#3 میثم 1392-11-08 22:15
یک نفر به داد ما برسه از دست این تشکل های مثلا دانشجویی
توی این چند سال هرکاری که دلشون خواسته کردن.منافعشون بدجور در خطره
نقل قول کردن
#4 پارسا 1392-11-09 20:16
هیات علمی محترم معلوم است از آن نخبگانی هستی که توسط ایشان جذب شده ای. ایشان دانشگاه لرستان را با تفکرات جناحی به یک ویرانه تبدیل نموده است . مدیران گروه رشته های این دانشگاه به دلیل ضعف علمی و حسادت اجازه ورود افراد قوی را به این دانشگاه نمی دهند.
نقل قول کردن
#5 پارسا 1392-11-09 20:18
به نقل از هیات علمی دانشگاه:
یاس و ناامیدی سراسر دانشگاه را فرا گرفته پس از اعلام تغییر رییس دانشگاه.با امید سر بلندی برای دکتر زمانیان

یاس ونامیدی فقط در افراد بیسوادی دیده می شود که توسط ایشان جذب شده اند مثل شما
نقل قول کردن
#6 حقی زاده 1392-12-04 08:40
آقای [...] تعداد زیادی از اشرار، اوباش و ارازل را در دانشگاه لرستان بورسیه نموده است. چرا تعداد بورسیه ها فقط از شهرهای نهاوند ملایر و الشتر است؟ چرا از افراد معلوم الحال برای برخي پستهاي مهم دانشگاه استفاده شده که هیچ سابقه انقلابی و ارزشی ندارند؟
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا