یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

فرمانده اسبق لشکر ۸۴ ارتش لرستان (سال‌های ۱۳۷۲ و ۱۳۷۳) جمعه ۱۱ بهمن ۱۳۹۸ به سن ۸۱ سالگی دار فانی را وداع گفت.
به گزارش یافته، امیر سرتیپ "بهمن صفایی‌راد" فرزند سرهنگ «حشمت‌الله صفایی‌راد» از فرماندهان اسبق لشکر پنجم ارتش خرم‌آباد در دهه‌های ۳۰ و ۴۰ و از شُعرای خوش‌قریحه قوم لُر است.
ایشان و برادرانشان از فوتبالیست‌های تیم خرم‌آباد در دهه ۳۰ بودند و پیشکسوت ورزش لرستان نیز هستند.

▪روز و ساعت مراسم تشییع و ترحیم پیکر امیر سرتیپ صفایی‌راد در تهران
▪مراسم تشییع از ساعت ٩ صبح روز یکشنبه ١٣ بهمن ماه از فاز یک اکباتان
▪محلس ترحیم از ساعت ١۵:٣٠ تا ١٧ روز دوشنبه ١۴ بهمن‌ماه- اکباتان فاز ٢- مسجد امام خمینی


مراسم یادبود این فرمانده دلیر لرستانی دوران دفاع مقدس پس از تهران و اصفهان در خرم‌آباد برگزار می‌شود که زمان و مکان آن به اطلاع عموم خواهد رسید.

شورای نویسندگان پایگاه خبری یافته این مصیبت را به خانواده و بستگان آن مرحوم تسلیت عرض می‌نمایند.


سرتيپ بهمن صفايي‌راد

فرمانده اسبق لشکر ۸۴ ارتش لرستان دار فانی را وداع گفت


▪روز و ساعت مراسم تشییع و ترحیم پیکر امیر سرتیپ صفایی‌راد در تهران
▪مراسم تشییع از ساعت ٩ صبح روز یکشنبه ١٣ بهمن ماه از فاز یک اکباتان
▪محلس ترحیم از ساعت ١۵:٣٠ تا ١٧ روز دوشنبه ١۴ بهمن‌ماه- اکباتان فاز ٢- مسجد امام خمینی




******************
 
مطلبی در این خصوص که شهریور ۱۳۹۳ در پایگاه خبری یافته منتشر را در زیر بخوانید

*****************

رهبر مغظم انقلاب و سرهنگ كلانترلرستان از ديرباز مهد پرورش بزرگ‌مرداني بوده است كه تاريخ‌ساز بوده‌اند. اين بار گوشه‌اي هر چند كوچك از تاريخ اين خطه را نه از اول به آخر، كه از آخر به اول ورق مي‌زنيم، باشد يادي نمائيم از آن‌ها كه هر چه داشتند در طبق اخلاص نهادند تا مبادا يك وجب از خاك وطن عزيزمان توسط بيگانگان اشغال شده و زير چكمه‌هاي آنان لگدمال گردد.
به رسم قدرداني، يادي مي‌نمايم از جان‌فشاني‌هاي 2 تن از فرزندان دلير لرستان:
امير سرتيپ‌دوم "بهمن صفايي‌راد" فرزند سرهنگ حشمت‌الله صفايي‌راد است. زنده‌ياد حشمت‌الله صفايي‌راد كه اصالتاً بختياري بود، قريحه‌اي در سرودن شعر داشت و از دليران و وطن‌پرستان برجسته‌ي اين آب و خاك به شمار مي‌رفت.
 امير گفته‌هاي خود را با كلامي از پدرش آغاز مي‌كند: «گر چه فرزندان ايران‌زمين را بلوچ، ترك، كرد، فارس، آذري و ... تشكيل مي‌دهند، ليك لر، دردانه فرزند و فخر ميهن است و من افتخار مي‌كنم كه خود لر هستم و از تبار نواده‌هاي سران آزادي‌خواه مشروطيت»
امير "بهمن صفايي‌راد" خود را اين‌گونه معرفي مي‌نمايد: هنگامي كه كلاس چهارم ابتدايي بودم، پدرم به خرم‌آباد منتقل شد. دوران تحصيلي ابتدايي را در دبستان‌هاي 17 بهمن و شاهپور و متوسطه را در دبيرستان پهلوي سپري نموده و به اخذ مدرك ديپلم رياضي نائل شدم. پس از طي نمودن دوره افسري، به علت عشق و علاقه‌ي وافر به خرم‌آباد - سرزمين لاله‌هاي سرخ و باصفا- بازگشته و لشكر خرم‌آباد را انتخاب نمودم. همين جا ازدواج نموده و زندگي پر عشق و اميد و مالامال علاقه به لرستان را آغاز نمودم.
دوران 8 سال دفاع مقدس را در كنار ياران خوب و فداركارم پرسنل جان بر كف لشكر 84 پياده لرستان، از معاونت تيپ تا فرماندهي لشكر، با تمام وجود و عشق و علاقه‌‌ي وافري كه به مردم ميهنم داشتم، در پاسخ به محبت‌هاي بي‌دريغ آن‌ها، انجام وظيفه نمودم. ظرف اين مدت، بسياري از ياران باوفا و فداكارم را در جبهه‌ها از دست دادم...
سال‌هاي پس از جنگ، سعي در سازندگي داشتم بلكه بتوان دينم را به مردم خوب سرزمينم ادا كنم. اسكان و استقرار تمامي لشكر در يك نقطه‌ي لرستان از نظر اقتصادي براي پرسنل و مجموعه‌ي استان مؤثر بود كه به حمدالله موفق به اين كار شدم.
احداث و سازندگي جاده‌ي كمربندي خرم‌آباد انديمشك به جاده‌ي كوهدشت، بازسازي مهمان‌سراي لشكر و باز نمودن  راه دسترسي به قلعه‌ي فلك‌الافلاك از ميان سينماي تابستاني لشكر، ترميم و احداث پل جاده‌ي ‌نوژيان، واگذاري قسمتي از زمين تيپ واقع در منطقه شاه‌آباد(مطهري) خرم‌آباد جهت احداث پارك، واگذاري 75 هكتار از زمين‌هاي خلد برين(آموزشي هنگ سوار سابق) به كاركنان فداكار لشكر، مركز آموزشي 07 و باباعباس، احداث زمين فوتبال، سالن‌هاي ورزشي و مسجد در سربازخانه‌ها و خانه‌هاي سازماني منطقه بدرآباد، همچنين با مساعدت دكتر "اكبر فريد" نماينده وقت مردم خرم‌آباد در مجلس اقدام به تعريض جاده‌ از ميدان شقايق تا بدرآباد نموديم.
احداث فروشگاه اتكا و دبيرستان دخترانه در بدرآباد، بازسازي تأسيسات برق و موتورخانه‌هاي منازل سازماني، استقرار تيپ2 در سراب نيلوفر(چنگايي) با كمك مسوولان محلي در سازمان‌هاي مختلف از جمله‌ي اين اقدامات بود. همچنين به همت همكاران باوفا و فداكارم، در حد امكان سعي در معرفي كاركنان جوان جهت ادامه تحصيل در دانشگاه‌ها و مراكز آموزش عالي نمودم.
از آن جا كه از دوران جواني من و برادرانم علاقه‌ي وافري به ورزش داشتيم، علاوه بر احداث اماكن ورزشي، فعاليت تيم‌هاي لشكر را در رشته‌هاي فوتبال، واليبال، كشتي، جودو و تيراندازي را به صورت جدي دنبال نموديم كه اين تيم‌ها بعضاً به مقام قهرماني نزاجا نيز دست يافتند. همواره سعي داشتم در مسابقات ورزشي از وجود پيشكسوتان ورزشي استان استفاده نمائيم و ياد اين عزيزان را زنده نگه‌ داريم و از ايشان قدرداني به عمل آوريم.
نيك است تشكري نمايم از مسوولان وقت ارگان‌ها، ارباب جرايد و صدا وسيما كه ما را در آن زمان تشويق و ترغيب مي‌نمودند و همچنين از شما برادر عزيزم كه اين فرصت كوتاه را به اين خدمت‌گزار حقير داديد و گر چه امروز در تهران روزگار مي‌گذرانم ليك سخن آخرم با مسوولان بومي ديارم است كه هر كدام هر چه در حد توان دارند در راه اعتلاي موطن زيباي خود لرستان تلاش نمايند بلكه لرستان گلستان شود كه به يقين با وجود مردم خوب و فداكارش اين لياقت را دارد. به اميد داشتن لرستاني آباد و سربلند.
--------------------------------------
به هر حال شرح دلاوري‌هاي شيرمردان لرستان را در ميدان‌هاي نبرد همواره شنيده‌ام و دريغ دارم در اين روزگار، از آنان كه هرگز نديدم‌شان اما برايم بسيار آشنا به نظر مي‌آيند يادي ننمايم. از ديگر دلاوراني كه آوازه‌ي ذكاوتش در طراحي عمليات‌هاي نظامي خاك لرستان و بلكه ايران را فرا گرفته، سرهنگ  "حسن‌رضا كلانتري" فرمانده اسبق لشكر 84 خرم‌آباد است.
زنده‌ياد كلانتر اكنون سال‌هاست كه خموش و آرام در ابتداي گورستان صالحين خرم‌آباد خفته است، اما جوش و خروش ديروزش در دشت عباس، نهرعنبر و عين‌خوش و ... از خاطر حماسه‌سازان روزهاي خون و آتش نخواهد رفت.
همو بود كه سال 1359 براي مدتي در جوار حضرت آیت‌الله خامنه‌اي رئيس وقت ستاد جنگ در مناطق عملياتي، شجاعت، غيرت و دلاوري لرها را به منصه‌ي ظهور گذاشت. آن چنان كه رهبر معظم انقلاب اسلامي بعدها فرمودند: «بنده در سال‌هاي جنگ تحميلي، شاهد رشادت‌ها و دلاوري لرستاني‌ها بوده‌ام. نبرد لرها، بيش از آن كه شنيدني باشد، ديدني است.»
در رساي رشادت كلانتر سروده‌اي از "حميد ايزدپناه" شاعر و محقق لرستاني و پسرخاله مرحوم كلانتر، ذكر مي‌كنم كه زينت‌بخش سنگ‌مزار اين شير‌مرد است:
انـدر ايـن خـوابـگـاه و بـسـتـر آن
پــدر مـهــرپـروري خـفـتـه‌ست
ميرِ لشكرشكن به صحنه‌ي رزم
مـهـرآئـيـن دلاوري خـفـتـه‌ست
اي خـاك در چشم روزگـاران بـاد
زان‌كه اين‌جا كلانتري خفته‌ست
 تدوين: رضا جايدري

 رهبر انقلاب و نيروهاي لشكر 84 لرستان 1359
تصويري از رهبر معظم انقلاب و نيروهاي لشكر 84 لرستان؛ سال 1359
منطقه عملياتي دهلران (استان ايلام) غرب كشور
ايستاده از راست: [سرهنگ] اصغر بهرامي، ؟ ، [شهيد] مجيد حدادعادل، حضرت آيت‌الله خامنه‌اي، ؟ و [مرحوم] سرهنگ حسن‌رضا كلانتري (فرمانده لشكر 84 خرم‌آباد)
 
 

نيروهاي لشكر 84 خرم‌آباد در كنار حضرت آيت‌الله خامنه‌اي(نفر وسط رديف ايستاده) و شهيد مجيد حدادعادل(نفر دوم نشسته از چپ) سال 1359؛ عكس از آرشيو: سرهنگ پاسدار اصغر بهرامي (نفر سوم از راست در رديف بالا)

 

يكم فروردين 1365 جشن نوروز توسط رزمندگان لشكر 84 در منطقه مهران

عكس از آرشيو: سرهنگ محمدباقر طولابيان (نفر دوم نشسته از چپ)

 

سرتيپ‌دوم بهمن صفايي‌راد(نفر چهارم از چپ)  فرمانده لرستاني لشكر 84

عكس از آرشيو: سيدجمال بحرالعلوم

 

رزمنده‌هاي واليباليست لرستاني در مناطق عملياتي؛ سال 1364

 

جمعي از نيروهاي لرستاني در پادگان شيراز؛ سال 1362؛ برخي از آن‌ها شهيد شدند

مهدي شعاعی (لرستاني) از تكاورهاي بنام لرستان (نفر هفتم ايستاده از چپ)



دیدگاه‌ها  

#1 رضا 1398-11-11 16:51
خداوند رحمتش کند. ایشان و برادرانشان از فوتبالیست‌های تیم خرم‌آباد در دهه ۳۰ بودند و پیشکسوت ورزش لرستان نیز هستند
نقل قول کردن
#2 یار طبیعت 1398-11-12 08:23
خدا رحمت کند صفایی راد سربازی وطن پرست و شجاع بودند بنده حقیر در منطقه عملیاتی میمک سرباز بودم و خاطرات به یاد ماندنی با آن مرحوم دارم
نقل قول کردن
#3 رضا قاسمی 1398-11-12 16:06
روحش شاد و یادش گرامی باد
نقل قول کردن
#4 محمودسمیعی وفسی 1399-09-25 06:19
روحش شاد سال۶۸ تا۷۰ سرباز ایشان بودم خاطرات خوبی دارم یادش گرامی باد
نقل قول کردن
#5 محمودسمیعی وفسی 1399-09-25 06:24
روحش شاد خاطرات خوبی درسال۶۸ تا۷۰ از ایشان دارم یادش گرامی باد.
نقل قول کردن
#6 محمودسمیعی وفسی 1399-09-25 06:26
به نقل از رضا قاسمی:
روحش شاد و یادش گرامی باد
خدمت
نقل قول کردن
#7 محمودسمیعی وفسی 1399-09-25 06:28
[quote name="یار طبیعت"]خدا رحمت کند صفایی راد سربازی وطن پرست و شجاع بودند بنده حقیر در منطقه عملیاتی میمک سرباز بودم و خاطرات به یاد ماندنی با آن مرحوم دار
نقل قول کردن
#8 سپهر 1399-09-27 03:14
خداوند رحمتش کند
نقل قول کردن
#9 حمیدرضاشمسایی 1399-10-15 23:43
خداوند رحمت کند تمامی رزمندگانی را که در حال حاضر دارفانی را وداع گفته اند خصوصا فرمانده هان لشگر بویژه امیر بزگوار سرتیپ صفایی راد که انسانی صادق و با صفا ، وارسته و با اقتدار بود .
نقل قول کردن
#10 عباس 1401-10-10 03:32
روحش شاد فرمانده لشگر ۸۴ چقدر انسان شاییته وخوب ومهربانی بود من در منطقه عملیاتی ایلام تو مانور برای بیسیم چی ایشان از گردان ۱۸۲ انتخاب شدم تقریبا یک هفته با ایشان تو قرار گاه عملیاتی لشگر با جیپ مانور را هدابت میکرد من بییمچی ایشان بودم خدا رحمتش کنه در این چند روز خیلی به من وراننده اش که بچه بروجرد بود خیلی محبت کردن
نقل قول کردن
#11 خ 1402-03-13 09:53
خداوند رحمت کند سرتیپ صفایی راد آخ حیف صد حیف که نیستن چه مردان بی باک وشجاعی بودن آنها که رفتن
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا