یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

مدیرکل میراث فرهنگی لرستان گفت: سرمایه‌گذار طرح سافاری پارک خواستار آن بود که 28 هزار هکتار از منابع طبیعی استان برای انجام پروژه به او تحویل داده شود اما واگذاری این حجم از اراضی استان به یک سرمایه گذار کاری غیر منطقی است.
سید امین قاسمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خرم‌آباد، اظهار داشت: از 125 پروژه کلیدی استان که مقرر شده در قالب به صورت ویژه اجرا شوند 12 مورد آن مربوط به میراث فرهنگی لرستان است.
وی با بیان اینکه پروژه گردشگری کشت و صنعت صفا در حال طی کردن مراحل قانونی خود جهت انجام است، افزود: یکی دیگر از پروژه‌های کلیدی استان در حوزه گردشگری سافاری پارک بود که متاسفانه به علت توقعات سرمایه گذار به سرانجام نرسید.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان، بیان کرد: سرمایه‌گذار این طرح خواستار آن بود که 28 هزار هکتار از منابع طبیعی استان برای انجام پروژه به او تحویل داده شود اما مدیریت استان معتقد بود ابتدا برای جانمایی تجهیزات یک هزار هکتار در اختیار او قرار بگیرد و در صورت انجام تعهدات مابقی نیز به او تحویل داده شود.
قاسمی با اشاره به اینکه سرمایه گذار پس از مطرح شدن این موضوع از انجام این  پروژه  منصرف شد، تصریح کرد: واگذاری 28 هزار هکتا از اراضی استان به یک سرمایه گذار کاری غیر منطقی است.
وی با بیان اینکه پیاده رو سازی پل گپ ارتباطی با مغازه داران این منطقه ندارد، خاطرنشان کرد: به زودی  در راستای آزادسازی حریم قلعه اقدام به خریداری این مغازه‌ها می‌کنیم اما متاسفانه به علت بالا بودن قیمت این اماکن  تامین اعتبار آن‌ها زمان بر است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان گفت: با توجه به اینکه ساخت پروژه پل افلاک باعث ایجاد مشکل برای ثبت جهانی قلعه می‌شد اجازه ساخت آن را ندادیم در همین راستا امکان پیاده رو سازی پل صفوی تا زمان احداث پل جدید و جایگزین وجود ندارد.
قاسمی با اشاره به اینکه تخریب پل بهداری یک تخلف از سوی شهرداری بود، اظهار داشت: میراث فرهنگی اجازه ساخت پل جدید به جای پل بهداری را به شهرداری داده است.


میراث فرهنگی لرستان و انواع خواب

میراث فرهنگی اجازه ساخت پل جدید به جای پل بهداری را به داده است

دیدگاه‌ها  

#1 مصطفی 1398-11-10 12:25
میراث فرهنگی لرستان مدتی است در خواب به سر میبرد!
نقل قول کردن
#2 سروش 1398-11-10 13:04
اگر پل افلاک تخلف بود چرا از پول بیت المال اجازه دادید اینهمه هزینه پایه ها و شمعک بشه ..واقعا نمی توانستید از اول جلوگیری کنید ..اینم از اون کارها .. است
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا