یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

امام‌جمعه خرم‌آباد با اعلام اینکه نماینده ولی‌فقیه رقیب روحانیون و مسئولان استان نیست اظهار داشت: نقش نماینده ولی‌فقیه پدرانه است‌، اگر چه مجری هم نیست اما نباید با اجراییات بیگانه باشد. به گزارش یافته، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید احمدرضا شاهرخی شامگاه شنبه 5 بهمن‌ماه 98 در جلسه دیدار اصحاب رسانه استان با نماینده ولی‌فقیه در لرستان اظهار داشت: اکنون در یک مقطع حساس تاریخی هستیم و هر تصمیمی که امروز گرفته می‌شود در سرنوشت کشور بسیار تأثیرگذار است.
وی با بیان اینکه نقش رسانه در این ایام از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، افزود: صداقت، دانش و بصیرت اهل رسانه در این ایام بسیار تأثیرگذار است، رسانه با توجه به مسائل روز باید در شرایط فعلی فراتر عمل کند، مثلاً وقتی دشمن در منطقه دست به چنین جنایاتی میزند رسانه در فضای مجازی می‌تواند حتی در صفحات مجازی سربازان آمریکایی و خانواده‌هایشان هم ورود کرده و به آن‌ها نسبت به عواقب حضور در منطقه هشدار دهند.
وی با اشاره به مشکلات موجود در استان بیان کرد: نمی‌توان تنها به یک یا دو مؤلفه به‌عنوان عامل عقب‌افتادگی استان نگاه کرد بلکه عوامل مختلفی دخیل است در این میان رسانه‌ها باید با تحقیقات میدانی و علمی به این مسئله پرداخته و به جامعه آگاهی بخشی کند.
نماینده ولی‌فقیه در لرستان و امام‌جمعه خرم‌آباد گفت: دامن زدن به اختلافات و تک‌صدایی مشکلی از استان برطرف نمی‌کند زیرا تنها راه‌حل مشکلات اتحاد و وحدت همگانی است.
حجت‌الاسلام شاهرخی افزود: البته مسائل و مشکلات فرهنگی در مدت کوتاه و چند روز و چند هفته برطرف نخواهند شد، باید در درازمدت و با برنامه‌ریزی دقیق به آن‌ها پرداخته شود.
وی ادامه داد: مطرح‌شدن مشکلات در نماز جمعه هم کارساز است اما کافی نیست و یک کمک همگانی می‌طلبد.
نماینده ولی‌فقیه در لرستان اظهار داشت: در جهت رسیدگی به مشکلات استان کارگروه‌هایی ایجاد کردیم که این مسائل را به‌صورت کاملاً تخصصی مورد بررسی قرار داده و بعد از آن به مجاری مخصوص هدایت می‌شوند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه نماینده ولی‌فقیه رقیب روحانیون و مسئولان استان نیست اظهار داشت: نقش نماینده ولی‌فقیه پدرانه است‌، اگرچه مجری هم نیست اما نباید با اجراییات بیگانه باشد.


لزوم تقویت رسانه‌ها برای مقابله با تهدیدات و تهاجمات دشمنان نظام

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان در دیدار اصحاب رسانه لرستان با نماینده ولی‌فقیه در استان بر لزوم تقویت رسانه‌ها برای مقابله با تهدیدات و تهاجمات دشمنان نظام تأکید کرد.
احمد حسین فتایی در ابتدای این دیدار، ضمن تسلیت رحلت عالم ربانی آیت‌الله "محمد بلندنظر" رحمت‌الله علیه و تبریک فرارسیدن چهل و یکمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی با تأکید بر نقش رسانه در توسعه، پیشرفت و ایجاد وحدت در استان، گفت: جنگ امروز استکبار با نظام اسلامی فقط در حوزه اقتصادی یا اجتماعی نیست و در حوزه رسانه، همه شما به‌خوبی شاهد بودید که در همین وقایع اخیر، دشمنان نظام از تمام ظرفیت رسانه‌ای خود بهره گرفته و به دنبال آن بودند که با تولید محتواهای مطلوب خود به ‌نظام ضربه بزنند که الحمدالله جبهه رسانه‌ای کشور و استان علی‌رغم تمام محدودیت‌ها و کاستی‌های زیرساختی، با تکیه‌بر توانمندی و تلاش انقلابی، در این جنگ پیروز شدند.
وی ادامه داد: مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) فرموده‌اند «امروز رسانه‌ها، تلویزیون‌ها و هنرها تأثیرشان از بمب اتم بیشتر است» از همین روی لازم است که مسئولین نگاه ویژه‌تری به رسانه‌ها داشته و زیرساخت‌های لازم برای فعالیت گسترده و سالم اصحاب رسانه فراهم آورند.
فتایی تصریح کرد: ما از گذشته تا به امروز در استان با کمبودهای مواجه بوده و هستیم و لازم است رسانه‌ها با تقویت فضای وحدت در جامعه، زمینه توسعه‌ی همه‌جانبه استان را بیش از پیش رقم بزنند.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان در پایان به موضوع برگزاری انتخابات هیات مدیره خانه مطبوعات استان اشاره کرد و گفت: با حضور بیش از ۸۳ درصدی جامعه رسانه‌ای استان، خانه مطبوعات جدید با ترکیبی از جوانان، پیشکسوتان و بانوان، تشکیل شد که از همان ابتدا با دغدغه حل مشکلات اصحاب رسانه استان کار خود را آغاز نموده و در این مسیر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان با تمام توان در کنار خانه مطبوعات خواهد بود.




امام‌جمعه خرم‌آباد: نماینده ولی‌فقیه رقیب روحانیون و مسئولان استان نیست/ نقش نماینده ولی‌فقیه پدرانه است‌

 

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا