یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

استاندار لرستان گفت: طرح منطقه ویژه اقتصادی خرم‌آباد مراحل نهایی تصویب را طی کرده و در نظر داریم کارخانه پارسیلون خرم‌آباد را که از صنایع اولیه این شهرستان بوده از طریق تبدیل به منطقه ویژه اقتصادی مجدد احیا کنیم.
به گزارش یافته، سید موسی خادمی امروز در جلسه شورای مدیریت برنامه‌ریزی و توسعه استان با اشاره به بررسی آخرین وضعیت پروژه‌ها در مناطق سیل‌زده اظهار کرد: اکثر پروژه‌هایی که در مرحله اول تخصیص گرفته‌اند شروع شده و از پیشرفت فیزیکی مناسبی برخوردارند.
وی در ادامه افزود: میانگین وزنی پیشرفت این پروژه‌ها نزدیک ۴۰ درصد است.
 استاندار لرستان همچنین از اختصاص اعتبارات جدید به ویژه در حوزه کشاورزی و نوسازی خبر داد و گفت: موافقت نامه و پیمانکار این پروژه‌ها مشخص شده که میانگین وزنی پیشرفت‌شان ۲۷ درصد است. نزدیک ۵۰ درصد وزن پروژه‌ها را این طرح‌های جدید تشکیل می‌دهد بنابراین تا حدودی معقول است.
 وی افزود: تعداد معدودی از پروژه‌ها مشکلات اجتماعی و یا قانونی دارند که در این جلسه بررسی و حل شدند تا پروژه‌های زیربنایی مربوط به‌سیل به نتیجه برسند.
 خادمی به موضوع جذب اعتبارات از مرکز به عنوان یکی از سیاست‌های اصلی استان اشاره کرد و گفت: حدود ۸۵ درصد اعتبارات کشور به‌عنوان ردیف‌های متفرقه در اختیار وزارتخانه‌ها است از این‌رو نزدیک به ۲۴۰ هزار میلیارد ریال در این ردیف‌های متفرقه پول وجود دارد که عدد بسیار بالایی است لذا تلاش برای جذب اعتبارات متفرقه توسط مدیران امری واجب است.
 وی ادامه داد: با توجه به اینکه جمعیت استان نزدیک دو دهم درصد است سهم ۵ درصدی برای خود قائل شده‌ایم، لذا بر این اساس مدیران ارزیابی می‌شوند و کسانی که نتوانسته‌اند اعتبار خوبی جذب کنند تذکرات لازم در این جلسه به آنان داده شد.
 استاندار لرستان در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع منطقه ویژه اقتصادی خرم‌آباد اشاره و خاطرنشان کرد: این طرح مراحل نهایی تصویب را طی کرده و در نظر داریم کارخانه پارسیلون خرم‌آباد را که از صنایع اولیه این شهرستان بوده از طریق تبدیل به منطقه ویژه اقتصادی مجدد احیا کنیم.
وی در پایان راه‌اندازی پرواز خرم‌آباد به مشهد را برای استان بسیار ضروری دانست و گفت: مردم و مسئولین نیاز است از این فرصت استفاده کنند تا مقدمات راه‌اندازی پرواز‌های بعدی نیز با جدیت بیشتری در دستور کار قرار گیرد.

استاندار لرستان: جذب اعتبارات ملی یکی از سیاست‌های اصلی استان است




دیدگاه‌ها  

#1 ایرج 1398-11-03 22:39
منطقه ویژه اقتصادی پیشکش... :
فکری به حال شهر و جاده ها کنید.....
نقل قول کردن
#2 علی 1398-11-03 23:05
اعتبارات ملی...... یا اعتبارات میلی!!!!!!!
نقل قول کردن
#3 68 1398-11-04 22:44
یاری اندر کس نمی بینیم یاران را چه شد
دوستی کی آخر آمد دوستداران را چه شد.
اگه این استان صاحب داره ازش بپرسید پس چرا باید جوانانش ببرای کار هزار و صد کیلومتر رفت پایین تر برای کار به استانی دیگه مگه ما استانی نیستیم اونا هم استانی ما مدیر داریم اونا هم مدیر ما کارخانجات و غیره... همه خواب ولی اونا کارخانجات و کارها و غیره..... فعالن.
چرا چرا چرا چرا چرا چرا
نقل قول کردن
#4 محمد 1398-11-05 10:07
احسنت
نقل قول کردن
#5 بهمنی 1398-11-05 11:40
اعتبارات ملی پیش کش؟ اول پروزها و طرح های استانی و اعتبارات کم آنها را درست بفرمایید.ضمنا احیا سازمان برنامه و بودحه کشور و سازمان مدیریت و برنامه ریزی استانها مخصوصا لرستان قربانی رابطه بازی ها ی قدرتی بود و در حال حاضر هم قربانی شعار های دولتی که در آن نه تدبیری می بینیم و نه امیدی؟فقط به لرستان و لرستانی ها ظلم شده؟برای اینکه عوام فریبی کنند و بگویند زنان هم در دولت سمت گرفته یا می گیرند؟سازمان مدیریت بسیار ضعیف و نا کارا نمی اواند گلی سر این همه کاستی ها بزنه؟سازمان مدیریت در زمان اقایان سید رسول عباسی و محمد رضا رستمی پویا و مقتدر بود؟
نقل قول کردن
#6 میر 1398-11-06 13:47
جناب استاندار درسته تحریم هستیم و پولی دست دولت نیست ولی هیچ اقدام جدی از طرف شما تاکنون مشاهده نکردیم که بیکاری را کاهش دهد یا پروژه عمرانی را افتتاح کنید
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا