یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان لرستان، ضمن اشاره به اجرایی شدن برنامۀ ملی عملیاتی حفاظت و مدیریت پلنگ در ایران پس از قریب به سه سال وقفه، از لزوم همکاری‌های فرا سازمانی برای اجرای موثرتر برنامه‌های حفاظتی در حوزه حیات‌وحش خبر داد.
به گزارش یافته، مهرداد فتحی بیرانوند، مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان لرستان، با اشاره به اینکه بخشی از مکاتبات مربوط به برنامۀ ملی عملیاتی حفاظت و مدیریت پلنگ در ایران با صلاحدید دفتر تخصصی حفاظت و مدیریت حیات‌وحش، از تاریخ 30/07/98 به این اداره کل سپرده شده است، از اجرایی شدن این برنامه پس از قریب به سه سال وقفه در اجرای آن خبر داد.
وی افزود، این برنامه در پایان سال 1394 تکمیل و به منظور اجرا ابلاغ شده بود که اخیراً اجرایی شدن آن طی طرحی تحت عنوان مشاوره و نظارت راهبردی بر اجرای برنامۀ عمل پلنگ ایرانی در معاونت محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست در دست اقدام می‌باشد.
 فتحی ادامه داد با توجه به گستردگی موضوعات مدیریتی مربوط به پلنگ ایرانی و پراکنش آن در قریب به کلیه استان‌های کشور، این برنامه یکی از طرح‌های کلیدی در حوزه حیات وحش است که اجرایی شدن آن به حفاظت موثرتر طیف وسیعی از سایر گونه‌های گیاهی و جانوری نیز کمک شایانی می‌نماید.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان لرستان در این رابطه گفت، طی هفته گذشته، سه برنامه آموزشی تخصصی در محل مجموعۀ اجتماعی و فرهنگی امام علی (ع) برگزار شد که ضمن پرداختن به برخی موضوعات آموزشی تعیین شده در برنامۀ ملی، نقش سایر سازمان‌ها و نهادهای دست‌اندرکار در این زمینه نیز مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
فتحی افزود، در این برنامه همچنین دکتر علی سلاجقه و دکتر مهدی قربانی از اساتید دانشگاه تهران و دکتر فرزام پوراصغر سنگاچین، رییس گروه امور برنامه‌ریزی، نظارت و آمایش سرزمین سازمان برنامه‌وبودجه کشور، توضیحاتی در خصوص موضوعات مربوطه ارائه نمودند.
وی با اشاره به سیاست‌های کلی ابلاغی مقام معظم رهبری در حوزه محیط زیست و ایجاد نظام یکپارچه ملی محیط زیست، همچنین اصل پنجاهم قانون اساسی کشور و قانون برنامۀ پنج‌ساله توسعه ششم در خصوص نظارت سازمان حفاظت محیط زیست بر اثرات برنامه‌های توسعه‌ای و لحاظ نمودن ضوابط و معیارهای پایداری محیط‌زیست، همچنین وظیفه ذاتی این سازمان برای حفاظت از گونه‌های حیات وحش کشور به عنوان سرمایه‌های ملی، بر لزوم همکاری فراسازمانی برای حفاظت موثر از گونه‌های حیات‌وحش و بالأخص پلنگ ایرانی، تأکید نمود.
خبر: محمدنبی حسنوند

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا