یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

رئيس دانشگاه علوم پزشكي لرستان گفت: تاکنون 14 مورد بيمار بستري مبتلا به آنفلوانزا در سطح استان داشته‌ایم. به گزارش یافته، دكتر محمدرضا نيكبخت عنوان كرد: اين تعداد از بين 187 مورد مشكوك به آنفلوانزا كه بستري بوده‌اند ثبت شده است.
وي اظهار كرد: اين بيماران تحت درمان كامل هستند و مشكل خاصي از اين جهت وجود ندارد.
رئيس دانشگاه علوم پزشكي لرستان تصريح كرد: خوشبختانه آمار آنفلوانزا در لرستان نسبت به ساير نقاط كشور وضعيت قابل قبولي دارد.
دكتر نيكبخت با اشاره به اين موضوع كه مصرف آنتی‌بیوتیک روي آنفلوانزا تأثيري ندارد، گفت: از هم استانی‌های عزيز انتظار داريم در موارد مشكوك از خوددرماني اجتناب كرده و حتماً به پزشك مراجعه كنند.
وي ادامه داد: استراحت كامل و مصرف مايعات گرم در زمان ابتلا بهترين راه درمان است.
رئيس دانشگاه عنوان كرد: تزريق واكسن براي افرادي كه هنوز مبتلا نشده‌اند و جلوگيري از شيوع بيماري بسيار تأثيرگذار است.
دكتر نيكبخت با تأكيد بر اين كه مراقبت براي برخي افراد ضروری‌تر است، گفت: سالمندان، مادران باردار، بيماران نقص سيستم ايمني و سرطاني، بيماران ديابتي، قلبي عروقي، تالاسمي و بيماراني كه به هر دليل داروهاي سرکوب‌کننده‌ی سيستم ايمني مصرف می‌کنند مانند پيوند عضو در اولويت مراقبت قرار داشته و بايد با نظر پزشك اقدام به تزريق واكسن كنند.
وي همچنين شستشوي دست‌ها با آب و صابون در زمان ورود به منزل و استفاده از ماسك در افراد بيمار را اصولي مهم در پيشگيري از اين بيماري دانست و ادامه داد: اگر فردي از شهروندان و يا فرزندانشان به بيماري مبتلا شود حد المقدور تا زمان بهبودي به محل كار يا مدرسه مراجعه نكند.
 

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا