یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

با عنایت به تصمیم معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان، در راستایی اجرایی نمودن عدالت محوری در خانه مطبوعات لرستان از افراد واجد شرایط عضوگیری می شود.
نتیجه تصویری برای ‫خانه مطبوعات yaftenews.ir:‬‎به گزارش یافته، فراخوان پذیرش عضویت در خانه مطبوعات استان لرستان به شرح زیر صادر گردید:
 
بسمه تعالی
با عنایت به تصمیم معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان، در راستایی اجرایی نمودن عدالت محوری در خانه مطبوعات لرستان از افراد واجد شرایط عضو میپذیرد. (از چهارم لغایت دوازدهم آذر ماه ۱۳۹۸)
 
شرایط عضویت بر اساس ماده ۴۲ اساسنامه خانه مطبوعات کشور به شرح ذیل می باشد:
ماده ۴۲– کلیه شاغلان مطبوعات، پایگاه­های خبری و نمایندگی­ها و سرپرستی­های روزنامه­های سراسری و خبرگزاری­ها که در بخش تحریریه و در قالب شغل اصلی و به صورت مستمر یا پاره وقت فعالیت می‌کنند اعم از گزارشگر، مترجم، عکاس خبری، نویسنده، تنظیم کننده اخبار، کاریکاتوریست، گرافیست، خبرنگار، دبیر گروه،‌ معاون دبیر گروه،‌ معاون سردبیر، عضو شورای سردبیری، سردبیر، مدیرمسئول و صاحب امتیاز که دارای شرایط زیر باشند، می‌توانند به عضویت خانه و یا هیأت مدیره درآیند:
 
۱– داشتن تابعیت جمهوری اسلامی ایران
۲– تدین به یکی از ادیان به رسمیت شناخته شده در قانون اساسی
۳- پایبندی به قانون اساسی بویژه اصول بنیادین آن
۴– عدم اشتهار به فساد اخلاقی
۵– داشتن حداقل مدرک کارشناسی یا معادل آن
۶– اقامت داشتن در حوزه فعالیت خانه مطبوعات یا واقع بودن دفتر مرکزی رسانه متبوع در استان مربوطه
۷– برخورداری از حداقل یک سال سابقه اشتغال اصلی و مستمر بیمه­ای رسانه­ای یا بیمه صندوق هنرمندان (منتهی به هر مجمع عمومی) در یکی از نشریات چاپی یا الکترونیک و یا نمایندگی روزنامه­های سراسری و خبرگزاری­ها
۸ - ارایه پروانه فعالیت دفتر برای نمایندگی یا سرپرستی رسانه­های سراسری
۹ – قبول و تعهد اجرای مقررات این اساسنامه و مصوبات قانونی خانه مطبوعات و رسانه های کشور
۱۰- اعلام سوپیشنه از طرف نیروی انتظامی
۱۱ - امضای میثاق نامه اخلاق حرفه ای
 
تبصره ۱: شرط بیمه برای صاحب­امتیاز، مدیر مسئول و سرپرست دفاتر نمایندگی نشریات سراسری الزامی نیست.
 
تبصره ۲- در صورتی که هر عضو در طول مدت عضویت خود حداقل یکی از شرایط بالا را فاقد شود یا مشخص شود از ابتدا فاقد آن بوده، عضویت وی تا رفع آن لغو می­شود.
 
تبصره ۳- در صورت نداشتن مدرک تحصیلی کارشناسی یا معادل آن، به ازای هر ۵ سال فعالیت رسانه­ای با معرفی خانه مطبوعات و رسانه های استان و تأیید اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، یک مقطع تحصیلی محاسبه می شود.
 
تبصره ۴ - در مورد بند ۷ و برای کسانی که بیمه غیر رسانه­ای دارند یا صندوق­های بازنشستگی پرداخت می­شود، معرفی­نامه رسانه به همراه مدارک مربوط به بیمه و تأیید اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کفایت می­کند. سقف این تعداد برای رسانه­ها بر اساس جدول زیر خواهد بود.
 
روزنامه ها = ۶ نفر
دفاتر سرپرستی روزنامه ها و خبرگزاری ها =۴ نفر
هفته نامه ها و پایگاه های خبری = ۴ نفر
سایر نشریات = ۲ نفر
تبصره ۵- در نشریات چاپی، اعلام وصول نیمی از شمارهای مورد انتظار طی یکسال گذشته و نشریات الکترونیک (خبرگزاری یا پایگاه خبری) فعالیت شش ماه مستمر شرط لازم است و همچنین واقع بودن دفتر مرکزی رسانه در استان ضروری است.
 
تبصره ۶- خبرنگارانی که مدیران مسئول رسانه آنها مایل به عضویت در خانه نیستند، با تایید اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با رعایت مفاد ماده ۴۲ « به عنوان خبرنگار آزاد" به عضویت خانه در می آیند.
 
تبصره ۷ – افراد زیر با معرفی صاحب امتیاز رسانه فعال می توانند به عضویت افتخاری خانه درآیند (رسانه فعال، نشریه ای است که در سه ماه منتهی به صدور معرفی نامه، به طور مرتب بر اساس دوره انتشار مصوب خود منتشر شده باشد و در مورد رسانه های فضای مجازی نیز استمرار انتشار مطالب در این مدّت رعایت شده باشد):
 
۱- افرادی که به عنوان رابط خبری، مترجم، ویراستار یا نویسنده با آن رسانه همکاری می­کنند.
 
۲- افرادی که در سمت های خبری یا تحریری اشتغال داشته اند و ترک فعالیت حرفه ای نموده اند.
 
۳- روزنامه نگاران آزاد یا پاره وقت که شغل اصلی و مستمر آنان روزنامه نگاری نیست. (مشروط به انتشار حداقل ۲۰ مطلب در فاصله یکسال)
 
۴- افراد شاغل یا بازنشسته مشاغل مرتبط با رسانه، از جمله چاپ، توزیع، فروش، خدمات فنی، بازاریابی و همکاران اداری( تا تشکیل رسمی صنوف تخصصی) با تصویب هیئت مدیره می توانند به عضویت افتخاری خانه در آیند.    
 
تبصره ۸- لازم است اعضای افتخاری همانند اعضای اصلی، حق عضویت پرداخت نمایند.
 
تبصره ۹- اعضای افتخاری، در صورت تصویب هیئت مدیره می توانند از تسهیلات و خدمات خانه مطبوعات  بهره­مند شوند، اما امکان نامزدی در انتخابات یا رای دادن به هیات مدیره را ندارند.
 
تبصره ۱۰- اسامی اعضای خانه باید در پایگاه اطلاع­رسانی خانه به تفکیک نام و نام خانوادگی، نام رسانه، سمت در رسانه، تاریخ عضویت در خانه، سابقه پرداخت بیمه توسط رسانه/ رسانه­ها منتشر و مرتباً به روزرسانی شود. درج مشخصات اعضای افتخاری در فهرست جداگانه نیز بلامانع است. 
 
تبصره ۱۱- هیچ کس نمی‏تواند در بیش از یک خانه مطبوعات عضو شود، مگر آن که از عضویت یک خانه مستعفی و در خانه مطبوعات استانی دیگر، عضویت یابد.
 
ماده ۴۳- روزنامه­نگاران فعال در رسانه های منطقه­ای یا سراسری، مشروط به آنکه دفتر مرکزی رسانه آنها در استان واقع و دارای پروانه فعالیت دفتر رسانه صادره از اداره کل غرهنگ و ارشاد  اسلامی استان مروبط باشد، می­توانند به عضویت خانه مطبوعات آن استان درآیند. (نشانی دفتر مرکزی، همان است که در سایت اداره کل مطبوعات و خبرگزاری­های داخلی و شناسنامه ثابت رسانه مطابق ماده ۱۸ قانون مطبوعات آمده است.

فراخوان عضو گیری خانه مطبوعات لرستان

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا