یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان گفت: تصویر جدید یک قلاده پلنگ ایرانی در منطقه حفاظت شده سفیدکوه خرم‎آباد به ثبت رسید.
مهرداد فتحی بیرانوند روز شنبه بیان کرد: اداره نظارت بر امور حیات‌وحش در راستای کنترل و پایش گونه‌های با ارزش و در معرض خطر انقراض، اقدام به نصب دوربین تله‌ای در مناطق تحت مدیریت و آزاد استان نموده و موفق به ثبت تصویر پلنگ ایرانی در منطقه حفاظت‌شده سفیدکوه خرم‌آباد شده است.
وی اظهار داشت: به همین منظور اقدامات حفاظتی مطلوب، احداث دیده‌بانی، پاسگاه محیط‌بانی در ارتفاعات و برگزاری کلاس‌های آموزشی حفاظت از حیات‌وحش انجام شده است.
فتحی بیرانوند با بیان اینکه این اقدامات تاثیر قابل‌توجهی در افزایش ضریب امنیت مناطق حفاظت شده استان داشته ادامه داد: منطقه حفاظت شده سفیدکوه زیستگاه پلنگ ایرانی در لرستان به شمار می‌رود.
وی اظهار امیدواری کرد با توجه به وضعیت مطلوب حفاظتی و جمعیت قابل‌توجه کل، بز و گراز این منطقه تصاویر بیشتری از حضور گربه‌سانان در معرض انقراض، ثبت شود.
مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان گفت: ثبت تصاویر در سال جاری، مشاهده مستقیم گونه‌های جانوری و نمایه‌های مختلف حضور ازجمله ردپا، آثار طعمه خواری و قلمرو طلبی در نواحی متفاوت، شاخصی از پویایی جمعیت و اهمیت بالای منطقه حفاظت‌شده سفیدکوه خرم اّباد در حمایت و پایداری انواع گربه سانان به ویژه پلنگ ایرانی است.
پلنگ ایرانی از بزرگ‌ترین زیرگونه‌های پلنگ است که بومی غرب آسیا می‌باشد و در فهرست سرخ اتحادیه بین‌المللی حفاظت از طبیعت جزء طبقه جانوران در معرض خطر انقراض است.
پلنگ ایرانی گونه چتر است و حضور این‌ گونه ارزشمند در اکوسیستم حاکی از وضعیت خوب و امنیت زیستگاه می‌باشد.




خبر: محمد نبی حسنوند

ثبت تصویر پلنگ ایرانی در منطقه حفاظت شده سفید‎کوه خرم‎آباد

دیدگاه‌ها  

#1 پلنگ 1398-08-25 12:01
یافته جان عزیز مردم گرسنه هستن . ولا کم مونده ببرهارو هم بخورن .
نقل قول کردن
#2 محمدی نژاد محیط زیست 1398-08-25 16:51
قانون تصاویر درج زمان و تاریخ است که اینتصویر ندارد.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا