یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

مشاور و دستیار ویژه وزیر راه و شهرسازی گفت: در برخی استان‌ها برای یک مسیر هم‌زمان طرح ریلی و جاده‌ای اقتصاد مقاومتی تعریف‌شده که با توجه به محدودیت اعتبارات، این مهم امکان‌پذیر نیست.
به گزارش یافته، مرتضی باقری روز چهارشنبه در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی افزود:‌ طرح اقتصاد مقاومتی برخی استان‌ها نیز ویژگی لازم از جمله درون‌زا و برون‌گرا نیستند.
وی خواستار برگزاری منظم جلسات اقتصاد مقاومتی در لرستان شد و ادامه داد: لیست طرح‌های این استان را بدون جزییات دریافت کرده‌ایم و نامی از این پروژه‌ها در سامانه نیپا (نظام یکپارچه پیشبرد و پایش اقتصاد مقاومتی) وجود ندارد.
وی با اشاره به اینکه وزیر راه و شهرسازی مسئولیت پیگیری طرح‌های اقتصاد مقاومتی لرستان را دارد ادامه داد: نمایندگان استان از نیمه‌کاره ماندن طرح‌هایی با پیشرفت ۸۰ درصد گلایه دارند و دلیل این امر را انتقال این طرح‌ها از راه و شهرسازی به راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای عنوان می‌کنند.
باقری گفت: انتقال این طرح‌ها دست‌کم مدت‌زمان تکمیل را ۲ سال افزایش می‌دهد بنابراین چنانچه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی لرستان موافقت کند، این طرح‌ها در سطح ملی پیگیری و با محوریت راه و شهرسازی دنبال می‌شود.
وی همچنین تأکید کرد: برای ادامه عملیات اجرایی و تدوین طرح‌های اقتصاد مقاومتی باید از نیروی جوان و دانشگاهیان استان استفاده کرد چراکه این تجربه در سایر استان‌ها موفق بوده است.

پرداخت ۶۰۰ میلیارد تومان سود وام سرمایه گذاری

معاون شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل گفت: دولت ۶۰۰ میلیارد تومان سود تسهیلات به سرمایه گذارانی که در مسیر کریدور غرب حضور یابند پرداخت می کنند.

محمدرضا کدخدازاده روز چهارشنبه در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی لرستان افزود: کریدور غرب از مرز بازرگان تا بندر امام خمینی (ره) با عبور از پنج استان طراحی شده  و هیات دولت از ظرفیت های قانونی برای سرمایه گذاری در این محور استفاده می کند.

وی تصریح کرد: به همین منظور با همکاری سازمان برنامه و بودجه، ۶۰۰ میلیارد تومان مصوب شده تا چنانچه سرمایه گذاری برای فعالیت در این کریدور تسهیلات می گیرد، استهلاک سود وام از این منبع محاسبه شود.

وی ادامه داد: علاوه بر این، با تعامل استانداری ها، سرمایه گذارانی که در این محور فعالیت کنند از سایر فرصت های سرمایه گذاری پنج استان در حوزه های معادن، کشاورزی و صنعت بهره مند می شوند.

کدخدا زاده ابراز امیدواری کرد: با وجود این شرایط،  سرمایه گذاری در کریدور غرب تسهیل و طرح تا سه سال آینده به طور کامل بهره برداری خواهد شد.

وی اضافه کرد: پروژه ای با عنوان آزادراه پل زال تا نجف در دستور کار قرار گرفته که در مراحل آغازین طرح توجیهی و مطالعاتی است.

وی همچنین گفت:‌ ۲۰ طرح ملی در لرستان تعریف شده که پیشرفت فیزیکی مطلوبی دارند اما با وقوع سیل در این استان تا حدودی به کندی مواجه شدند.

محمدصادق وجدی مدیرکل ساخت و توسعه راه های غرب و مرکز کشور نیز گفت:‌ طرح کنارگذر دورود لرستان ۲۸ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که ۱۸ کیلومتر باقی مانده آماده مناقصه است و احداث جاده خرم آباد - پلدختر یکهزار میلیارد تومان منابع مالی لازم دارد.

۱۲۲ طرح اقتصاد مقاومتی در لرستان تعریف شده است.


۱۲۲ طرح اقتصاد مقاومتی برای لرستان تعریف شده است

دیدگاه‌ها  

#1 سید 1398-08-22 13:54
دادش من هر وقت عملیاتی و افتتاح شد اطلاع رسانی بفرما
بقول داش فردوس افتاد
نقل قول کردن
#2 سید 1398-08-22 13:56
دادش من هر زمانی عملیاتی و افتتاح شد؟
لطفا اطلاع رسانی بفرما؟؟؟
بقول فردوس
افتاد.
نقل قول کردن
#3 پدرام 1398-08-22 15:10
سال ۱۴۱۰ هم قبول داریم خوبه یا بیشتر وقت می خواهید ۱۴۵۰ .اگر کمه ۱۵۰۰ برو خیرشو ببینی.راستی فقط یک سوال داشتم شماها و ما تا اون سال زنده هستیم؟! سوال دوم چرابعضی از راه آهن ها کمتر از ۴ سال ساخته می شوند؟
نقل قول کردن
#4 لرستانی 1398-08-22 18:08
چرا همیشه تبلیغات لرستان امار و اطلاعات خوبی میدن واسه پیشرفت و توسعه
اما در عمل جز استانهای عقب افتاده .محروم و مظلوم هست
نقل قول کردن
#5 اکبر-ظ 1398-08-23 20:03
لرستان بخصوص خرم اباد محلی است برای عنوان طرحهای روی کاغذ طرح راه اهن خرم اباد متوقف شد. حالا دولت از طرح جاده خرم اباد{پل زال}-نجف{عراق} صحبت میکند و می گوید چون چند طرح جاده ایی در لرستان اجرا میشود دیگر اعتبار برای راه اهن خرم اباد نیست .مسلما طرح راه اهن خرم اباد برای لرستان واجب تر از جاده خرم اباد-نجف است که برای کل ایران است و نباید جز طرحهای استان محسوب شود.با این وضعیت ساخت همین جاده خرم اباد-نجف هم که در ایستگاه صفر قرار دارد 100 سال طول میکشد.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا