یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

همایش استانی پویش ملی مبارزه با سرطان با شعار (سرطان قابل‌پیشگیری و درمان با خودمراقبتی و امید است) در سالن اجتماعات سازمان جهاد کشاورزی لرستان برگزار شد.
به گزارش یافته، در این همایش که به همت واحد مبارزه با بیماری‌های معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی لرستان و مشارکت سازمان جهاد کشاورزی و بهزیستی بر ضرورت پیشگیری و راه‌های مبارزه با سرطان تأکید شد.
در این همایش رئیس و معاونین بهداشت، آموزش، اجتماعی و غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی لرستان، مدیر کل امور اجتماعی استانداری لرستان، معاون درمان سازمان تأمین اجتماعی، مدیران و کارشناسان مختلف ستادی و شبکه‌های بهداشت و درمان سراسر استان حضور داشتند.
در این مراسم رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: بیش از 70 درصد علل مرگ و میرها مربوط به بیماری‌های غیر واگیر است که سرطان‌ها از آن جمله‌اند.
دکتر ساکی عنوان کرد: در دنیا سالانه حدود بیست میلیون انسان به سرطان مبتلا می‌شوند و این در شرایطی است که در کشور ما این آمار به صد هزار نفر در سال می‌رسد.
 وی ادامه داد: متأسفانه از این صد هزار نفر سی هزار ابتلا در نهایت به مرگ منجر می‌شود.
دکتر ساکی با اشاره به این موضوع که سرطان پوست و پستان شایع‌ترین سرطان‌ها به ترتیب در بین مردان و زنان کشور هستند، گفت: سرطان‌ها تا 50 درصد قابل‌پیشگیری هستند.
وی ادامه داد: تغییر در نگرش نسبت به سبک زندگی و عادت‌ها مهم‌ترین راه در پیشگیری از این بیماری مهلک است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان ابراز داشت: تغییر و تصحیح رژیم غذایی، فعالیت بدنی، مثبت اندیشی و دوری از استرس بهترین راه‌های پیشگیری از سرطان هستند.
دکتر ساکی خاطرنشان کرد: بیماری سرطان با این که سومین علت مرگ و میر در کشور است اما با این وجود هزینه‌هایی که متحمل کشور می‌کند به‌مراتب بیشتر از سایر حوزه‌هاست.
وی با بیان موضوع دوری از استرس‌ها و تأکید طب سنتی بر این موضوع گفت: فعالیت‌های استرس‌زا یکی از دلایل اصلی تضعیف روح و روان و جسم و جان است.
دکتر ساکی عنوان کرد: مثبت اندیشی نسبت به دنیای اطراف و زندگی راه مبارزه با استرس است. وی افزود: مثبت اندیشی میزان سلامت را بالا می‌برد و باعث ایجاد احساس خوشبختی می‌شود که این موضوع میزان سلول‌های ایمنی را بالا می‌برد.
همچنین در این همایش مطالب آموزشی توسط آقایان دکتر بهاروند، کردی و عباس نژاد به ترتیب متخصص انکولوژی، روان‌پزشکی و تغذیه ارائه گردید. در این مطالب بر راه‌های ابتلا به سرطان، راه‌های پیشگیری و مبارزه با آن تأکید شد. در این مطالب آموزشی نوع رژیم غذایی، کم‌تحرکی، استرس، جهش‌های ژنتیکی، مواد شیمیایی و مقوله وراثت را مهم‌ترین راه‌های ابتلا به سرطان عنوان کردند.
دکتر دریک معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی لرتان و رئیس مرکز بهداشت استان در پایان این همایش از تمامی متولیان برگزار کننده‌ی همایش تشکر کرد و گفت: امیدوارم همه‌ی ما بتوانیم نقش خودمان را در راه پیشگیری از سرطان ایفا کنیم. وی خاطرنشان کرد: انتظار داریم با دعوت و اطلاع‌رسانی از مردم به‌ویژه برای سنین بالای سی سال، شاهد حضور ایشان در مراکز جامعه سلامت سراسر استان باشیم. معاون بهداشتی دانشگاه عنوان کرد: در این مراکز شرح‌حال و غربالگری سرطان‌های پستان، روده بزرگ و پروستات انجام می شود. وی تأکید کرد: غربالگری در تشخیص به‌موقع سرطان، درمان قاطع‌تر و پایین آوردن هزینه‌های درمان فوق‌العاده مؤثر است.
 



خبر: وحیدکاظمی ذهابی
 

دیدگاه‌ها  

#1 دنیا 1396-11-14 09:54
چرا از اساتید این رشته همچون جناب آقای دکتر مجتبی گرجی و جناب آقای دکتر عبدالکریمی دعوت نشده برای سخنرانی و توضیحات در رابطه با سرطان ؟؟؟؟
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا