یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

استاندار لرستان گفت: یک هزار و 765 پروژه در دهه فجر افتتاح و کلنگ زنی می‌شوند.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری یافته، سید موسی خادمی شامگاه چهارشنبه در نشست اطلاع‌رسانی استاندار که در سالن اجتماعات استانداری برگزار شد، اظهار داشت: اعتبار این پروژه‌ها بالغ‌بر یک هزار و 598 میلیارد تومان است که شامل طرح‌های عمرانی و اقتصادی می شود.
وی با بیان اینکه پروژه‌های مذکور در 2 بخش منابع دولتی و بخش خصوصی و سیستم بانکی هستند، افزود: در بخش عمرانی هزار و 13 پروژه با 901 میلیارد تومان اعتبار و در بخش اقتصادی 752 طرح بااعتبار 697 میلیارد تومان پروژه افتتاح و کلنگ زنی می‌شود.
استاندار لرستان گفت: در بخش عمرانی 982 پروژه افتتاح و 31 پروژه کلنگ زنی می‌شود و در بخش اقتصادی هم 743 پروژه افتتاح و 9 پروژه کلنگ زنی می‌شود.
خادمی با بیان اینکه بیشتر به دنبال افتتاح هستیم تا کلنگ زنی، افزود: این پروژه‌ها تعداد 6 هزار و 414 نفر اشتغال‌زایی دارند.
وی در خصوص جذب اعتبارات مربوط به بخش اشتغال، اظهار داشت: 460 میلیارد در حوزه شهری و 256 میلیارد در حوزه روستایی و 270 میلیارد تومان بودجه شناور در قالب 3 ردیف جذب کرده‌ایم که نسبت به سایر استان‌ها سهم خوبی دریافت کرده‌ایم.
استاندار لرستان خاطرنشان کرد: استان‌های مرزی و استان کرمانشاه به دلیل موضوع زلزله، اعتبار بیشتری در کشور جذب کرده‌اند.

تخصیص 35 درصدی اعتبارات 
خادمی با بیان اینکه در سال 96 هزار و 166 میلیارد اعتبار جذب کرده‌ایم، خاطرنشان کرد: تاکنون 412 میلیارد آن معادل 35 درصد این رقم تخصیص‌یافته است.
وی ابراز امیدواری کرد: به دنبال جذب تخصیص بیشتری هستیم.
استاندار لرستان در بخشی از سخنان خود اظهار داشت: در ابتدای حضورم در لرستان بیشتر برنامه‌هایم در خصوص شناخت استان و دیدارهای مختلف با گروه‌های اداری، سیاسی، افراد حقیقی و حقوقی بود که به آن‌هم اکتفا نکردم و با حضور میدانی در تمام شهرستان‌ها، شناخت بهتری نسبت به استان پیدا کردم.

وجود بیش از 2 هزار پروژه نیمه تمام در لرستان
خادمی با بیان اینکه 2 هزار و 178 پروژه نیمه‌تمام در لرستان وجود دارد، افزود: 6 هزار و 800 میلیارد تومان برای افتتاح این پروژه‌ها نیاز است و این در صورتی است که کل اعتبار سال 96 ما مبلغ هزار و 100 میلیارد تومان بوده است.
وی تصریح کرد: اگر فرض کنیم اعتبار سالانه ما به‌طور 100 درصدی تخصیص پیدا کند و قیمت‌ها ثابت باشند و تغییر نکنند، 7 سال طول می‌کشد که این پروژه‌ها را به بهره‌برداری برسانیم.
استاندار لرستان با بیان اینکه پروژه‌های کلیدی لرستان شناسایی‌شده‌اند، گفت: پروژه‌هایی که برای رونق استان و شاخص‌های توسعه‌ای اثرگذار است از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و ما آن‌ها را به‌عنوان پروژه‌های کلیدی شناسایی کرده‌ایم.
خادمی به 117 پروژه مهم عمرانی و اقتصادی لرستان اشاره کرد و اظهار داشت: برنامه زمان‌بندی برای این پروژه‌ها تدوین نموده‌ایم که هرچه زودتر آن‌ها را به بهره‌برداری برسانیم.

ارزیابی مدیران بر اساس خروجی کاری
وی در بخش دیگری از سخنان خود با نحوه ارزیابی مدیران اشاره کرد و گفت: ارزیابی کیلویی و اینکه بگوییم فلانی خوب است یا بد هیچ‌گونه ثمری ندارد!
استاندار لرستان تأکید کرد: شاخص‌های ارزیابی مدیران بایستی بر اساس خروجی کاری یک مدیر باشد و مشخص شود اگر تلاش کرده و دوندگی داشته است آیا نتیجه و خروجی داشته است یا خیر؟ ارزیابی صرفاً باید بر اساس خروجی کاری باشد.
خادمی بیان داشت: 335 شاخص مهم برای استان تعریف کرده‌ایم و فهرست آن‌ها طی روزهای آینده در منتشر می‌شود و در این رابطه از اصحاب رسانه، مدیران و نمایندگان سابق، کارشناسان و دانشگاهیان تقاضا داریم اگر این فهرست نیاز به اصلاح دارد با نظر کارشناسی آن را تغییر دهیم.
بررسی خروجی کاری مدیران تا پاسی از شب
وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در ساعات غیر اداری تا ساعت 11 شب با مدیران استان جلسه داشته‌ام و خروجی کاریشان را بررسی کرده‌ام، افزود: توصیه ما به مدیران این است که اهداف را نه آن‌گونه ساده ببینند که به آن بی‌اهمیت باشند و نه آن‌گونه سخت ببینند که انجامش غیرممکن باشد.

 









مصطفی باقری/ یافته

دیدگاه‌ها  

#1 اکبر 1396-11-12 10:36
هزار پروژه؟ فکر کنم تعداد ضربات کلنگ توسط کارگران ساختمانی رو هم شمردين!!!
نقل قول کردن
#2 علی محمدی 1396-11-12 21:22
من از استاندار و فرماندار و شهردار میخواهم که با توجه به فرا رسیدن نوروز و ورود مسافران و گردشگران حداقل ورودی های مرکز استان را تمیز و رنگ آمیزی کنند. متأسفانه ورودی های خرم آباد از لحاظ روشنایی و کیفیت آسفالت و خط کشی و دوربین کنترل سرعت بسیار ضعف دارند و بلوار و فضای سبز و درختکاری هم نیستند امیدوارم که شهرداری رسیدگی کند و به نصب بنر و رنگ آمیزی بلوارها اکتفا نکند
نقل قول کردن
#3 سپهوند 1396-11-12 21:24
طرح اشتغال زای بندر خشک لرستان چرا دنبال نمیشود ؟ مسولان ارشد و نمایندگان استان در مجلس باید پیگیر طرح های کلان اشتغال زا باشند و طرح های نیمه تکمیل را هر چه سریعتر تکمیل کنند. بحث راه آهن دورود _ خرم آباد _ اندیمشک را بصورت جدی دنبال کنند زیرا لرستان را از بن بست ریلی خارج میکند
نقل قول کردن
#4 فرهادی 1396-11-12 21:26
به نقل از اکبر:
هزار پروژه؟ فکر کنم تعداد ضربات کلنگ توسط کارگران ساختمانی رو هم شمردين!!!

آمار سازی واقعأ عامل عقب ماندگی است ما باید ضعف ها را بگوییم تا مسولان ارشد و دولتمردان و وزیران بفکر درمانش باشند وگرنه که پروژه تعریف خاص خود را دارد پروژه به طرح های زیر بنایی و بزرگ و سرمایه بر میگویند وگرنه آب لوله کشی مختصر یا آسفالت محدود که پروژه کلان نیستند
نقل قول کردن
#5 هداوند 1396-11-12 21:27
قلعه تاریخی فلک الافلاک را آزاد سازی و ثبت جهانی کنید تا حداقل از استغال عواید گردشگری برخوردار شویم یا پیگیر احداث کارخانه سیمان و نیروگاه برق شوید که سالهاست بلا تکلیف هستند
نقل قول کردن
#6 دریکوند 1396-11-12 21:29
تقاطع گلدشت خرم آباد سال ۹۱ کلنگش به زمین زده شده ولی پس از گذشت ۶ سال هنوز بلا تکلیف و مترصد بودجه است من خواهش میکنم از مسولان حداقل این پروژه های قبلی را تکمیل کنند بعد بروند سراغ پروژه های بعدی
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا