یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

بعد از دو هفته پر فراز و نشیب درباره بازدید هیاتی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی از زندان اوین، این بازدید بالاخره عصر دیروز اتفاق افتاد.
ماجرا از اعتراض‌های خیابانی یک ماه اخیر و بازداشت جمعی از معترضین آغاز شد. در شرایطی که نهادهای مسئول از آزادی اکثر بازداشت‌شدگان این تجمعات اعتراضی در ساعات اول پس از بازداشت خبر می‌دادند، اعلام خبر مرگ چند نفر از بازداشت‌شدگان در شهرهای مختلف کشور حساسیت‌های بسیاری برانگیخت. این موارد اغلب با تکذیب مواجه شد و در دو مورد از جمله یک مورد در زندان اوین اعلام شد که فرد بازداشت شده، خودکشی کرده است. همین موضوع در کنار اعتراض‌هایی که در مورد شرایط برخی زندانیان حاضر در اوین مطرح شده بود باعث شد که مجلس شورای اسلامی تصمیم بگیرد هیاتی را برای بررسی وضعیت این زندان بفرستد. پس از تغییر دو سه باره لیست و حواشی‌ای که درباره حذف همه زنان حاضر در فهرست نمایندگان اعزامی به اوین مطرح شد، عصر دیروز، 11 نماینده مجلس با حضور در اوین از این زندان بازدید کردند.
رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس عصر دیروز از بازدید هیات ۱۱ نفره نمایندگان مجلس از زندان اوین خبر داد و گفت: فقط ۴ نفر از بازداشت‌شدگان در حال حاضر در زندان اوین باقی ماندند و مابقی آزاد شدند.
الله‌یار ملکشاهی در گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت با اشاره به بازدید روز سه‌شنبه 10 بهمن‌ماه بعدازظهر هیات 11 نفره‌ای از نمایندگان مجلس، گفت: این هیات متشکل از نمایندگان از کمیسیون‌های مختلف مجلس با محوریت کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس بود. نماینده مردم کوهدشت در مجلس شورای اسلامی افزود: در ابتدای این بازدید جلسه‌ای با رئیس سازمان زندان‌ها، مدیرکل زندان تهران و مسئولان زندان اوین برگزار شد که نمایندگان سئوالاتی و مسائلی را پیرامون اغتشاشات اخیر مطرح کردند و مسئولان نیز پاسخ‌هایی را به نمایندگان ملت ارائه دادند.
ملکشاهی با بیان اینکه سئوالات در خصوص تعداد کل بازداشتی‌ها در سراسر کشور در جریان اعتراضات اخیر، تعداد کشته شده‌ها و تعداد بازداشتی‌های فعلی بود، گفت: نحوه برخورد و رفتار با زندانیان نیز یکی دیگر از سئوالات نمایندگان مجلس بود.
وی ادامه داد: پس از این نشست، نمایندگان بازدیدی از بند 209 مربوط به موارد امنیتی متعلق به وزارت اطلاعات و اندرزگاه شماره 4 مربوط به متهمان داشتند.
ملکشاهی با بیان اینکه فقط 4 نفر فقط از بازداشتی‌های تهران در زندان اوین باقی مانده بودند، افزود: فوت یکی از بازداشت‌شدگان در زندان مورد تائید است. در خصوص آن فردی که در اغتشاشات دستگیرشده بود و صحبت آن بود که خودکشی کرده هم فیلم مربوط به آن دیده شد و هم از محلی که جسد وی پیدا شده و احیانا در آن جا خودکشی کرده بازدید شد. رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس اضافه کرد: مقرر شد اعضای هیات 11 نفره بازدید کننده از زندان اوین روز چهارشنبه جلسه‌ای داشته باشد و این بازدید را جمع‌بندی و درباره آن تصمیمات لازم را اتخاذ کنند.
به گزارش ابتکار، الهیار ملکشاهی نماینده مردم کوهدشت به عنوان رئیس هیات، محمدعلی وکیلی از سوی هیات رئیسه، محمد دهقان، محمد کاظمی و محمدجواد فتحی از اعضای کمیسیون حقوقی و قضایی، عبدالکریم حسین‌زاده، محمدمهدی برومندی، ولی‌الله نانواکناری، فاطمه سعیدی و عزت‌الله یوسفیان ملا نمایندگانی بودند که دیروز از بازداشتگاه اوین بازدید کردند.


دیدگاه‌ها  

#1 اکبر 1396-11-11 11:47
سرک کشیدن یعنی چه؟ چرا درباره موضوعی بسیار جدی از تیتری طنازانه استفاده می کنید؟
نقل قول کردن
#2 مرادی 1396-11-12 22:35
طبق گزارش جراید و نشریات اکثر بازداشتی ها جوانان بیکار و فقیر بودند لذا دولت باید موضوع اشتغال را جدی بگیرد و با کارآفرینی و کمک به تولید باعث کمک به اقتصاد جوانان شود
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا