یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

معاون پرورشی آموزش‌وپرورش لرستان گفت: مراسم گرامیداشت قرآن در مدارس استان برگزار می‌شود.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری یافته، محسن یوسفوند ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که در اتاق جلسات معاونت پرورشی اداره کل آموزش‌وپرورش لرستان برگزار شد، اظهار نتیجه تصویری برای محسن یوسفوندداشت: هرساله، هفته آخر آذرماه به بزرگداشت قرآن و عترت اختصاص می‌یابد و مدارس استان در این زمینه مراسم‌های متنوعی را برگزار می‌کنند.
وی با بیان اینکه روز سه‌شنبه 21 آذرماه همایش بزرگ 2 هزارنفری نخبگان و فعالین عرصه قرآنی در خرم‌آباد برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: این گردهمایی با حضور افراد برتر استانی و کشوری در حسینیه ثارالله سپاه ناحیه خرم‌آباد برگزار و هم‌زمان از شبکه ملی قرآن به‌طور زنده پخش می‌شود.
معاون پرورشی آموزش‌وپرورش لرستان در بخشی از سخنان خود با بیان اینکه بیشترین فعالیت معاونت پرورشی درزمینهٔ نرم‌افزاری و زیرساختی است، افزود: اجرای برنامه‌های موسیقی، هنری و فرهنگی از قبیل برنامه‌های نرم‌افزاری هستند و به زیرساخت‌هایی همانند سالن و کانون نیازمندند.
یوسفوند با بیان اینکه در 9 ماهه نخست سال جاری 20 میلیارد ریال برای تجهیز و نگه داشت فضاهای پرورشی و کانون‌های فرهنگی هزینه شده است، تصریح کرد: زمین چمن مصنوعی در شهرستان‌های دورود و سلسله در حال احداث هستند و سعی داریم تا پایان سال تحصیلی 96-97 آن را به بهره‌برداری برسانیم.
وی همچنین به ظرفیت اردوگاه آیت‌الله کمالوند خرم‌آباد اشاره کرد و گفت: این اردوگاه نیازمند توجه مدیران ارشد استان در خصوص اعتبارات است چراکه سالیانه حدود 60 هزار نفر از استان‌های گلستان، مرکزی، همدان، مازندران و... در آن اسکان موقت دارند و برای راهیان نور اعزام می‌شوند.
معاون پرورشی آموزش‌وپرورش لرستان با اشاره به اینکه مبلغ 5 میلیارد ریال برای تجهیز و توسعه این اردوگاه جذب کرده‌ایم، خاطرنشان کرد: این مبلغ از اعتباراتی است که از سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تأمین‌شده است.
یوسفوند عنوان کرد: در سال 96 نیز مبلغ 11 میلیارد ریال جهت تجهیز کانون‌ها و اردوگاه‌های استان جذب نموده‌ایم.
وی با بیان اینکه سال گذشته یکی از دانش آموزان استان به نام خانم ماهور جوزایی در رشته موسیقی به‌عنوان پدیده در کشور شناخته شد، تصریح کرد: تعداد 165 هزار رشته نفر از دانش آموزان لرستان نیز در رشته‌های قرآنی، احکام، نماز، اذان و... شرکت کرده‌اند و مقام و رتبه‌هایی را نیز کسب کرده‌اند.
معاون پرورشی آموزش‌وپرورش لرستان همچنین با بیان اینکه همایش بزرگ گفتمان دینی برای دانش آموزان در لرستان برگزار می‌شود، افزود: این همایش در اردیبهشت سال 97 و با حضور دانش آموزان نخبه و فعال 10 کشور خارجی در عرصه‌های قرآنی و دینی برگزار می‌گردد.
یوسفوند افزود: در این همایش، دانش آموزان مقالات خود را ارائه می‌دهند و دانش‌آموز هر کشور مقاله خود را به سایر کشورها معرفی می‌نماید.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به تهیه و چاپ کتاب "فضای مجازی و آسیب‌های آن" توسط متخصصین و صاحب‌نظران لرستانی اشاره کرد و گفت: این کتاب هم‌اکنون در حال چاپ است و سال تحصیلی آینده به‌عنوان یک برنامه درسی در کلاس دوم متوسطه کل کشور تدریس خواهد شد.

 

دیدگاه‌ها  

#1 لوررررررر 1396-09-21 07:29
تدوین کتاب زبان وادبیات لری به کجا رسید.یک کارشناسی ندارید که این مهم را انجام دهد.مردیم از این همه تبعیض.
نقل قول کردن
#2 کریمی 1396-09-21 11:53
به نقل از لوررررررر:
تدوین کتاب زبان وادبیات لری به کجا رسید.یک کارشناسی ندارید که این مهم را انجام دهد.مردیم از این همه تبعیض.

آره واقعیت داره.چند روز پیش هم کانال تلگرام و اینستاگرام فرهنگستان زبان لری را فیلتر و ریپورت کردند من خودم عضوش بودم.منم دوست دارم به زبان لری صحبت کنم و بنویسم.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا