یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی لرستان گفت: لرستان از لیست مناطق محروم خارج نشده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری یافته، علی هادی چگنی شامگاه یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن جلسات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی لرستان برگزار شد، در پاسخ به سؤال یکی از خبرنگاران در خصوص اینکه آیا لرستان جزء استان‌های برخوردار است یا محروم؟ اظهار داشت: لیست مناطق محروم در کشور سال 1388 تهیه شد و این لیست تغییری نیافته و لرستان همچنان به‌عنوان استان محروم در آن قرار دارد.
وی در ادامه با بیان این‌که تشکیل شورای دانا در لرستان اقدام خوبی بود، تصریح کرد: این شورا قدرت اجرایی ندارد اما توان قابل‌توجهی برای حل مشکلات استانی دارد.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی لرستان افزود: این شورای مشورتی متشکل از استاندار، نماینده ولی‌فقیه، رئیس‌کل دادگستری و رئیس مجمع نمایندگان استان است که مشکلات استان در آن مطرح می‌شود و تصمیمات لازم برای حل آن اتخاذ می‌گردد.
چگنی با بیان اینکه گاهی مدیر ارشد استان اختیارات لازم را برای حل یک مشکل ندارد، افزود: در این شورا ممکن است برخی از اعضا بتوانند با توان و اهرم‌هایشان مشکلات مطروحه را حل کنند.
وی در بخشی از سخنان خود به تقدیم لایحه بودجه 97 توسط رئیس‌جمهور به مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و گفت: بودجه عمرانی سال آینده از منابع عمومی دولت 32 درصد کاهش‌یافته است.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی لرستان با بیان اینکه از طرفی در بخش مشارکت عمومی این بودجه حدود 80 هزار میلیارد به آن اضافه می‌شود، افزود: بودجه‌ریزی در سال 1397 بر مبنای عملکرد در نظر گرفته می‌شود.
چگنی گفت: بر همین مبنا اختیارات استان‌ها افزایش پیداکرده و کنترل بهتری به فعالیت‌ها صورت می‌گرید.
وی در بخشی از سخنان خود به توجه ویژه به عدالت اجتماعی در بودجه 97 اشاره کرد و گفت: هدفمند نمودن پرداخت یارانه نقدی به اقشار نیازمند در راستای عدالت اجتماعی بودجه 97 انجام می‌شود.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی لرستان با اشاره به وجود 4.8 میلیون بازنشسته که دارای حقوق زیر 1 میلیون در کشور هستند، عنوان کرد: نیازمندانی که از نهادهای حمایتی نیازمند دریافت یارانه نیستند، 2 میلیون و 950 هزار نفر هستند.
چگنی با بیان اینکه تاکنون 76 میلیون و 300 هزار نفر در کشور یارانه نقدی دریافت می‌کنند، تصریح کرد: پیشنهادشده است که این جمعیت به 41 میلیون و 800 هزار کاهش پیدا کند که این کاهش می‌تواند موجب تزریق 188 هزار میلیارد و 300 میلیون ریال به اقشار نیازمند و توسعه مراکز بهداشتی و درمانی و... ‌شود.



خبر و عکس: مصطفی باقری/ یافته

دیدگاه‌ها  

#1 bahram 1396-09-19 23:14
شورای دانا اسم مناسبیه
نقل قول کردن
#2 حامد ج 1396-09-20 02:29
به لطف استاندار سابق ،لرستان به زودی در آمار جدید ............... ............... خواهد شد
نقل قول کردن
#3 لرستان بزرگ 1396-09-20 10:13
تاکی باید لرستان جز استان‌های محروم باشد؟ همین اسم محرومیت و کم برخوردار باعث میشود هموطنان ما با دیدی دیگر به ما بنگرند. لطفا کاری کنید لرستان از این لیست خارج شود.. بودجه خوبی که نمیدهید حداقل لرستان رو محروم جلوه ندهید....
نقل قول کردن
#4 علی 1396-09-20 15:03
با سلام
لطفا خبرنگاران و اصحاب رسانه که با اقای چگنی جلسه، برگزار می کنند، از ایشان در خصوص مسایل داخلی استان سوال بپرسند، و از ایشان بخواهند آماری که رییس جمهور محترم بیان می کنند، دوباره تکرار نکند،ایشان سخنگوی دولت که نیستند، از مشکلات استان،و راه حل های مناسب سخن بگویند، البته اگر ایشان و همکاران محترمشان، به وجود مشکلات در جامعه اعتقاد داشته باشند، واقعا جای تاسف دارد،
نقل قول کردن
#5 اکرم اسدی 1399-08-27 05:42
سلام...متأسفانه کسانی که بر ارگان های دولتی گمارده شده اند کاری انجام نمیدهند.یکسال قبل پروژه اب حشمت اباد و چند روستا افتتاح و عکس و خبرنگار و مسئولین دولتی...من دو سال و شش ماه است اب آشامیدنی و شستشو ندارم به مجلس هم نامه دادم جواب آمد آنی اگر و رفت دست بخشدار و فرماندار و اداره اب آقای ورمزیاری و بعد کرمی یا کرموند پیمانکار و نامه هم جواب داده شده به نهاد جمهوری که کار انجام میشود اما هنوز دوماه خبری نشده و این با رییس اداره اب دورود است اما کم کاری و بیکاری و اهمیت ندادن کلا کسانی که در راس کار هستند در لرستان احساس مسئولیت و شناخت جامعه و رحم و مروت حتی به مردم خود ندارند دیگر از دولت مرکزی چه انتظاری داشته باشیم..روستای ترشاب دورود متشکرم خانم اسدی
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا