معاون وزیر راه و شهرسازی در پایان با بیان اینكه سقف سرعت مجاز ۱۰ كیلومتر در ساعت كاهش مییابد بیان داشت: این تصمیمگیری شامل تمام راهها میشود به طوریكه سقف سرعت مجاز در آزادراهها از ۱۲۰ به ۱۱۰، بزرگراهها به ۱۰۰، جاده اصلی به ۸۵، جاده فرعی به ۷۰ كیلومتر بر ساعت كاهش مییابد.
به گزارش پایگاه خبری یافته، داود كشاورزیان در سمینار سیاستها و برنامههای مدیریت ایمنی راه مجمع جهانی راه (پیارك) با محور سیاستهای بهبود ایمنی ترافیك و جهتگیری آتی اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران حدود یك درصد جمعیت جهان را داراست و بالغبر ۲۱۵ هزار كیلومتر انواع راه به غیر از خیابانهای درونشهری وجود دارد.
وی افزود: از مجموع ۲۱۵ هزار كیلومتر حدود ۱۳۰ هزار كیلومتر را راه روستایی و ۸۵ هزار كیلومتر راه سایر راهها تشكیل میدهند كه ۹۰ درصد راههای روستایی دارای روكش آسفالت هستند.
معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به آمار اعلامی پلیس راهنمایی و رانندگی بیان داشت: حدود ۲۰ میلیون خودرو و ۱۰ میلیون موتورسیکلت در كشور پلاك شدهاند و باید توجه داشت كه بالغبر ۹۳ درصد از جابهجاییها از طریق حملونقل جاده و نزدیك به ۳ درصد از ریل انجام میشود.
كشاورزیان با اشاره به آمار تلفات جادهای كشور طی سالهای گذشته بیان داشت: در سال گذشته حدود ۱۶ هزار نفر مجموع تلفات ناشی از حوادث رانندگی بود كه ۳۰ درصد آن مربوط به داخل شهرهاست و الباقی در حوزه برونشهری محسوب میشود كه تلفات رانندگی در حاشیه شهرها نیز جزو آمار تلفات برونشهری محسوب میگردد.
رئیس سازمان راهداری و حملونقل جادهای در ادامه خاطرنشان كرد: بیشترین آمار تلفات رانندگی كشور مربوط به ۱۰ سال قبل و بالغبر حدود ۲۷ هزار نفر بود كه با همكاری پلیس، وزارت راه و شهرسازی، اورژانس، هلالاحمر و سایر نهادها در سال گذشته به ۱۶ هزار نفر كاهش یافت. از این رو هدفگذاری شده تا ۱۰ سال آینده تعداد تلفات رانندگی به ۱۰ هزار نفر كاهش یابد.
وی یادآور شد: سالانه حدود ۶ درصد به خودروهای موجود در كشور اضافه میشود اما به دلیل پایین بودن قیمت سوخت خودروهای قدیمی نیز همچنان كار میكنند و این مساله باعث مصرف روزانه ۷۵ میلیون لیتر بنزین در كشور شده است.
این مقام مسئول از اقدام وزارت راه و شهرسازی برای تدوین نقشه راه ایمنی جادههای كشور خبر داد و گفت: این نقشه راه در شرف تصویب در كمیسیون ایمنی راههای كشور قرار دارد.
كشاورزیان ارتباط موجود میان سازمان راهداری و حمل ونقل جادهای و مجمع جهانی پیارك را مثبت ارزیابی كرد و گفت: ارتباط تنگاتنگی میان دو مجموعه وجود دارد و امیدواریم در راستای كاهش حوادث و تلفات رانندگی این ارتباطات را افزایش دهیم.
وی خاطرنشان كرد: آمارها حاكی از آن است كه تعداد تلفات رانندگی نسبت به سال گذشته كاهش چندانی نداشته است و این نكته بیانگر آن است كه ما به قسمت سخت برنامه كاهش تلفات رسیدهایم.
به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، معاون وزیر راه و شهرسازی در پایان با بیان اینكه سقف سرعت مجاز ۱۰ كیلومتر در ساعت كاهش مییابد بیان داشت: این تصمیمگیری شامل تمام راهها میشود به طوری که سقف سرعت مجاز در آزادراهها از ۱۲۰ به ۱۱۰، بزرگراهها به ۱۰۰، جاده اصلی به ۸۵، جاده فرعی به ۷۰ كیلومتر بر ساعت كاهش مییابد.
دیدگاهها
چون استاندارد نیستن و ماشینهام ایمنی ندارن
و راه ها رو توسعه بدین
برید ماشین ها رو ایمن کنید نه سرعت بیارید پایین بله اگه بیست تا دیگه هم بیارید پایین دیگه کلا هیچ اتفاقی نمی افته ولی برید ماشین ها رو ایمن کنید مثل آلمان که محدودیت سرعت نداره تو ایران نه جاده استاندارده نه ماشین فقط هم علت همه ی تصادفات رو راننده میدونن
حالا که کارشناسان با صرف کلی هزینه به این نتیجه رسیده اند که مردم به قدیم برگردند و با سرعت کاروانهای اون موقع تردد کنن فقط این تضمین رو بدهن که از این به بعد تلفات جاده ایی با این راهکار از بین میره و خدایی نکرده قصدشان کسب درآمد بیشتر برای دولت نبوده؟!
جاده ها و ماشین ها رو ایمن کنند نه با سرعت کم مث تراکتور تو جاده مردم تردد کنن اونموقع وقت و هزینه زیادی صرف میشه لطفا فکری بشه در جهت آسا یش و رفاه مردم با سرعت مناسب در رمان استاندارد با ماشین و جاده استاندارد به مقصد برسند
لابد فردا روز میخوایین برای صرفه جویی در مصرف حامل های انرژی پیاده طی طریق کنیم....