یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان گفت: این قرارگاه با هدف محرومیت‌زدایی در حوزه‌های عمرانی و زیر ساخت، فرهنگی تبلیغی، تعلیم و تربیت، اقتصادی و اشتغال‌زایی و سلامت کار خود را در 5 دهستان لرستان آغاز کرده است.
به گزارش یافته، سردار "مرتضی کشکولی" در دیدار مدیرکل و جمعی از کارکنان ستادی آموزش و پرورش لرستان شکل‌گیری قرارگاه پیشرفت و آبادانی اشاره کرد و افزود: با توجه به گذشت 39 سال از پیروزی انقلاب اسلامی دغدغه پیشرفت و آبادانی روستاها همیشه مایه نگرانی رهبر معظم انقلاب بوده است از این رو سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با نیت تحقق بخشیدن به مطالبات معظم له با تشکیل قرارگاه پیشرفت و آبادانی کار خود را در دهستان‌های محروم استان‌های سراسر کشور آغاز کرده است
رئیس قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان با بیان اینکه قرارگاه پیشرفت و آبادانی با توجه به ضریب محرومیتی که از سازمان برنامه بودجه گرفته شده دهستان‌های میربک جنوبی در منطقه کاکاوند، دهستان شاهیوند در دوره چگنی، دهستان هومیان و ضرون در کوهدشت، دهستان کشور در منطقه پاپی و دهستان ذلقی در الیگودرز را جامعه هدف خود قرار داده و تلاش می‌کند تا با مطالعه جامع در این مناطق و پایش نیازمندی‌ها به عمران و آبادانی این دهستان‌ها مبادرت کند.
سردار کشکولی سپاه را مولود انقلاب خواند و بر این نکته تأکید کرد که سپاه پاسداران در هر عرصه‌ای که احساس نیاز شود، ورود خواهد کرد و در خدمت به مردم، محرومین و انقلاب پیش‌قدم خواهد شد و تأکید کرد: در هیچ‌کدام از این فعالیت‌ها رسالت ما موازی کاری با دستگاه‌های دولتی نیست بلکه هدف ما پر کردن خلأهایی است که در دهستان‌ها مشاهده می‌شود. وی بر هماهنگی و مشارکت با دستگاه‌های دولتی جهت رفع محرومیت‌زدایی تأکید کرد و ادامه داد: عزم و اراده قرارگاه سازندگی رفع محرومیت، آبادانی و اشتغال در دهستان‌های پنج گانه است و از تعامل و همکاری سایر دستگاه‌ها هم استقبال می‌کنیم.
سردار کشکولی در ادامه سخنان خود به تشکیل جلسات متعدد با مدیران ارشد استان اشاره کرد و افزود: برای هر دهستان 140 میلیارد ریال اعتبار و خدمات در نظر گرفته شده است.
رئیس قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه حضرت ابوالفضل (ع) با اشاره به فعالیت کارگروه تعلیم و تربیت اظهار داشت: در این حوزه جامعه هدف ما آموزش و پروش است و برنامه‌های مرمت و تجهیز و احداث چند باب مدرسه در دستور کار است.
سردار کشکولی به وظایف کارگروه فرهنگی تبلیغی پرداخت و گفت: این کارگروه وظیفه دارد به ازای هر دهستان در پرجمعیت‌ترین روستا یک روحانی را مستقر کند و در همین ارتباط روحانیونی شناسایی‌شده و دوره توجیهی برای آنان برگزار شده است.
وی به ساخت خانه عالم برای این روحانیون اشاره کرد و افزود: این روحانیون در روستا مستقر خواهند شد و در همه حوزه‌ها ورود خواهند کرد و به عمران، آبادانی و فرهنگ‌سازی در روستا کمک خواهند کرد.
سردار کشکولی با اشاره به حوزه اشتغال گفت: باید در هر روستا ظرفیت‌های آن از نظر نیروی انسانی و منابع طبیعی استخراج می‌شود و متناسب با آن طرح اشتغالی زایی بررسی و موردحمایت قرار می‌گیرد و درنهایت اجرایی می‌شود.
معاون هماهنگ‌کننده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) هم از تعامل و همکاری سازنده آموزش‌وپرورش تقدیر کرد و گفت: با همکاری صمیمانه آموزش‌وپرورش بیش از 9 هزار دانش‌آموز به مناطق عملیاتی جنوب اعزام خواهند شد. سرهنگ پازدار به اعزام 270 نفر از دانش آموزان رومشکان اشاره کرد و گفت: اولین گروه از دانش آموزان اعزام شده‌اند و اعزام مابقی دانش آموزان هم ادامه خواهد داشت.
در ادامه این جلسه علیشاهی قائم‌مقام قرارگاه پیشرفت و سازندگی و پورحسینی مسئول کارگروه تعلیم و تربیت قرارگاه پیشرفت و آبادانی به تشریح اقدامات صورت گرفته پرداختند.
 

سپاه فرزند انقلاب است و جدای از ملت و کشور نیست

مدیر کل آموزش و پرورش لرستان هم در این دیدار به یاوه‌گویی‌های اخیر رئیس جمهور آمریکا اشاره کرد و با محکومیت این حرکت گستاخانه ترامپ گفت: سپاه فرزند انقلاب است و جدای از ملت و کشور نیست.
خدانظر دریکوند در این دیدار که ظهر امروز در دفتر فرماندهی سپاه حضرت ابوالفضل (ع) صورت گرفت؛ به همبستگی و توجه مردم به سپاه اشاره کرد و افزود: بعد از مواضع گستاخانه ترامپ شاهد موجی از ابراز علاقه و همبستگی مردم با سپاه بودیم و تغییر پروفایل خیل عظیمی از فرهنگیان به لوگو و نشان سپاه پاسداران نشان از دل‌بستگی و توجه فرهنگیان به سپاه پاسداران و اهداف آن دارد.
وی در ادامه با تقدیر از اقدامات سپاه در محرومیت‌زدایی از دهستان‌های استان گفت: با وجود تمام محرومیت‌هایی که در وجود دارد؛ مایه مباهات و افتخار آموزش و پرورش است که در مناطقی که هیچ‌گونه امکانات رفاهی و یا وسایل ارتباطی ندارند؛ پرچم مقدس جمهوری اسلامی بر فراز مدارس آن در اهتزاز است و به نمادی از جمهوری اسلامی در آن مناطق تبدیل شده است.
 دریکوند تاکید کرد: آموزش و پرورش با تمام محدودیت‌ها و تنگناهای مالی حتی با استقرار مدرسه پیش‌ساخته هم که شده، نسبت به تعلیم و تربیت دانش آموزان مناطق روستایی بی‌تفاوت نبوده است.
وی ادامه داد: قریب به 3 هزار کلاس درس در استان وجود دارد که کلاس‌های زیر نرم دارند.
دریکوند به کمبود اعتبارات مالی آموزش و پرورش اشاره کرد و ادامه داد: آموزش و پرورش با تنگناهای اعتباری مواجه است و بدون مشارکت خیرخواهانه، داوطلبانه و اختیاری خانواده و مشارکت خیرین حقیقی و حقوقی قادر نیست که نیازهای خود را برطرف کند.
 وی در پایان بر این نکته تاکید کرد که آموزش‌وپرورش از مشارکت تمام دستگاه‌ها و مردم در تعلیم و تربیت استقبال می‌کند و از اقدامات خیرخواهانه سپاه در محرومیت‌زدایی از مناطق محروم حمایت می‌کند و ادامه داد: آموزش و پرورش در تحقق این هدف مقدس از هر گونه کمک و حمایتی دریغ نخواهد کرد.
بازگیران رئیس آموزش و پرورش عشایری هم با اشاره به تشکیل 5 جلسه با مسئولین قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه حضرت ابوالفضل (ع) گفت: نیازهای روستاهای هدف احصاء شده و در اختیار مسئولین قرار گرفته است.
نصراله بازگیران افزود: بر اساس تفاهم با قرارگاه ساخت 90 سرویس بهداشتی در مدارس این روستاها در دست اجراست که به مرور و در بازه زمانی مشخص کار تعمیر، تجهیز و احداث مدارس در سایر روستاها هم انجام خواهد شد.
شایان ذکر است که در این دیدار اردشیر معاون آموزش متوسطه؛ بهرامی معاون تربیت‌بدنی و سلامت و بازگیران رئیس اداره آموزش‌وپرورش عشایری نیز حضور داشتند.



خبر: علی قربانی

دیدگاه‌ها  

#1 شهرام 1396-07-23 20:57
عمل عمل عمل .با امکانات کشور و سباه و خود روستایی ای عزیز می تونید مشکلات مناطق محروم رو در کمترین زمان و با بهترین شیوه حل کنید
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا