یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای لرستان گفت: در نیمه نخست امسال میزان بار جابجا شده از طریق ناوگان حمل بار استان لرستان نسبت به مدت مشابه سال قبل با ۱۸ درصد افزایش همراه شده است.
به گزارش پایگاه خبری یافته، علی زندی فر گفت: در شش‌ماهه نخست امسال بالغ‌بر ۲ میلیون و ۸۳۹ هزار و ۱۶۴ تن انواع کالا از طریق ناوگان حمل بار استان جابجا شده که نسبت به شش‌ماهه ۹۵ با ۲ میلیون و ۳۹۶ هزار و ۱۲۱ تن جابجایی کالا از افزایش ۱۸ درصدی برخوردار گردیده است.
زندی فر افزود: این میزان بار در قالب ۲۱۵ هزار و ۴۷ فقره بارنامه جابجا شده که از نظر صدور بارنامه نیز ۱۳ درصد رشد نسبت به شش‌ماهه ۹۵ مشاهده می‌شود.
وی افزود: از ابتدای سال جاری تا پایان شهریورماه ۲۲۳ نفر به عنوان راننده در بخش حمل بار استان مشغول به کار شده‌اند به‌گونه‌ای که تعداد رانندگان از ۱۵ هزار و ۴۶۶ نفر در پایان سال گذشته به ۱۵ هزار و ۶۸۹ نفر در سال جاری افزایش یافته است از این رو می‌توان گفت میزان اشتغال رانندگان این بخش در نیمه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال ۹۵ با ۱۴ هزار و ۶۶۵ نفر قریب به ۷ درصد افزایش نشان می‌دهد.
مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای لرستان از رشد ۴ درصدی تعداد خودروهای فعال در ناوگان حمل بار استان خبر داد و گفت: در حال حاضر تعداد ۹ هزار و ۶۱۷ دستگاه خودروی حمل بار در ناوگان استان فعال هستند که نسبت به شش‌ماهه سال گذشته با ۹ هزار و ۲۴۷ دستگاه از افزایشی برابر ۴ درصد برخوردار شده است.
وی با اشاره به متوسط عمر ناوگان حمل بار استان گفت: میانگین عمر ناوگان حمل بار استان لرستان با ۱۵ سال سن نسبت به متوسط کشوری دو سال جوان‌تر است.
زندی فر ادامه داد: متوسط عمر ناوگان حمل بار لرستان در شش‌ماهه ۹۶ نسبت به مدت مشابه سال قبل با ۴ درصد کاهش همراه بوده یا به عبارتی جوان‌تر شده است این در حالی است که متوسط کشوری عمر این ناوگان از ۱۶ به ۱۷ سال افزایش‌یافته یا به عبارتی تقریباً ۷ درصد مسن‌تر شده است.
 وی خاطرنشان کرد: علیرغم اینکه وضعیت ناوگان حمل بار استان نسبت به کشور بهتر است اما باید نسبت به نوسازی ناوگان توجه بیشتری داشته باشیم.


دیدگاه‌ها  

#1 اکبر-ظ 1396-07-23 14:24
نمایندگان و استاندار محترم لرستان لطفا پیگیر ساخت بندر خشک خرم اباد باشید .این طرح سالها قبل تصویب شده اما معلوم نیست چرا اجرایی نمی شود .
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا