یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان لرستان با اشاره به مهاجرت سالانه ۱۲ هزار نفر از لرستان گفت: تخصیص منابع توازن در لرستان صفر است که این اعتبار حدود ۵۰۰ میلیارد است.
به گزارش پایگاه خبری یافته، "علی هادی‌چگنی" با اشاره به اینکه ۷۳۵ کیلومتر خطوط انتقال نفت و فرآورده‌های نفتی از لرستان عبور می‌کند، اظهار داشت: با این حال لرستان هنوز مجوز برداشت یک قطره از منابع نفتی برای احداث پالایشگاه را ندارد؛ این موضوع علی‌رغم این است که منابع نفتی خوبی در پلدختر و کوهدشت وجود دارد.
وی با بیان اینکه ظرف دو سال گذشته ۷۰ پروژه را با هماهنگی دستگاه‌های اجرایی امکان‌سنجی کرده‌ایم و آماده ارائه به سرمایه‌گذاران است، تصریح کرد: در اردیبهشت ماه سال جاری در قالب همایشی ۲۲ هزار میلیارد تفاهم‌نامه امضا کردیم، اما هنوز یکی از آنها منجر به سرمایه‌گذاری نشده است و در حد مجوز باقی مانده‌اند.
رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان لرستان با اشاره به اینکه کریدور شمال به جنوب، برخوداری از منابع آبی و امنیت حاکم در استان از نقاط قوت لرستان است، گفت: در مقابل پایین بودن سرانه درآمد و سرمایه‌گذاری در استان پایین است و منابع بانکی کم است؛ کل منابع استان ۶ هزار میلیارد است، اما بالغ بر ۸ هزار میلیارد مصارف داریم، یعنی ۱۳۰ درصد بیشتر از منابع، مصارف داریم.
هادی‌چگنی با بیان اینکه لرستان با داشتن ۲.۳ درصد جمعیت کشور، سهم کمتر از ۱.۵ درصدی از اعتبارات ملی را در طول برنامه‌های سوم و چهارم و پنجم توسعه داشته است، تصریح کرد: تخصیص منابع توازن در لرستان صفر است، این اعتبار حدود ۵۰۰ میلیارد است.
وی با تاکید بر اینکه در زیرساخت‌ها مشکل داریم، زیرساخت استان‌های دیگر خیلی سال‌ها پیش در دولت‌های گذشته انجام شده است، افزود: امروز مستحبات در استان‌های دیگر انجام می‌شود و واجبات استان ما روی زمین مانده است.
رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان لرستان با اشاره به اینکه ۵۵ پروژه داریم که با این وضعیت در سالی که در قانون آمده بهره‌برداری نمی‌شوند، می‌طلبد نمایندگان مجلس ورود جدی داشته باشند، گفت: با این وضعیت احداث راه‌آهن ۵۰ سال طول می‌کشد، استان‌های دیگر از خزانه، زیرساخت‌های خود را فراهم کرده‌اند و ما امروز باید برای احداث زیرساخت‌های خود به دنبال سرمایه‌گذار برویم.
چگنی یادآور شد: نرخ مهاجرت استان ما ۱۲ هزار نفر در سال است، این افراد حاشیه‌نشین شهرهای کلان می‌شوند.

دیدگاه‌ها  

#1 اکبر-ظ 1396-07-13 17:42
بله بجا فرمودید با وضعیت موجود ساخت راه اهن خرم اباد 50 سال طول میکشد .
نقل قول کردن
#2 انقلابی 1396-07-13 20:49
پس چرا تا به حال سکوت کردید؟
شماها همتون مقصرید
چطور مدیران استانها و شهرستانهای دیگه علاوه بر واجبات ؛ مستحباتم گرفتن اما شما نگرفتید؟
آقای خادمی استاندار محترم تو رو به خدا برخی مدیران رو عزل کن و مدیران متخصص و با جرات بیار تا ما هم صاحب پیشرفت استان باشیم.
مردم چه گناهی کردن؟
چرا اجازه میدید برخی مدیران ناکارآمد و ترسو که برا بقا همه کار می کنن اینگونه مردم رو نسبت به نظام بدبین کنن؟
نقل قول کردن
#3 رضا 1396-07-14 07:35
:سلام جناب انقلابی. جناب چگنی،گفتن شما برو حق را بگیر چرا ناراحت میشی سریع برو تهران
نقل قول کردن
#4 محمد 1396-07-14 11:53
این آقا که گلوگاه پیگیری و جذب و توزیع اعتبارات استان را سالهای متمادی در دولتهای قبل و دولت فعلی بعهده داشته و هم اصولگرا و هم اصلاح طلب و هم اعدالگراست یکی از کسانی است که باید پاسخگوی وضعیت موجود استان و توزیع غیرعادلانه اعتبارات در درون استان باشد، چه ابتکار، خلاقیت و جدیت برای توسعه استان داشته اند؟
نقل قول کردن
#5 خرم آبادیم 1396-07-14 14:57
علت این مهاجرت چیزی نیست جز بیکاری جوانان ما,چرا مسئولین پشت میز نشستن و هیچ بفکر نیستن??!!
نقل قول کردن
#6 محمدی 1396-07-14 16:16
به نقل از رضا:
:سلام جناب انقلابی. جناب چگنی،گفتن شما برو حق را بگیر چرا ناراحت میشی سریع برو تهران

آقای چگنی و همکاران ایشان که در راس هستن باید بدو کنن برن تهران ؛ الان تازه رسیدیم به حرف دکتر محمود احمدی نژاد مبنی بر برگشت بودجه.
نقل قول کردن
#7 کریم 1396-07-15 07:39
جناب چگنی شما که هر دولتی میاد مدیر سازمان برنامه وبودجه هستی ونمیتونی مثل بقیه مدیران این وضع اسفناک رابه گردن دولت قبل بیندازی چون دردولتهای قبلی ،فعلی وآتی خواهی بود پس مسبب این وضع دراستان لرستان بنظرت کیه!
نقل قول کردن
#8 هم استانی 1396-07-15 09:29
مسبب این همه عقب ماندگی استان لرستان چیزی جز سکوت آقایان نیست

همه میدانن لرستان چقدر ضعیف است ولی موقعی ک برخی مدیران و نمایندگان کاملا سکوت می کنند دولت هم میگوید به به چه استانی که دردی ندارد
یاد میانمار افتادم و دیگر کشورهای آفریقایی
لرستان منم چیزی کمتر از آنها ندارد
کاشکی کمک های ایران دوستانه در محله های فقر نشین این استان پخش می گردید
بهرحال کسانی ک تا دیروز سکوت می نمودن الآن طبل سکونت را برای ادامه حیات به صدا در آورده اند
خوشا به حالت سکوت تمام دردهایت سکوت است
بودجه نیست بودجه نیست
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا